Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Planter og potter

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Planter og potter

    Ja jeg samler altså på skønne planter til haven - særligt stauder og roser. Og så er jeg så småt begyndt at samle på lerpotter/-krukker.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    god hobby jeg er også vild med stauder , synes det er super dejligt at gå i haven når det hele sådan bræder på oppe i mit hoved ,er det blomster fra sidste år du viser ,for jeg kan godt lide den der hed slangeskæg



  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg er helt enig med dig Tella Stauder er noget af det skønneste! Tænk engang, at de år efter år starter helt af sig selv derude med at skyde, vokse op og blomstre! At gå derude ophæver indimellem tid og sted ja. Var det ikke for familien, som også gerne vil overleve, så kunne jeg nærmest gå derude og få jord under neglene hele tiden fra nu af

    Billederne er fra sidste år. Den hedder retteligt, "Sort Slangeskæg" på dansk - og blomstrede i juli. Det var første gang her hos mig, så den er ikke så stor endnu. Men jeg skal tænke på dig, hvis jeg står med en ekstra bid en dag Den ligner en græs, men er en staude i Liljefamilien. Udover den meget smukke blomsterstængel, så har den også sorte blade! Den er ikke særlig stor og skulle vel retteligt stå i et stenbed, hvis den skal have det bedst. Dens botaniske navn er: Ophiopogon planiscapus 'Nigrescenes' og den har klaret vinteren fint her. Man kan så vidt jeg ved også høste frø af den, men kan ikke være sikker på, om afkommet bliver grøn eller sort. Jeg har selv fået den forærende som en deling af en plante, så derfor regner jeg med at kunne dele en dag selv
    og Julemor

  4. #4
    Vips_Amager Gæst
    Skønne billeder - det er en dejlig tid vi har nu

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dejlig havehilsen .. vi fik alle planter ud igår, og de er blevet vandet godt og grundig af vorherre til morgen, der skal tømmes skrald i formiddag.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    08 Jan 2009
    Geografisk sted
    Langå 5874 Hesselager
    Indlæg
    443

    Staude ?

    Er der nogen der ved hvad det er for en plante ?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    åhhh ja, det er en super ide at samle på stauter og roser.
    Jeg går her og drømmer om hvor smuk en plet vi kan få her med årene, vi regner med fra det nye år forhåbenlig så har vi gården sammen og minkene er solgt fra. Ja så går jeg og drømmer om alle de smukke bede med mange forskellige farver, men mangler bare en super god "have plan" den skal helst kunne klare sig selv så man har alt tiden til at side og beundere haven og dyrlivet der gerne skulle komme ud af den i fremtiden.
    Og skulle gerne være nogle planter der passer for trindeligt til at leve på en gård. uha hvor har man heldig vis lov at drømme sig langt langt væk
    Lev livet vi har det kun til låns.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73

    Smiler Jeg er også totalt vild med haven!

    Kan tilslutte mig fuldstændig til dem, der er vilde med haven og især da alle de fantastiske blomster! Jeg er også meget optaget af den nye forskning, der peger på, at det at være/arbejde i en have har helbredende effekt på mange lidelser. Mon ikke vi er mange, der har erfaret lidt i den retning? Man kan være aldrig så træt/træt af det hele og så letter det altid lidt bare man kommer en tur ud i haven.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Oct 2007
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    87
    Til Tove O

    Din staude er BRONZEBLAD.
    Elin
    Medlem af falkegruppen

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Elin kom mig i forkøbet Rodgersia podophylla, Bronzeblad, som er så smuk!

    Hyldevej, jeg mener at have læst forskningsresultater på et tidspunkt, som talte om, at der var stoffer i jorden, som kunne virke anitdepressive... Men bortset fra det, så skriver jeg bare under Alle de sanseindtryk en have kan give, må bestemt også have deres indvirkning. Jeg laver sådan set ikke have - jeg lever have, når jeg er derude og ligger på alle 4 eller hvad jeg nu gør. Der er så mange forunderligheder udover det, forbipasserende ser, at det er en helt utrolig verden.
    og Julemor

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •