Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 73

Emner: Hæklet blomsterrangle - BEMÆRK: download det nye mønster - fejl i det gamle

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Eaonline Se meddelelser
    Hej Bubbihund

    Jeg vil også takke for opskriften!

    Jeg hæklede dog ranglen, inden fejlen i opskriften blev opdaget. Men da jeg som regel kun bruger en opskrift til inspiration, og sjældent følger den slavisk, opdagede jeg slet ikke, at der var sket en tastefejl :-)

    Ranglen var til min niece på 3 måneder, som blev meget begejstret for den. Især da hun har opdaget sine hænder og derfor rigtig kan gribe fat i den.

    Her er billeder af resultatet:
    MUMS...nogle rigtigt dejlige farver...og er helt man skal ikke følge en opskrift som denne slavisk, for den er god bare som inspiration
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Hej . Jeg kom i tanke om nogle runde plasticbolde med riller med en bjælde indeni, som er kattelegetøj (vi brugte den til vores fugl). Jeg var i Brugsen i dag, hvor de ikke havde den, men så i Super Best . Der har de de 4 plastikbolde med riller med en bjælde i for 24.95 (ell. var det 23.95 kr?) Never mind - jeg har købt dem og de ringler fint. MEN... nu er jeg komme i tvivl om bjælderne ruster ved vask og om Rillerne i bolden kan gå i stykker så den er farlig som rangle. Der kommer dog Kapok rundt omkring, så mon ikke det holder ?
    Jeg er nok for hys - men jeg vil lige høre jeres mening....

    Jeg har lånt noget kapok af min datter, så nu kan jeg komme videre.

    Hører gerne om jeres mening .....og hvad I har tænkt - og om jeg tænker for meget ...

  3. #53
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    Hej . Jeg kom i tanke om nogle runde plasticbolde med riller med en bjælde indeni, som er kattelegetøj (vi brugte den til vores fugl). Jeg var i Brugsen i dag, hvor de ikke havde den, men så i Super Best . Der har de de 4 plastikbolde med riller med en bjælde i for 24.95 (ell. var det 23.95 kr?) Never mind - jeg har købt dem og de ringler fint. MEN... nu er jeg komme i tvivl om bjælderne ruster ved vask og om Rillerne i bolden kan gå i stykker så den er farlig som rangle. Der kommer dog Kapok rundt omkring, så mon ikke det holder ?
    Jeg er nok for hys - men jeg vil lige høre jeres mening....

    Jeg har lånt noget kapok af min datter, så nu kan jeg komme videre.

    Hører gerne om jeres mening .....og hvad I har tænkt - og om jeg tænker for meget ...
    Umiddelbart lyder det egentlig som en god idé, men jeg har desværre ikke erfaring med det. Så jeg kan ikke råde dig supermeget, men det kan en af de mange kloge Rokkere HELT sikkert
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Hej alle I som har hæklet rangler. Når bladene er syet sammen og sammenhæklede med 9 fastmasker og skal hækles sammen med toppen, skal det gøres fra vrangen? Det måtte jeg gøre for at det så pænt ud, og jeg har ikke brugt det rigtige farveskift...er det korrekt ? Bagefter måtte jeg "vende" arbejdet igen og hækle modsat vej, for at for "retten" frem i ranglen. Jeg gør garanteret noget forkert - men jeg er ved stilken nu.
    Hjælp!!

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    Hej alle I som har hæklet rangler. Når bladene er syet sammen og sammenhæklede med 9 fastmasker og skal hækles sammen med toppen, skal det gøres fra vrangen? Det måtte jeg gøre for at det så pænt ud, og jeg har ikke brugt det rigtige farveskift...er det korrekt ? Bagefter måtte jeg "vende" arbejdet igen og hækle modsat vej, for at for "retten" frem i ranglen. Jeg gør garanteret noget forkert - men jeg er ved stilken nu.
    Hjælp!!
    Det lyder ikke helt rigtigt. Du skal bare tage hæklenålen gennem en maske, og derefter tage et af blomsterbladene og stikke nålen gennem den første maske i den, og derefter trække garnet gennem begge masker, dette gentages til alle bladene er hæklet sammen med blomstermidten.

    Billede0142.jpg

    Håber det hjælper dig.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Ja, det har jeg gjort. Men så måtte jeg vende og hækle den anden vej, for at få "retten" frem igen af arbejdet. Hæklede dog bladene på med orange før jeg skiftede til grønt. Dvs. en række orange..

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238
    Jeg gjorde det, at jeg lagde bladene nedenunder, altså modsat af hvad man normalt vil gøre, da jeg hæklede dem på toppen.
    Så kommer man til at hækle fra den "rigtige" side, når man skal fortsætte.

    Det drillede nemlig også mig til at begynde med.

    Prøver lige at lægge et billede ind, af et par af de rangler, som jeg har lavet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    De er flotte men jeg ved ikke hvad du mener ;.(

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    Ja, det har jeg gjort. Men så måtte jeg vende og hækle den anden vej, for at få "retten" frem igen af arbejdet. Hæklede dog bladene på med orange før jeg skiftede til grønt. Dvs. en række orange..
    Jeg hækler også bladene på med gul, og når bladene er hæklet på, så skifter jeg til stilkefarven

    Æv, jeg troede ikke at mønstret ville volde de store problemer. Hvad kan jeg gøre for at gøre det lettere?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    De fleste har jo forstået det. Det er nok bare mig :-( Men...jeg er nu færdig. Forstod dog ikke sidste linie - at garnet skulle væves ind i de 6 sidste masker, men jeg trak garnet gennem de omtalte 6 masker og trak sammen. Det ser ok ud.

    Og så kommer det spændende. Jeg brugte den lille kattelegetøj plastikbold med bjælde i. Man skal dog ikke vente med at fylde fyld i efter opskriften, men ca. 2 rækker før, da hullet skal have en hvis størrelse for at bolden kan komme i.
    Jeg kom først lidt kapok, som jeg bruger i bunden, lagde bolden i, og stoppede igen lidt kapok omkring. Det eneste der var svært var,at jeg så måtte hækle rundt om kuglen, og man ikke rigtig kunne tage fat,..MEN...den virker perfekt til str.
    Kattelegetøjsboldene købes i SuperBest. Nogle Brugser har det også ..en god løsning. Om bjælden tåler vask ved jeg jo ikke, men det gælder nok for alle bjælder .,
    Et godt råd....den rasler fint og har jo faconen så den stiver det runde blomsterhoved af :-=

    Nu kan jeg ikke røre armen - men den er færdig

Side 6 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •