Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 37

Emner: CarinaHorsmark 2010

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316

    CarinaHorsmark 2010

    Jeg har brugt det meste af min tid på varmestuestrik, men lidt er det da også blevet til ellers, ikke så meget da jeg har lagt en del syg og min mormor døde i februar, så har ikke haft så meget overskud, men håber på at overskuddet kommer tilbage, så jeg kan få lavet en masse igen i år.

    Denne gang vil jeg gerne vise et baby tæppe jeg har hæklet, to par futter som jeg har strikket til min venindes datter, og en masse par strømper til build a bear bamser, som også er til min venindes datter.

    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Så fik jeg lavet lidt babyluffer også , ud af lidt af bomuldsresterne. Min plan er at få lavet lidt flere, så der kan komme nogen i varmestuekassen også
    Min Veninde venter tvillinger, og skal føde her i næste måned, så havde en idé om at lave et sæt til hende, muligvis med nogle futter til også.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Så forsøger jeg at skrive opskriften på futterne. Hvis det er helt volapyk det jeg får skrevet, må i lige skrive også forsøger jeg at skrive den om.

    Futterne strikkes i to farver og med dobbelt garn. (Det hele strikkes i ret)
    Slå 35 m. op på p. 4 med hvid dobbelt garn.
    Strik 5 p. ret.
    Strik 5 m hvid, 5 m. pink, 5 m. hvid. skiftevis sådan p. ud.
    fortsæt sådan indtil futten har den ønskede længde.
    Husk altid at ha' snorene på vrang siden.

    Når futten har den ønskede længde, knæk tråden og træk igennem maskerne.
    Sy sammen.

    De futter jeg har lavet er ca. 16 cm. Jeg vil tro at hvis man skal op i størrer længder så skal man have flere masker på, så futten også blir bredere, men det har jeg ikke forsøgt endnu.
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Så fik jeg lavet et par spiral strømper i lyserød også .. Det tog godt nok sin tid, i forhold til de strømper jeg plejer at lave, men synes at resultatet blev rigtig godt .
    Jeg tror at disse her kommer i varmestuekassen, da mine veninders tvillinger nok ikke kan passe de første par måneder.

    Nu håber jeg bare at min mor vil lære mig at strikke hæle, så jeg kan få lavet nogle almindelige strømper også
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316

    D. 24/5

    Så fik jeg strikket lidt her i weekenden, ikke så meget som jeg havde planer om, men lidt har også ret jo

    Jeg fik lavet et sommersæt til Build a Bear, og en Hello Kitty hue. Jeg synes selv at huen blev ret vellykket, men dog ikke helt som jeg havde forestillet mig .
    Men nu glæder jeg mig bare til at se hvad pigen siger, som skal have huen :D
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316

    D. 26/5

    Igår kom kæresten hjem med en helt sort sæk med garn i til mig, som han havde fået af hans farmor, så nu er der i hvert fald ingen undskyldning for ikke at få strikket og hæklet noget ..

    Jeg besluttede mig så for at nu skulle jeg altså finde ud af at hækle noget mere seriøst end det jeg plejer, jeg har aldrig rigtig kunne se logikken i at hækle, men har dog både hæklet tæpper og tasker.. Men så fik jeg min mor til at vise mig det, og jeg forstod det stadig ikke. Men så sad jeg lidt og prøvede mig frem alene igår aftes, og vupti, så kunne jeg..

    Så nu skal listen med ting som jeg skal lave nok blive laaaaaaaaaang..

    Også fik jeg den glædelige nyhed igår, at min veninde har født hendes prinsesser. Men det passer jo ikke helt ind i min timing at hun pludselig fødte så lang tid før tid. Jeg havde jo masser af ideer til ting som skulle laves inden hun fødte, meeeeeeen nu må hun jo få det senere, det jo også rart med nogle tin som er lidt større , da hun allerede har fået en masse, som passer prinsesserne nu

    Men igår aftes blev det da til 5 hæklede suttesnore til hende ..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316

    D. 27/5

    Så fik jeg lavet et par suttesnore mere, og et forsøg på en vaskeklud.. Jeg har længe eftersøgt hæklede vaskeklude herhjem til, så det vil jeg bruge mere tid på at forsøge at lave ..
    Jeg synes at suttesnorene er rigtig sjove at lave , så dem kommer der helt sikkert flere af
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Jeg kan huske at jeg for omkring 10 år siden så en hæklet bikini i et af min mors håndarbejds blade , og jeg har ønsket mig en lige siden , så nu forsøger jeg. Jeg har fået lavet første trekant, og er igang med nummer to, men synes det ser rigtig store ud når de bare ligger , men det er måske også fordi jeg gerne vil ha' at de ikke viser alting frem.. Og mens jeg så har været igang med at hækle på dem, har jeg fået andre ideer til hvordan jeg måske kan få dem til at sidde bedre , end den nok kommer til nu .. Men nu må jeg jo se hvordan den blir :)
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316

    D. 28/5

    Så fik jeg min hæklede bikini overdel færdig. Og jeg er absolut glad for resultatet, den sidder meget bedre end nogen bikini jeg nogensinde har købt, så det er bestemt ikke sidste gang jeg laver sådan en. Faktisk er jeg gået igang med forsøg på en lidt anden model allerede .
    Jeg har planer om at få taget et billede af den en dag den er i brug, så er det nok en del nemmere at se, hvordan og hvorledes den sidder ..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Så synes jeg Barbie skulle ha' lidt nyt sommertøj .. Gik med til at se nogle gyserfilm mens jeg strikkede , så strikketøjet røg i vejret et par gange
    Og et par futter mere blev det da også til
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •