Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 13 af 13

Emner: Hjælp - redwork

  1. #11
    klasus Gæst
    Stort tak til BeNi for at fortælle mig hvad håndarbejdsbladet har skrevet om redwork.

    Nu er det lidt sjovt at læse, at det var i USA det startede i 1880'erne, når det egentlig kun var farven der blev ændret og ikke sy-teknikken.

    Jeg har fundet følgende på http://www.denstoredanske.dk/Livssti...nerelt/broderi hvor der bla. står følgende:

    Frisyning med kontursting uden hensyn til bundstoffet kendes først i Norden fra Mammenfundet, der stammer fra sen vikingetid omkring 970....

    Ja, Ja - de amerikanere skulle måske huske på (og nogle europæere også) at mange af de metoder de har brugt gennem tiderne faktisk blev bragt derover af emigranter - jeg mener der er jo et par år mellem 970 og 1880.. og at farven får en anden lyd giver altså ikke "patentet" på andet end farven (som vist iøvrigt kom fra italien.......)

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    andet end farven (som vist iøvrigt kom fra italien.......)
    Ja, det er ganske vist.. den rigtige røde farve, kom fra Italien hvor de fandt ud af en særlig måde at binde den røde farve med alrunrod, så den var kraftigere end andre steder i verden.
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    odsherred
    Indlæg
    1

    Smiler

    ved maskinbroderi betyder der bare " i en Farve", så vidt jeg ved, Håber det hjælper.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •