Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Hvad har jeg gjort galt?

  1. #1
    susja Gæst

    Hvad har jeg gjort galt?

    Jeg har strikket en par tøfler til min søn, str 27. Han og jeg hiver dem spændte ud af vaskemaskinen - øv, de er alt for store, passer faktisk mig, str 39/40. Hvad har jeg gjort galt?

    Opskriften er fra Drops, strikket i Drops Eskimo - jeg har strikket af en gammel rest fra en islændersweater.
    Jeg har overholdt strikkefastheden
    Jeg har vasket på 40 grader som der står. På et kort program.

    Kan jeg redde dem?
    Og hvordan får jeg det næste par til at lykkes?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    425
    hvis uld er superwash behandlet kan det ikke filte - så måske er det det der er gået galt

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Eskimogarn skulle kunne filte, men det er forskelligt, hvor meget den enkelte vaskemaskine filter. Jeg ville vaske dem igen ved 60 grader og så komme andet i vaskemaskinen sammen med, så filter det mest. F.eks. cowboybukser eller håndklæder. Fandt lige denne forklaring på nettet http://netgarn.dk/group.asp?group=80
    Knus Rita

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Husk vaskepose så du ikke får ødelagt din vaskemaskine....taler af bitter erfaring

    Min vaskemaskine er ikke glad for at filte, nogle gange har jeg måttet koge skidtet!
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  5. #5
    susja Gæst
    Så har de været en tur i vaskemaskinen igen. Sammen med noget sengetøj - som nu er godt fnulretRådet med vaskeposen læste jeg først bagefter..

    De er ikke krympet helt ned til min søns størrelse - så nu har hans storesøster fået sig et par nye futter

    Dejligt med jeres input så futterne blev gode - jeg troede faktisk jeg var nødt til at kassere dem.

  6. #6
    susja Gæst
    Susana - Hvordan gør du egentlig når du koger dem?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er vel lige som når man kogevasker noget, der kan tåle at blive lidt kogt. Ned i en gryde sæbevand og småkog det lidt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •