Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Yoyo-rosetter / yoyo-patchwork

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Jul 2009
    Geografisk sted
    Sønderjylland
    Indlæg
    6

    Yoyo-rosetter / yoyo-patchwork

    Hej Alle.

    Jeg er blevet fascineret af det hersens yoyo-rosetter/yoyo-patchwork. I en bog jeg har, står der at de laves af stofcirkler, hvor en tråd ries langs cirklens ydre omkreds, der trækkes til og fæstnes. Herefter skal yoyoerne trykkes flade.

    Jeg kan ikke rigtig gennemskue, hvordan de laves ud fra billedet i min bog. På billedet er det den inderste kreds der er trukket sammen. Jeg kan ikke finde en opskrift på nettet, der præciserer helt præcist, hvordan de laves. Jeg har søgt nettet tyndt og kan heller ikke her ikke finde en opskrift og hjælp.

    Jeg har set at man kan købe skabeloner til yoyo-patchwork, men dette er til yoyo-blomster der får en blomsterform i den yderste kreds og ikke til yoyo-rosetter, der er helt runde. Endvidere har jeg læst at man sagtens kan lave skabeloner selv.

    Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med, at finde en opskrift på yoyo-rosetter, som jeg vil kunne finde ud af. Jeg er lettere forvirret af de ting jeg her fundet frem til.

    På forhånd tak. Mvh. Carina.

  2. #2
    lillebi Gæst
    prøv at sende en pm til symadammen, hun har lavet dem

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Hvad skal du lave ud af dem?
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  4. #4
    lis ai Gæst
    Du tegner en cirkel dobbelt så stor som du vil ha` den færdige yoyo.
    Ca en halv cm inde prikker du rundt i kanten med en blyant eller lignende.
    Nu rir du rundt i den prikkede kant med sting på ca 5 mm.Lad en ende på tråden hænge i begyndelsen, så du har noget at holde i. Når du er hele vejen rundt trækker du i slut og begyndelsestråden og din stofcirkel trækker sig sammen til en pose.Posen lægges fladt på bordet og den kant du har syet i er nu i midten, som din bog sikkert viser. Der hvor du siger det ligner midtercirklen. Hæft ende og lav flere yoyoèr.

  5. #5
    symadammen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lillebi Se meddelelser
    prøv at sende en pm til symadammen, hun har lavet dem
    Du kan finde mange vejledninger på nettet f.eks. her: http://www.heatherbailey.typepad.com/

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Jul 2009
    Geografisk sted
    Sønderjylland
    Indlæg
    6
    Godaften de damer - og mange tak for jeres gode råd. Nu kan jeg komme i gang.

    Yoyo'erne skal bruges til at syes sporatisk på en sofapude - og måske endda på et uldtæppe jeg har liggende over armlænet på sofaen.

    Nu er det bare at gå i gang.

    Mvh. Carina.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •