Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Placerings-skabeloner?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77

    Placerings-skabeloner?

    Hejsa

    På visse amerikanske web-steder kan man købe sæt med mange skabeloner, som hjælper med at placere broderiet præcist på håndklæder, halsudskæringer, bukseben o.s.v.

    Nu kunne det være rart, hvis disse var tilgængelige enkeltvis samt uden transatlantisk porto, men det synes ikke rigtig at være tilfældet. Har nogen på Rokken set noget tilsvarende i Danmark (eller Europa) ?
    Mange hilsner
    Myre

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener.. er de en form for stencil, hvor du kan tegne mønsteret op efter?
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    er der ikke en med til dine rammer, det er der til mine. Der er også mulighed for at tage en kopi af mønsteret i dit program vil jeg tro.
    en tredie mulighed er at sy en linie i stabeliseringen inden du lægger stoffet på.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Jo, der er en skabelon til rammen, som hørte med til maskinen. Den kan bruges til at centrere med og til at positionere anden halvdel af en delt mønster.

    MEN, jeg har set skabeloner, der er tilpasset faconen af det emne man vil brodere på, og med huller i til markering af centrum. De gør det tilsyneladende meget nemmere at placere emnet.

    Jeg er sikker nok temmelig "grøn" i faget, men jeg bruger altså noget nær doppelt så lang tid på at få stoffet anbragt rigtig, som jeg bruger på at brodere motivet. Det er sjovere at brodere end at tvinge en genstridig T-shirt på plads i rammen, så jeg er ret interesseret i genveje.
    Mange hilsner
    Myre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Jeg bruger ofte selvklæbende stabelisering, og skal jeg have noget helt præcis, ligger jeg en linie ind på mønsteret og syr det som det første og lægger derefter stoffet på. Så kan jeg sy præcis langs feks en kant.

    Puden på min blog er syet sådan, for at få knaphullerne lige præcis hvor jeg ville have dem. ( marts2010)
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    husk at ligge vandopløselig oven på tshirten når du broderer, så er du fri for der laves huller i den, hvilket kan ske på især meget tynde strikstoffer
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2010
    Geografisk sted
    Bredebro
    Indlæg
    16
    Hej Knhobby. Jeg ser, at du anbefaler, at man lægger vandopløselig stabilisering på, når man broderer på t-shirts. Forstår jeg det rigtigt, når jeg så lægger først alm. stabilisering på, derefter t-shirten og ovenpå så vandopl. stabilisering?? Jeg har aldrig før prøvet at brodere på jersey, men vil gerne prøve i morgen. Jeg mangler også råd angående applikation, jeg har set, at man kan applikere direkte i rammerne, men jeg aner ikke, hvorledes jeg skal gribe det an. Har en Pfaff vision 5 og 4D suite. Mange hilsener Pia

  8. #8
    klasus Gæst
    Jo, den eksistere stadig... http://www.emblibrary.com/el/elproje...px?page=videos Denne side har hjulpet mig i gang med mange broderier. Videoklippene er godt nok med engelsk tale, men det er altid rart at få det vist.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Du har forstået det helt rigtigt.

    http://www.emblibrary.com/EL/elproje...px?page=videos

    her er et link, med videoer, så kan du se hvordan man gør. Både aplikationer, men også mange andre ting.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    :) kan se klasus havde samme tanke som mig.

    http://www.youtube.com/watch?v=tNfuo...eature=related

    Her er et godt sted på youtube, med små videoer, både omhandlende dit program og din maskine.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •