Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 12 af 12

Emner: Alm symaskine til jersey?

  1. #11
    klasus Gæst
    Ja, malertapen er nem at få af, og sømmen fungerer som perforering, så der med lidt snilde kan trækkes to stykker af. Og sømmen i stoffer bliver hvor den sad, da den blev sat

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    3-dobbelt zigzag er så den syr 3 små sting på hver "streg", hvis det er til at forstå??
    Jeg kan se at du har en der nærmest bølger, det er det princip.
    3-dobbelt ligeud er faktisk 3 gange oven i hinanden, eller rettere lige ved siden af hinanden, den bruges også hvis noget skal holde ekstra meget, men jeg har med held brugt den til tynde stoffer som en ekstra sikkerhed.
    Du har et par forskellige overlocksømme, det er dem der er lige med tråde ud til siden. Prøv på et stykke "fraklip" og se hvilken een der er bedst. Det kan være meget forskelligt fra stof til stof, også selvom det er jersey det hele.

    Nu har jeg haft overlocker i mange når, og har ikke flere ball-nåle, som jeg havde tilbage fra jeg havde en lille sy- og stofbutik i mit bryggers tilbage i starten af 90'erne, men jeg kan huske, at jeg havde BÅDE jersey-, ball, strech- og alm.nåle. Den repræsentant der kom og solgte tilbehør gjorde meget opmærksom på, at der var forskel på jersey- og ball-nåle. Men om det i dag er een og samme nål, så jersey-nålen er blevet videreudviklet, det skal jeg ikke kunne sige.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •