Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: At lave kagepynt 2

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69

    At lave kagepynt 2

    Minikagepynteblomsterkurset har fundet sted, og bortset fra at min hjemmelavede sugarpaste absolut ikke opførte sig som den skulle var det en rigtig god dag.

    "Morgen"kaffen blev indtaget i det fri, udenfor "det gule palæ" (husets navn hos de lokale). Sammen med sønnike og min hvide uldbunke af en hund.
    Begge tilstedeværende rokker arbejdede hårdt, men med de fineste resultater (selv om selvkritikken var hård ved dem). Se bare deres bud på "nem rose".

    Selvkritik, hmmm. Jeg var bestemt ikke selv tilfreds med den leverede kage, se bare hvor elendigt den er betrukket, med foldet sugarpaste.

    - og her er så billeder fra den store dag:
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Ellen / Neell
    Der er intet, der er så skidt, at du ikke kan glæde dig over, at det ikke skete for dig.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    øhhh, hvor. Det er godt nok tidligt på dagen, men jeg kat' se nogn'


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69
    Jo du kan.
    Nu.


    Hvordan går det forresten med skuldrene, Hope??
    Hilsen Ellen / Neell
    Der er intet, der er så skidt, at du ikke kan glæde dig over, at det ikke skete for dig.

  4. #4
    lillebi Gæst
    Det var nogle rigtig flotte roser i fik lavet

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Ser godt nok fint ud!!

    Og kagen indeni.. den ser godt nok også mums ud!!
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 May 2010
    Geografisk sted
    sønderjylland
    Indlæg
    286

    Ej nogle fine roser i har fået lavet

    Neell Jeg er nød til at høre hvor du har købt formen til at lave den fine kage henne?
    Jeg har set billeder af den flere steder men har ikke fundet et sted hvor de sælger den

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69
    Det er ikke en form, det er en metode - og metoden er lettere end man skulle tro.
    Det svære er at være nøjagtig nok i udskæringen. Man kan købe en udskærer med form og det hele. Men jeg er for nærig til at ofre de 3-400,- kr, den koster! Jeg har sidst set den hos specialkoebmanden.dk.
    Ny kageudstyrsforretning på nettet, dinkage.dk, er måske til at overtale til at tage den hjem, deres priser er mere rimelige end de andre forretninger i DK.


    Send mig din mailadresse som PM, så skal jeg sende den til dig.
    Hilsen Ellen / Neell
    Der er intet, der er så skidt, at du ikke kan glæde dig over, at det ikke skete for dig.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Det ser ud som om I har haft en hyggelig og produktiv dag :o)

    Laver du altid din sugarpaste selv? Kommer du tragant i? I starten lavede jeg altid min selv, men nu hvor jeg har prøvet kagebutikkens egen fondant, så bruger jeg aldrig andet - den er super lækker og meget nem at arbejde med - meget elastisk! Og så er den faktisk ikke meget dyrere end hvis man selv laver den - og den er ovenikøbet allergitestet...
    - Carpe Diem! -

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Det ser ud som om I har haft en hyggelig og produktiv dag :o)

    Laver du altid din sugarpaste selv? Kommer du tragant i? I starten lavede jeg altid min selv, men nu hvor jeg har prøvet kagebutikkens egen fondant, så bruger jeg aldrig andet - den er super lækker og meget nem at arbejde med - meget elastisk! Og så er den faktisk ikke meget dyrere end hvis man selv laver den - og den er ovenikøbet allergitestet...
    Efter katastrofen lørdag overvejer jeg meget seriøst at gå over til at købe den færdige sugarpaste igen! Og jeg har også kun gode erfaringer med Kagebutikkens.
    Det er bare for surt ikke at kunne få det til at fungere - selv med masser af tragant.

    Men det positive er, at jeg har lovet de to at gentage succesen - det bliver dog først ud på efteråret, jeg har (som bekendt) et barnebarn på bedding (strikke, strikke, strikke) + jeg har lovet at lave to bryllupskager. Og dermed er jeg "mættet" for i sommer og skal ikke have for mange flere projekter i gang.
    Hilsen Ellen / Neell
    Der er intet, der er så skidt, at du ikke kan glæde dig over, at det ikke skete for dig.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    11 May 2010
    Geografisk sted
    sønderjylland
    Indlæg
    286
    Hej igen

    Først er jeg lige nød til at høre hvad PM er .....er ny på forumet så er ikke helt med endnu.

    Jeg plejer at bestille mine kage ting fra england...så tænkte slet ikke over om den kunne købes herhjemme

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •