Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Broderi programmer

  1. #1
    Micki Gæst

    Broderi programmer

    Hej

    Jeg har købt en Brother galaxie super 3000 som jeg venter hjem en af dagene. Mit spørgsmål er finde der kun PE-Design til at lave egen billeder med mere om til broderi som så kan ligges i maskine jeg syntes at 8595 for et program er lige lovlig mange penge nu hvor man også har invisteret i maskinen. Jeg har en masse som var planen at jeg skulle have lavet på maskine når den kommer men hæmmes af at man ikke kan så meget uden PE-Design.

  2. #2
    klasus Gæst

  3. #3
    Micki Gæst
    Hej Klasus.

    Tak for det. Nu er jeg ikke så god til engelsk men er det ikke nok kun at købe studio 6.0 eller skal jeg først købe basic og så studio bagefter eller hvordan og hvorleds skal jeg købe. Og så lige det dumme spørgsmål hvordan får jeg det over i maskine. Den model jeg fik frem vist er ikke den samme som den jeg får hjem og den jeg fik fremvis så det ud til der kunne komme 2 typer kort eller noget i. Han var desværre ikke ekspert ham der vist mig maskine i lørdags kunne kun lige det der var indbygget i maskinen det andet vist en anden som ikke lige var på arbejde i lørdags og er på ferie nu fik jeg at vide da jeg ringede.

  4. #4
    klasus Gæst
    Hejsa!

    Basic skal du som minimum have, men jeg laver fx aldrig selv nye mønstre i basic, det gør jeg i Studio, så jeg vil umiddelbart sige at studio er super at have, hvis man vil lave egne mønstre fra bunden - evt. ud fra et billede.

    Mht. hvordan man overfører til netop den maskine du får ved jeg faktisk ikke helt, da jeg ikke ved, hvad det er for kort der følger med. Nogle kræver en speciel kortlæser og andre kan bruge standard kortlæsere som findes i mange bærbare, nyere printere mv., mens nogle maskiner og kan tilsluttes computeren direkte.

    Jeg vil under alle omstændigheder opfordre dig til at prøve programmet før du køber - Du får et fuldt program, men tidsbegrænset når du downloader, så du kan afprøve alle funktionerne. Programmermenuerne er på dansk (næsten alle sammen ) mens selve manualen er på engelsk. Til gengæld findes der nogle træningsfiler, som med billeder viser hvordan man gør de forskellige ting.

  5. #5
    Micki Gæst
    Tak for dit svar det vil jeg prøve at gøre.

    Min glæde var stor da maskine kom i dag med posten. Det var dog en super galaxie 3100 D men jeg må sige jeg er noget skuffet eller retter uforståedene og for den. De havde lagt Dannebrog ind på en diskette som var ved lagt det kunne den ikke klare, så prøvet jeg med bogstaver på velcroet og ikke om det også er kikset som du kan se her http://i305.photobucket.com/albums/n...rkAIOScan2.jpg Den hvide er den de lavet da de demonstreret en 3000 for mig, kan du sige mig hvad der gik galt.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Umiddelbart ser det ud til din trådspænding er for stram til det du broderer i. Har du prøvet på alm. bomuld ................
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #7
    Micki Gæst
    Nej det har jeg ikke trådspænding med alm. stof. Jeg prøver lige at læse hvordan man ændre trådspænding i bogen

  8. #8
    Micki Gæst
    Hej Knhobby

    Det ser ud til du har ret med trådspændning, men godt nok noget af et arbejde at remme den rigtigt spændning. Jeg prøvet at sætte en gamle bomuld t-shirt i en ramme og så i maskinen men den broderet bare på det samme sted og klumpede tråden sammen ikke godt når jeg har tænkt mig at broder på skjorter og bluser.

  9. #9
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Micki Se meddelelser
    Hej Knhobby

    Det ser ud til du har ret med trådspændning, men godt nok noget af et arbejde at remme den rigtigt spændning. Jeg prøvet at sætte en gamle bomuld t-shirt i en ramme og så i maskinen men den broderet bare på det samme sted og klumpede tråden sammen ikke godt når jeg har tænkt mig at broder på skjorter og bluser.

    Det kommer jo også lidt an på hvad du har under din bluse i rammen, for det er jo ikke altid lige meget.

    Inger

  10. #10
    Micki Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Det kommer jo også lidt an på hvad du har under din bluse i rammen, for det er jo ikke altid lige meget.

    Inger
    Ja der trak jeg så nitten igen det var ikke så godt. jeg har ikke noget under. Kunne være jeg skulle overveje at finde et kursus på det her område havde håbet på at det var lidt nemt når det ikke var det vilde jeg skulle lave endnu men nej.

    Hvad kan du / I anbefalde at bruge under. Tak

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •