Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Kanten "triller"

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347

    Kanten "triller"

    Jeg er i gang med at strikke en trøje/cardigan til min datter i Drops Merino extra fine. Den skal strikkes primært i glatstrik og så med mønster på bærestykket. Mit problem er, at jeg synes kanten forneden triller/bukker/folder op - på trods af at jeg har strikket 3 pinde retstrik inden glatstrik. (som opskriften foreskriver)

    Mit spørgsmål går på om denne trillen forsvinder efter vask/udspænding? Gider nemlig ikke strikke den færdig hvis jeg på forhånd ved at den ikke bliver pæn forneden....
    - Carpe Diem! -

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Prøv at hækle en krebse kant = baglæns fastmasker i kanten, det kan hjælpe
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Kan du ikke bare stryge kanten forsigtigt?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Enaj Gæst
    Det problem har jeg også haft flere gange når jeg har strikket noget. For det meste forsvinder det efter at jeg har skyllet det strikkede op og evt lige givet det en forsigtig tur med et strygejern på vrangsiden og med et viskestykke imellem.

  5. #5
    marion Gæst
    tak for det tip hundeuld har nemlig samme problem på en tunika... og hvis det ikke bliver bedre efter jeg har vasket den så vil jeg da klart prøve den....

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Næste gang, så prøv at strikke kanten med et nr mindre pinde, d.v.s. hvis trøjen er strikket i nr 3, så strik kanten med pinde nr 2.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  7. #7
    strikkesinen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Jeg er i gang med at strikke en trøje/cardigan til min datter i Drops Merino extra fine. Den skal strikkes primært i glatstrik og så med mønster på bærestykket. Mit problem er, at jeg synes kanten forneden triller/bukker/folder op - på trods af at jeg har strikket 3 pinde retstrik inden glatstrik. (som opskriften foreskriver)

    Mit spørgsmål går på om denne trillen forsvinder efter vask/udspænding? Gider nemlig ikke strikke den færdig hvis jeg på forhånd ved at den ikke bliver pæn forneden....
    Jeg er også igang med at strikke (2 babytrøjer) i samme garn, strikker på pind 4, og har ikke problemer med at kanten ruller. Håber du finder en løsning, for det er noget lækkert garn.

  8. #8
    lillebi Gæst
    Du kan risikere at kanten bliver ved med det selv efter du har vasket og strøget blusen og selvom den ligger pænt efter strygningen kan du risikere at den ruller efter den tages i brug. Den bedste løsning er at gøre som Hundeuld skriver og hækle en kant forneden. Det vil blive det pæneste resultat og du slipper or at trævle op og ærgre dig.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Tusind tak for svar - tror jeg vil prøve Hundeulds forslag hvis kanten bliver ved med at drille efter vask og strygning... Men hvor er det dog træls at det i det hele taget sker når man følger opskriften
    - Carpe Diem! -

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •