Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 38 af 38

Emner: Hvordan forløb den 24 december

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Jeg skal ud til min søns far og holde jul, sammen med min søn (18 år), yngste datter (22 år) og min bror. Vi skal have and og flæskesteg, og risalamande til dessert. Efter middagen danser vi om juletræ og synger et par julesange, vi slutter altid af med "nu' det jul igen", mens vi render rundt hånd i hånd i alle rum (så bliver lidt af julemaden også rendt af ;)).

    Så er det tid til julegaver, som vi deler ud én af gangen, og dén som får en gave, må tage den næste, og når den er pakket ud, må modtageren tage den næste osv.
    Så er der kaffe, og så gøres klar til pakkespil, det er altid sjovt og hyggeligt.

    Min ældste datter (24 år) har de senere år holdt jul hos sin far, som ellers sidder alene, så det har hun det bedst med. Jeg ville selvfølgelig ønske jeg kunne have alle mine unger hos mig, men forstår hende godt.

    Jeg håber i alle får en god aften og et par hyggelige juledage

    Julehilsner fra dansbo
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fik i lavet nogle nye jule traditoner i år
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Fik i lavet nogle nye jule traditoner i år
    Ja, det gjorde vi.
    Vi fik mine svigerforældre til at læse of fra "Peters Jul", og det var så hyggeligt, at vi også lige snuppede "Grantræet" af H.C.Andersen.

    Det er en rigtig god måde at synke maden på, inden desserten. Og børnene er så store nu, at juleaften ikke KUN handler om gaver..
    (Selvom de er svære at vente på)
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Nå, så er vi (min familie og jeg) ikke de eneste, der læser Peters Jul. Men vi var for trætte til at læse den juleaften, så vi gemte den til i går aftes. Den er der nok ikke mange nutidige børn, der vil forstå. Nu er der jo ikke så mange, der har tjenestefolk mere f.eks.. Vi læser også Jul i Bulderby (den er så sød) og en bog, der hedder Nissen. Dem bliver vi aldrig for gamle til at læse, lige meget, hvor gamle vi bliver.

    Det er den rigtige, gamle Peters Jul, vi har, hvor et vindue hedder et "vindved".
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #35
    cubik Gæst
    Hos os starter julen med kirkegagn om eftermiddagen. En mand bliver tilbage i huset for at holde øje med maden, som er sat til langtidstegning. vel tilbage fra kirken drikkes der kaffe.
    Når kaffen er sunket pynter børnene juletræet, så er de også beskæftiget med noget sjovt.
    Bordækning er en fælles opgave, så her flokkes børn og voksne med opgaver som man kan magte:
    børn: servietter, bordskånere, salt og peber, og bestik
    voksne: porcelæn og glas

    Der bliver bedt bordbøn, og så spises der. Når maden er spist vaskes der op og derefter skal der danses om juletræet. Der afsluttes med "nu er det jul igen", hvor vi på det nærmeste er ved at vælte hele huset, da vi fare igennem alle rum medes sqangen bliver sunget indtil vi på det nærmeste har tabt pusten......så blev der også lige plads til lidt julegodter
    Børnene, af dem der kan læse, fordeler julegaverne....1 af gangen, så der er tid til at beundre vores opfindsomhed og takke giveren.
    Dagen bliver afsluttet med en kop kaffe med julebag og godter.

    Sådan har vores jul altid været og det bliver den formentlig også ved med.

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    21 Feb 2008
    Geografisk sted
    Østjylland postnummer 8471
    Indlæg
    17

    En noget anderledes juleaften

    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Fik i lavet nogle nye jule traditoner i år
    Vi fik en noget anderledes juleaften, mn mand og jeg. Alt var ellers planlagt i mindste detalje, der var søgt om orlov i 3 - 4 timer, tilladelse var givet, vi stod bare lige for at skulle have den sidste kontrol udført. Men lige som vi stod med det ene ben i døren, blev der sat en stopper for udgangen, da man var usikker på, om jeg eventuelt skulle opereres, når operationslægen havde kikket på mit ben, så
    ingen drikkelse overhovedet, og ingen mad.

    I stedet blodprøver og venten, venten, venten.

    Hele udsigten til tilsyn og eventuel operatione blev først afblæst kl 01.05 den 25. december.

    Nå, men så sætter den julemad sig da ikke på sidebenene.

    Hvorfor jeg ligger på sygehus på 5. uge og hvad der er hændt kan læses på min blog:
    http://inge-lisej.blogspot.dk/

    Her er kun billeder helt i begyndelsen, ellers henvisninger til hvor på youtube man kan se videoer.

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    425
    Vi fik en anderledes jul i år. Vi blev inviteret til at holde jul hos vores ældste datters kommende svigerforældre som bor i Los Gatos, California. Vi var til julegudstjenste i amrikansk kirke. Vi tog derover den 17 dec og kom hjem den 7 januar - en hel fantastisk juleferie. + den 23 dec blev jeg ringet op af vores postkassepasser og fik besked om at jeg endelig var blevet tilkendt en førtidspenion (efter 2½ år på selvforsørgelse)

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Må vi hører hvordan DIN jul har/skal foregået.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •