Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Gode råd ang. omplantning???

  1. #1
    liliestjerne Gæst

    Gode råd ang. omplantning???

    Jeg mangler nogle rigtig gode råd, fra alle jer hjælpsomme rokkere

    Jeg skal have plantet en kaktus om, nu kan jeg ikke trække det længere. Men, men , men.. Det er en kaktus med nåle som buer i enderne, så de fungere lidt som modhagere.

    Så har i nogle gode råd eller ideer til hvordan jeg bedst får plantet kaktusen om, uden både den og jeg kommer alt for meget til skade.

  2. #2
    Ege Gæst
    tag noget pap fra en papkasse og rul om den stikkende ven ......så skulle du være lidt sirkret ;-) Løft den op med potten og bank forsigtig potten af og ha en ny klar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Tag et par tykke arbejdshansker på og flyt kalorius. Stil først det hele parat for du har ikke menage chancer for at ordne småting, når du står med hansker på og holder om din kaktus. Men du kan fint få den anbragt i potten og få klemt lidt jord fast om rødderne. Behold den ene hanske på til at styre kaktussen så den ikke vælter mens du fylder efter i potten med den anden hånd.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    aviser kan også gøre det
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  5. #5
    Synørden Gæst

    omplantnig af kaktus

    Hvis du tager et langt stykke køkkenrulle og lægger noget tungt i den ene ende, kører det rundt fra den anden ende. Så får du en slynge som kan holde rigtigt fast omkring kaktussen. Du holder blot i enderne og stikker dig ikke.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    42
    En pølsetang kan også bruges, eller salatbestikket fra Tupperware, som sættes sammen så det fungerer på samme måde som en pølsetang.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der plantes kaktusser om her i huset, så jeg tager lige de her gode råd frem.
    Har du flere, så skriv dem endelig.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2013
    Geografisk sted
    Ørum, Tjele
    Indlæg
    198
    Jeg plejer at bruge pølsetangen til at holde om kaktussen med og så bruger jeg en ske til at hælde den nye jord ned til den med. Skeen kan også med lidt held bruges til at klemme jorden fast med om planten ; )
    Venlig hilsen BenteM

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •