Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18

Emner: Pfaff 2170/2134

  1. #1
    Nørkledamen Gæst

    Ulykkelig Pfaff 2170/2134

    Hej

    Jeg har en Pfaff 2170, og jeg er træt af den. Den har været til reparation i ca. 1/3 del af den tid jeg har haft den, og det er den så nu igen. Jeg er ved at opgive nogensinde at få en god maskine ud af den, og jeg er også ved at opgive "at få min ret". dvs pengene tilbage eller en ny maskine. Urimeligt, men måske det mest realistiske.

    I stedet for at sy denne sure lørdag, sidder jeg så og kigger på alternativer på nettet. Egentlig har jeg mest lyst til at vælge et andet mærke, "føler" ikke så meget for Pfaff for tiden. Men hvad så med de ekstra rammer og trykfødder og 4D jeg har investeret i?

    Og nu kommer så mit spørgsmål. Hvor stor forskel er der på 2170 og 2134, og kan jeg bruge mine rammer til 2134? Jeg har prøvet at læse om det, og bliver ikke så meget klogere. Jeg kan få en ny 2134 til 10.000 kr.

    Tidligere havde jeg en lille Brother, og den blev hurtigt for lille. Men den fungerede! Er der nogen der har erfaringer med de større Brother?

    Mange hilsner
    Nørkledamen

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Programmet kan du altid bruge, det er et spørgsmål om at gemme det i et format der kan åbnes af dein nye maskine, eller evt. i pes eller hus filer, jeg tror de kan åbnes af alle programmer.

    Rammer og fødder er straks være, endten skal du købe en maskine hvor det passer til, eller lade forhandleren tage det i bygge, når du køber nyt.
    Jeg har ingen erfaring med pfaff, jeg har en bernina.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #3
    Nørkledamen Gæst
    Tak for svaret. Og godt at jeg under alle omstændigheder kan bruge 4D, når jeg nu har det og har vænnet mig til det.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2008
    Geografisk sted
    Nord for Varde - 6880
    Indlæg
    136
    Du skal da ikke opgive at få din ret - aldrig i livet - klag dog til forbrugerklagenævnet - så vidt jeg ved koster det kun et gebyr på 500 kr som du får retur når du får ret - jeg har en gang kørt sådan en sag, det var med en hund jeg købte, vi fik 4500 kr tilbage
    Du skal ihvertfald ikke opgive
    Norby

    Medlem af Krea-vest

  5. #5
    Nørkledamen Gæst
    Nej, jeg ved godt at du har ret. Men jeg er lidt bange for at gå rundt med en knude i maven imens det står på, og jeg ved ikke om det er det værd. Og imens det står på, har jeg ingen symaskine og det ærgrer mig også.
    Men selvfølgelig har du ret
    Hilsen Nørkledamen

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/

    tag købeloven i hånden, du har krav på en ordenlig behandling.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    De to maskiner 2170 og 2134 bruger samme rammer og trykfødder, så din investering er ikke spildt.
    Så vidt jeg kan overskue er der langt flere finesser på 2170. Den sidst nævnte har jeg selv og det er den bedste maskine, jeg har haft i mit liv. Jeg kunne frygte, at du fortryder, hvis du går nedad i maskin-hierakiet. Man bliver hurtig vænnet til at have bekvemme funktioner.

    Mit valg ville være at tilbagelevere den defekte maskine under købeloven og overveje genanskaffelse af den samme model eller en nyere med samme omfang af finesser. Jeg tror du har været meget uheldig, for mine Pfaff'er (3 stk) har alle fungeret perfekt. Måske er det din reparatør, som ikke er dygtig nok mens maskinen haft en enkelt fejl, han ikke er i stand til at rette op på?
    Mange hilsner
    Myre

  8. #8
    Nørkledamen Gæst
    Undskyld at jeg svarer så sent, har haft så travlt.

    Det er ikke en fejl han ikke har kunnet rette op på, det er 3 forskellige fejl, der hver især har gjort at jeg ikke har kunnet brodere. Nu er han gået med til at sende den ind til Pfaff så de kan se på den, men jeg frygter, at jeg bare får den tilbage med besked om at den intet fejler. Forhandleren er enig med mig i at der er noget helt galt med den maskine.
    Ja, jeg har sikkert været meget uheldig, jeg har jo hørt om andre der er tilfredse med maskinen.

    Noget helt andet er at jeg har luftet min frustration for en anden forhandler, og han siger, at det er et generelt problem med den model. Min egen forhandler fastholder, at det er en god maskine. Nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal tro.

    Jeg har set en creative 4.0 i Tyskland til 3000 eu. Det er væsentlig billigere end herhjemme. Er der nogen der har erfaring med at handle i Tyskland?

    Venlig hilsen
    Nørkledamen

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Jeg ville ikke købe en maskine i udlandet. Fordi du så skal til tyskland hvis der bliver noget med den, og du skal ikke forvente at få hjælp fra en forhandler her i dk, hvis ikke han har solgt dig maskinen.
    Derimod ville det ikke bekymre mig at købe tilbehør til maskinen i udlandet.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  10. #10
    Nørkledamen Gæst
    Det er også min bekymring ved købe den i udlandet. Men der er rigtig stor prisforskel. Det er en stor chance at tage, det må jeg tænke over.
    Hilsen Nørkledamen

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •