Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Spyware

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Spyware

    Fra
    www.tyrus.dk
    Tegn på spyware: Er dit system inficeret?

    Hvis din computer begynder at opføre sig underligt eller viser et af nedenstående symptomer, er der muligvis installeret spyware eller andre uønskede programmer på den.

    JEG FÅR HELE TIDEN POP-UP-REKLAMER. Visse uønskede programmer bombarderer dig med pop-up-reklamer, der ikke har forbindelse til det aktuelle websted, du besøger. Denne type reklamer er ofte for indhold for voksne eller for websider, som du måske finder upassende. Hvis du får pop-up-reklamer, så snart du starter din computer, eller når du ikke engang søger på internettet, er der muligvis installeret spyware eller andre uønskede programmer på din computer.

    MINE INDSTILLINGER ER ÆNDRET, OG JEG KAN IKKE GENOPRETTE DEM. Visse uønskede programmer kan ændre indstillingerne for din startside eller søgeside. Det vil sige, at den side, der åbnes først, når du starter din internetbrowser, eller siden, der kommer frem, når du vælger "søg", kan være sider, du ikke kan genkende. Selv om du ved, hvordan du tilpasser disse indstillinger, kan du komme ud for, at de skifter tilbage, hver gang du genstarter din computer.

    MIN WEBBROWSER INDEHOLDER KOMPONENTER, SOM JEG IKKE MENER AT HAVE HENTET. Spyware og andre uønskede programmer kan føje yderligere værktøjslinier til din webbrowser, som du ikke er interesseret i eller ikke har brug for. Selv om du ved, hvordan du fjerner disse værktøjslinier, kan de vende tilbage, hver gang du genstarter din computer.

    Her kan du GRATIS teste om du har Spyware på din PC:

    http://www.tryus.dk/spysweeper_start.asp?menu=4

    Sådan fjerner du spyware:

    http://www.tryus.dk/spysweeper_fjernspyware.asp
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Sanne67 Gæst
    Hej.
    Du kan hente et program på nettet og installere det på din pc, programmet er nemt at bruge og bliver konstant opdateret - husk selv lige at gå ind i opdateringer hver gang du har det i brug.
    www.spybot.com - kan godt være det er .com

    (Rettet Hobbyisten det er .com)

  3. #3
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Sanne67 Se meddelelser
    Hej.
    Du kan hente et program på nettet og installere det på din pc, programmet er nemt at bruge og bliver konstant opdateret - husk selv lige at gå ind i opdateringer hver gang du har det i brug.
    www.spybot.dk - kan godt være det er .com
    HUSK AT LÆSE BETINGELSERNE!!!!!!!!!!!

    Der er nemlig flere af disse programmer, som ganske rigtigt sikrer, at man ikke får fremmed spyware ind på sin PC, men til gengæld giver man det pågældende firma ret til at overvåge hvilke sider man besøger - og dette står i betingelserne for programmet - som regel meget langt nede!!

  4. #4
    hobbyisten Gæst
    Som Klasus sige, pas på, der findes mange fælder, og programmer der melder en masse fejl som ikke findes, og så kræver de en betaling for at man kan fjerne dem.

    Jeg kan dog personligt anbefale det ovenstående, da det ikke har nogen cargo (Skjulte ting, som at det f.eks. overvåger din computer, og vidresender disse oplysninger), og så taler det dansk hvis man vil.

  5. #5
    Sanne67 Gæst
    Hej.
    Det er rigtigt alt det med betingelserne. Dette program har jeg har og min kæreste plus ungernes pc'er haft og brugt nu i flere år og aldrig oplevet noget som helst negativt ved det. Jeg kan kun anbefale brugen af det - jeg/vi har anbefalet det til flere familiemedlemmer, venner og bekendte og har aldrig fået tilbagemeldinger om noget negativ de skulle have oplevet, vi har altid kun fået positiv respons omkring dette.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    15 Feb 2009
    Geografisk sted
    Frederikshavn
    Indlæg
    42
    Kan ikke kraftigt nok anbefale jer studere www.spywarefri.dk s hjemmeside.
    MVH
    Molisa

  7. #7
    Martin Diderichsen Gæst

    Clear Cloud DNS

    Der findes et lille program som kan installeres på windows computere (kører selv linux) som har den egenskab at det fungerer som et web-filter for "dårlige sider" Har den installeret på vores windows computer, da vores datter tit spiller på Y8. Der kommer Clear Cloud til sin ret, da flere af spillene forsøger at installere div. ondsindede ting. Programmet blokerer siden så den ikke vises og istedet viser en advarsels-side.

    Link til Clear Cloud: http://clearclouddns.com/

    Hellere sikker på nettet end virus på PC en.

  8. #8
    Martin Diderichsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Sanne67 Se meddelelser
    Hej.
    Du kan hente et program på nettet og installere det på din pc, programmet er nemt at bruge og bliver konstant opdateret - husk selv lige at gå ind i opdateringer hver gang du har det i brug.
    www.spybot.com - kan godt være det er .com

    (Rettet Hobbyisten det er .com)
    Programmet er okay, men vær opmærksom på at det er en del resurse krævende.

  9. #9
    Martin Diderichsen Gæst

    Anbefaling

    Jeg kan varmt anbefale forummet nettips.dk

    Der kan man få svar på MANGE ting omkring sin PC.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •