Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: VKI - Hvad har I af ophæng for holde styr på haveredskaberne?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    VKI - Hvad har I af ophæng for holde styr på haveredskaberne?

    Hejsa I glade have folk...

    Jeg er ved at have en større samling af haveredskaber til at tæmme min 500 kvm have med.. men funderer lidt over et godt ophæng, så de ikke fylder en hel væg i garagen, men det samtidig er godt styr på dem alle...

    Der må være nogen derude der har haft samme udfordring som jeg og evt løst det??

    Lad mig endelig høre...

    Hilsen en der lige har fået en spade i hovedet, fordi man kom for tæt på redskaberne i et lille rum...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2008
    Geografisk sted
    Nord for Varde - 6880
    Indlæg
    136
    Der var på et tidspunkt i fjernsynet et program, hvor de tog en palle og satte fast på væggen og derned i satte de haveredskaberne - måske kan du bruge den idé
    Norby

    Medlem af Krea-vest

  3. #3
    nette strik Gæst

    Have redskabs ophæng.

    Her er vores ophæng.

    Have redskaber stativ 001.jpg

    Have redskaber stativ 002.jpg

    Jeg er så heldig at have en handy mand ved min side.
    han har selv lavet et stativ, et stykke flad jern skruet på væggen, derpå er svejst 2 ud af gående jern. der kan hænge 4 til 5 redskaber på hver stang.
    Håber du kan se det på billedet da det er lidt svært at beskrive.

    Hilsen Nette,

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    9640 Himmerland
    Indlæg
    6
    Ja, jeg står faktisk med det samme problem. Jeg har mange haveredskaber, der flyder - uff.., og jeg har søgt efter det perfekte system i flere år. Jeg har nu fundet en løsning, der til forveksling minder om Nette strik´s ophæng. Disse 2 systemer kan dog købes færdige, hvis man ikke har lyst til at gå i gang med svejseapperatet.

    http://greentools.dk/product.asp?product=146
    Dette består af en skinne, hvorpå der sættes holdere. Det koster 199 kr.

    http://www.al-jern.dk/
    Dette er næsten det samme. Holderne er svejsede på, og det er måske mere robust. Det koster 349. Jeg har bestilt dette og glæder mig til det kommer.

  5. #5
    susja Gæst
    Ja jeg står også med dét problem ude i haveskuret. Jeg har nogle "smarte" kroge - de ligner 5-taller - hvor man kan hænge redskaberne i. De var nu kun smarte da jeg stod nede i Silvan. Redskaberne falder nemlig ned, og flere kan slet ikke være der.
    Mine forældre har et hjemmelavet system, der minder om det som Nette strik viser. Det har de haft de sidste 40 år, og det fungerer super.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Flere gode ide fra nogen af jer...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    04 Jan 2010
    Geografisk sted
    horsens
    Indlæg
    29
    jeg har lige prøvet at tegne noget jeg så en gang.. men det ligner altså ikke den jeg så, synes jeg, men er god at forklare ud fra..

    man har et rør, som ligesom er midten, så for oven og neden er der et rundt stykke træ (en plade) den øverste laver man noge indhak ind i, så havde redskaberne kan sættes ind i. dette gøres hele vejen rundt. og allernederst laver man sådan at den kan snurre rundt (kan ik huske hvordan) for så kan man havde mange redskaber på lidt plads..

    smart...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Medlem i fødselsdagsgruppe 6.

    Besøg min blog og følg med i min hverdag.

  8. #8
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af loxx Se meddelelser
    jeg har lige prøvet at tegne noget jeg så en gang.. men det ligner altså ikke den jeg så, synes jeg, men er god at forklare ud fra..

    man har et rør, som ligesom er midten, så for oven og neden er der et rundt stykke træ (en plade) den øverste laver man noge indhak ind i, så havde redskaberne kan sættes ind i. dette gøres hele vejen rundt. og allernederst laver man sådan at den kan snurre rundt (kan ik huske hvordan) for så kan man havde mange redskaber på lidt plads..

    smart...
    Jeg kan huske at have set noget lignende i en "genbrugsguld-udsendelse", og mener at kunne huske at man brugte det nederste af en gammel skrivebordsstol...

    KlaSus

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •