Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Christels 2010

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    17 Aug 2008
    Geografisk sted
    Køge
    Indlæg
    55

    Christels 2010

    Så kan jeg langt om længe oprette sådan en tråd her.

    Jeg har strikket en sweater til min søn med et strikkekit og opskrift fra Kreativ Strik. Desværre skulle jeg have strikket den på en pind mindre, men det faldt mig først ind da jeg var halvt igennem sweateren. Ribkanten på ærmerne er også for løs, så jeg overvejer at købe noget af garnet og lave dem om, men indtil videre er den lidt for stor, så ærmerne skal foldes op
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    17 Aug 2008
    Geografisk sted
    Køge
    Indlæg
    55
    Og her er mit første forsøg med hulmønster - det var sjovt, og jeg HAR indkøbt garn til mit næste hulmønsterprojekt, som er et Adamas sjal i Evilla mix.

    Det her sjal var så nemt og hyggeligt, at jeg overvejer at lave et par stykker til gaver - det eneste minus var at garnet var lige dyrt nok, så jeg skal have fundet et billigere alternativ :)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Citat Oprindeligt indsendt af Christel Se meddelelser
    Så kan jeg langt om længe oprette sådan en tråd her.

    Jeg har strikket en sweater til min søn med et strikkekit og opskrift fra Kreativ Strik. Desværre skulle jeg have strikket den på en pind mindre, men det faldt mig først ind da jeg var halvt igennem sweateren. Ribkanten på ærmerne er også for løs, så jeg overvejer at købe noget af garnet og lave dem om, men indtil videre er den lidt for stor, så ærmerne skal foldes op
    Dejlig stribet gut!
    Du kan nemt lave ribben i ærmerne om, uden at købe nyt garn.
    Du skal bare trække en tråd ud, der hvor rib og glatstrik mødes.
    Så har du 2 "stykker" ærme.
    Ribben trævler du op.
    Derefter samler du masker op på ærmet og strikker nedad i ønsket længde.
    Hvis du synes, kan du også korte selve ærmet. Så skal du bare trække tråden ud lidt længere oppe.

    Fortsat held og lykke med dine hulmønstre - det er altid dejligt at komme godt fra start.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    17 Aug 2008
    Geografisk sted
    Køge
    Indlæg
    55

    Christels færdige arbejde 2010 - nyt 9/5

    Så er der et tørklæde klart til fremvisning. Jeg fik to nøgler garn af min mor uden bandarole, så jeg ved desværre ikke hvad det er for et mærke, men her er det færdige resultat - der blev også til et magen til til min mor.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    17 Aug 2008
    Geografisk sted
    Køge
    Indlæg
    55
    Jeg er helt vild med denne kjole, som min datter tydeligvis også er glad for (hun havde øjenebetændelse den dag jeg tog billedet). Den hedder French Holiday Dress og opskriften er gratis hvis man downloader den gennem Ravelry.com. Den var supernem, og kan jo varieres med striber, hulmønster eller hvad man nu kan finde på.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •