Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hvordan hæfter man lettest ende når man har hæklet?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Læs her Hvordan hæfter man lettest ende når man har hæklet?

    Hjælp. Jeg har problemer hver gang jeg har hæklet - pt. noget småt - og skal til at hæfte ende. Jeg synes det er lettere på et strikketøj- men når man har hæklet færdig....Jeg syr og jeg syr - bruger alt for meget tråd til "endehæftning" især, når man bruger dobbeltgarn.
    Er der nogen der har et råd, så jeg ikke bruger så meget garn, og dermed "ødelægger" det færdige hæklearbejde med tykke "ende-hæftelser".

    Takker på forhånd

  2. #2
    marion Gæst
    synes altså også at det er lidt svært men når jeg hæfter ender på noget jeg har hæklet syr jeg enderne ind i bunden af f.eks. stangmaskerne eller fm... og så har jeg fundet ud af det fungere bedst med en stål nål istedet for de store uldnåle... ved ikke lige om det er til noget hjælp synes også det med at hæfte ender er frygteligt...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Jeg har fundet siden her men det er om hvordan man hæfter enderne med undervejs.
    http://paakrogen.wordpress.com/2009/...med-undervejs/

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Takker - det vil jeg prøve.....jeg har mange gange så mange ender at hæfte og det bliver aldrig særlig pænt

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den her er der måske nogen der kan bruge til alle de karklude der bliver lavet rundt omkring.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •