Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: At sy trusser

  1. #1
    Esseline Gæst

    At sy trusser

    Jeg kan ikke finde nogle trusser, som jeg kan bruge. Jeg kan ikke tåle elastikkanterne derpå og er ret underligt sat sammen, så jeg heller ikke kan bruge ret mange modeller, de ruller simpelthen ned. Det betyder så at jeg pt har 5 par trusser, som sidder ordentligt og som jeg kan tåle. Det er selvklart ikke helt godt og jeg har simpelthen ledt og ledt, uden held.

    Så nu har jeg tænkt at jeg må prøve at sy nogle selv. Jeg satser på nogle pants i blonde og måske nogle g-strenge med brede sidestykker, begge med almindelig talje, da de lavtaljede ruller ned på mig.

    Men er det overhovedet til at få et godt resultat af hjemmesyet undertøj? Og hvor hulen køber jeg materialer? Jeg tror ikke min lokale pusher har noget blondestof overhovedet og jeg mindes heller ikke at Stof og Stil har - ihvertfald ikke strækbart. Jeg har heller ikke set stretch satin nogle steder, som jeg også tænkte på at bruge.

    Så hvor hulen finder jeg det så? Og kan I anbefale nogle bøger eller mønstre? Jeg ved der er een, der hedder Trussebogen - kan den anbefales? Synes den virker håbløst umoderne...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg har en bog der hedder undertøj til børn og voksne af Beate Larsen. Den er gammel, men jeg synes stadig, at man kan bruge nogle af ideerne derfra. Jeg har selv syet undertøj efter den. Den er på mit lokale bibliotek. Det ser ud til at den er fra 1986.
    Sidst redigeret af Rita : 25-04-2010 kl. 12:10 Årsag: tilføjelse
    Knus Rita

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Jeg har ikke selv megen erfaring med syning af undertøj. Men jeg har ladet mig fortælle, at gode materialer findes her: http://www.stofservice.dk/

    Jeg fandt i øvrigt et fint mønster på boxershortes dér, men til drenge, så det er jo ikke aktuelt...
    Mvh. Mormal.

  4. #4
    Esseline Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af mormal Se meddelelser
    Jeg har ikke selv megen erfaring med syning af undertøj. Men jeg har ladet mig fortælle, at gode materialer findes her: http://www.stofservice.dk/

    Jeg fandt i øvrigt et fint mønster på boxershortes dér, men til drenge, så det er jo ikke aktuelt...
    Jeg har faktisk set hjemmesiden, men den eneste jeg har hørt har handlet der, har rigtig dårlig erfaring med det... Hun fik ikke de rigtige varer og en sur og ubehagelig betjening

  5. #5
    Synørden Gæst

    Solbjerg stofservice

    Jeg har handlet med de i mange år og har altid følt mig godt behandlet!

  6. #6
    Esseline Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Synørden Se meddelelser
    Jeg har handlet med de i mange år og har altid følt mig godt behandlet!
    Det tror jeg at jeg prøver så. Hvordan er kvaliteten af deres blonder, ved du det?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    14 Nov 2009
    Geografisk sted
    frederikssund 3600
    Indlæg
    11
    Da jeg syede undertøj, købte jeg mønstre og stof i Peters-restehal. og jeg har været meget tilfreds, jeg har også sprættet et par trusser af mine egne/ og min datters, og klippede efter dem. :-))

  8. #8
    Synørden Gæst

    Solbjerg Stofservice

    De har mange forskellige kvaliteter. De har bl.a. en god sloggi vare en bomuld med stretch. Den er rigtig god til undertøj og t-shirts.
    Så har de masser af gode blonder med stretch også.
    Hvis du er i tvivl kan du bare ringe. så er jeg sikker på at de hjælper dig på vej.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    7280 Sdr. Felding, Midtjylland
    Indlæg
    66
    For en del år siden var min mor og jeg med på nogle undertøjskurser gennem AOF i Herning, men jeg har desværre ikke nogle modeller på det du søger. Til gengæld kan jeg varme anbefale følgende butik.

    Solbjerg Stofservice
    Solbjerg gl. mejeri
    7950 Erslev, Mors

    http://www.stofservice.dk/

    Det er ved at være en del år siden jeg har syet undertøj, så jeg har ikke handlet der længe, men kvaliteten synes jeg var i orden og også hendes service.

    God fornøjelse med projektet. Det er rigtig sjovt at sy både trusser og BH´er. Det kræver sikkert nogle forsøg inden du har et grundmønster der sidder perfekt, men så kan du til gengæld også masseproducere uendelige kombinationer for små penge sammenlignet med priserne i undertøjsbutikkerne.
    Jonna S. Petersen

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Jeg opper lige denne tråd for jeg er nemlig begyndt så småt at sy undertøj til mine børn og vil gerne sy til hele familien.
    Det sted I linker til, kan man se noget på hjemmesiden eller er det nødvendigt at købe deres katalog?
    KH Lene Gammelmor

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •