Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 18 af 18

Emner: 4D problemer

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Det var da dejligt du fik styr på det
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  2. #12
    bustert Gæst
    jeg har ikke rigtig nogen ide om hvad han gjorde, men ved da at han var inde og finde alle de opdateringer der er til programmet, men jeg kan lige prøve og spørge ham :)

  3. #13
    bustert Gæst
    nej desværre ikke helt, det var faktisk lidt kompliceret. men jeg ved han var inde og hente en masse opdateringer, formentlig på pfaffs hjemmeside, men jeg skal lige høre ham ad næste gang jeg snakker med ham

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    Bevtoft
    Indlæg
    90

    Bernina 4D

    hej.
    jeg har en Bernina artista 630.
    det 4D program i taler om er det også til min maskine?
    Hilsen Lisbeth
    - medlem af Krea Syd

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Der er ikke noget program der er til en bestemt maskine. Man vælger et program, laver sine broderier og gemmer det i det format man har brug for.
    Den eneste forskel er at man ikke kan sende det direkte til sin maskine i nogle programmer ihvertilfælde, men må have det på en usb og åbne det på maskinen.
    Når det så er sagt har bernina lavet et broderiprogram, og det sender selvfølgelig direkte til bernina maskiner men ikke til andre fabrikater.
    Det program hedder designer plus.
    Hvilket program man bedst kan lide at arbejde i er smag og behag.
    Jeg har designer programmet og er glad for det, men man kan ikke lave foto om til broderier, dvs, det kan man godt, men kun på en måde og i en farve. Tilgengæld er pe design, som er et andet program jeg har prøvet rimelig god til fotos. Jeg synes så bare det er meget mere besværligt at arbejde i, end berninas. Så smag og behag..............
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Lisbeth, Editor plus er også et berninaprogram, det er ikke så stort som designer programmet og derfor kan det ikke helt det samme. Så vidt jeg ved kan du ikke lave broderier i editor plus, men du kan formindske, tilføje tekst og dele broderier og sammenflette stykker af forskellige broderier i dit program. Er det rigtig husket. Jeg har aldrig prøvet det, men tror det er et udmærket begynder program og det kan jo opgraderes til designer udgaven når/hvis du vil have flere udfordringer.
    Som jeg skrev til dig, stil dine spørgsmål her, det kan også komme andre tilgode. Os med broderimaskiner har aller stået på begynder stadiet så der findes ingen dumme spørgsmål ;) og jeg vil gerne hjælpe så godt jeg kan.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    13 May 2010
    Geografisk sted
    Hvidovre
    Indlæg
    3

    dongle problemer

    jeg har windows7 og fik samme problem

    jeg fandt et sted hvor jeg kunne downloade en fil til opdatering af donglen

    filen hedder 4DWin7DongleUpdate.exe, men jeg kan ikke huske hvor jeg fandt den.

    Hvis man søger på f.eks. google kan man finde en side hos husqvarna hvor den kan downloades.

    Det virkede fint for mig, jeg har ikke haft problemer siden

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sandved
    Indlæg
    49
    Hejsa

    Med hensyn til program valg er jeg helt sikkert til 4D programmet som snart kommer i en 5D udgave.

    Det er et fantatisk program og laver nogle meget flotte broderibilleder af fotoer - det være sig portrætter eller blomster,biler....hvad man nu har lyst til at brodere.

    Der findes to amerikanske damer der har lavet en serie med dvd´er , hvor man minutiøst bliver guided igennem 4D programmet. Super godt opbygget og meget pædagogisk.

    Jeg tror at man kan købe 4D programmet til 5000-6000 kroner - bla. hos Kjærgaard....det er selvfølgelig mange penge, men helt sikkert godt givet ud.
    Hvis det er en Bernina du skal bruge program til, kan du godt bruge 4D programmet,men farver på broderiet bliver ikke rigtige, så hvis det er et problem ville jeg nok vælge det program som Kirsten snakker om.

    På min hjemmeside kan du se nogle videoer der beskriver nogle af funktionerne i 4D programmet, men de er ikke nær så gode og detaljerede som Diana og Kothy´s - de to amerikanske damer.

    Link:
    http://www.simplydianaandkothy.com/

    Hilsen
    Marianne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •