Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 37 af 37

Emner: nette strik 2010

  1. #31
    nette strik Gæst

    Jeans blusen

    Ny bluse færdig. Jeg kalder den Jeans blusen da jeg synes den passer godt til Jeans stoffet.

    Ja den blev jo trævlet op. Har nu strikket denne af garnet, valge at strikke i ret, da det aldrig bliver rigtig glat nok det er anden gangs strikket.

    Jeans blusen 002.jpg

    Jeans blusen 003.jpg

    Jeans blusen 006.jpg
    Denne er jeg langt mere tilfreds med.
    Det er min igen min egen model, det er nok det jeg best kan få til at passe i str. til mig selv.
    Har endnu ikke bestemt mig til om jeg strikker Fiona blusen igen.
    (Mange TAK til Gurli A for lån og kik af hendes bluse. )
    Hilsen Nette.

    Ps. Jeg jo vild med domino firkanterne, jeg synes det er sjovt at lege med mulighederne. Laver først en farve lagt diagram på pc en. som jeg så strikker efter.
    Sidst redigeret af hundeuld : 01-01-2011 kl. 19:12 Årsag: zzzzz

  2. #32
    nette strik Gæst

    Svar til Susja.

    Citat Oprindeligt indsendt af susja Se meddelelser
    Hej Nette
    Det er nogle super skønne bluser du har fået lavet synes jeg, både den her og den hvide med de gule "bomber".
    Men jeg bliver jo lidt nysgerrig, nu hvor jeg selv har forsøgt mig lidt med domino-strikningen - hvordan laver du det nederste på jeansblusen? Det er vel strikket op-ned? Men hvordan får du det på domino-firkanterne?
    Og hvordan har du gjort på den hvide? Det ser i øvrigt rigtig smart ud med det glatte stykke på den hvide.
    Dit lakrids-konfekt ser rigtig lækkert ud, man bliver jo helt lækkersulten
    Susja
    Hej Susja.
    Undskyld der er gået lidt tid inden jeg svarer. Der har været så meget arbejde på det sidste.
    Jeg laver et farve mønster på pc en ud fra min ide. regner masker ud osv.
    Mønster til rasmilla`s yndglingsgarn 001.jpg
    Jeg strikker først bærrestykket færdigt, vender det på hovedet, samler masker op langs kanten, lader dem hvile på en pind. Slå masker op til den ønskede længde på blusen, (op ned som du kalder det.) Strikker disse op til bærestykket hvor jeg så strikker en maske sammen med bærestykket inden jeg vender.Det gør jeg hele vejen over.
    Det er det samme på den hvide bluse, strikker domino strik færdig der efter samler jeg masker op i siden. Jeg nyder lige så meget at side ved pc en og udtænke nye mønster, som det at strikke dem.
    Håber min forklarring giver mening.
    Der er så mange muligheder med domino strikning, kun fantasien sætter grænser.
    Hilsen Nette.

  3. #33
    nette strik Gæst

    Ophæng til almanakken

    Vi dansker har jo tradition for at have kalender hængende på væggen, ofte i køkkenet.
    Jeg har lavet et ophæng til almanakken. Synes det var synd den skulle ligge blandt strikke bøgerne.

    Min første tanke var en hurtig ide til at gøre den klar til jul. Gik lidt og kikkede på den. NEJ det var ikke rigtig, for primitivt.
    Næste, hvorfor vente til dec. jeg kunne da lave noget der kunne hænge hele året.
    Tredje ide, her og nu selvom det er en 2011 kalender kan den jo godt lave reklame i år. vise den frem så alle der kommer kan se den, har lige haft besøg, hun spurte hvad er det du har hægt op der. og så var samtalen om rokken igang.
    Det er 2 strikke pinde fra hver sin side, så den er nem at tage ned, når jeg skal bruge den. Det kan også være en blomster oind, plastik stang fra flag, fordelen, ved strikke pinden, er der er en knup i enden.
    Jeg har kopieret siderne med kalender, og vendt dem.
    Om der skal så meget pynt rundt om, er jo en smags sag, men det fanger jo folks opmærksom så den bliver set og tlt om.

    Hvorfor skal den ligge i skuffen, op på væggen, gir reklame.

    Håber I vil buge ideen.
    Det tager 10 min at lave.

    Jeg har planer om at skifte pynt hver måned.

    Hilsen og god dag til alle.
    Nette. 3 (3).jpg

    1.jpg

    Rokken almanakken 002.jpg

    4.jpg

  4. #34
    nette strik Gæst

    Jeg må hellere komme igang, der er præcis 2 mdr. til juleaften.

    Ja tiden går, jeg har aftalt med dem jeg er på julegave med, at hvis de vil have strikket eller hæklet julegave, skal de give ønske inden datoen i dag, 2 mdr. før jul.
    de fleste sagde hvad de ønskede, samme dag jeg spurgte, i dag er så de sidste ønsker kommet pr. sms. og er skrevet på min julestrikke liste.

    Røv med ører.X

    3 par herre sokker -45. XXX

    Tehætte med hul til hank og tud. Gerne grønne farver X

    Barbie fest kjole lilla/gul. Taske til. X

    Sofa pude som tegning, Stjerne. X

    Turkis top enkelt, gerne bomuld. X

    Toilet pung og toilet papirs skjuler, med blomster. X

    2 skåle med strikket lakrids konfekt. X

    2 sæt grydelapper kraftige.X

    Hæklet grøn sofa bords løber mål ????? husk. X

    Elefanthue, herre str. DET BLIVER EN HUE, X

    Sort sommer fugl til vindue.X

    2 sjaler X

    Hue, Pulsvarmer og halse disse 10 år X

    Blomster buket elma

    Julestjerne X


    Sokkerne har 3 X fordi de er lavet DET JEG HAR HELT FÆRDIGT ER DER SAT X VED.......................
    det er samme ønske hvert år (.ja så kedelige er mænd.)

    Jeg mangler opskrift på elefant hue, voksen str. og til strikket/hæklet tehætte, hvis der er nogen der har, hærer jeg meget gerne fra jer.

  5. #35
    nette strik Gæst

    Muse te hætte

    Citat Oprindeligt indsendt af "Brumby" Se meddelelser
    En idé til te hætte - som jeg personligt har forelsket mig i:

    http://www.debibirkin.com/inc/sdetail/8895
    Jeg blev ligeså forelsket i den te hætte, Endnu engang TAK for linket.

    Jeg er nu nået hertil, og har desværre ikke mere garn, så skal jeg strikke resten hvid eller vente til jeg har tid til at købe mere af samme farve??????
    Te potte varmer med mus 003.jpg

    Te potte varmer med mus 007.jpg

    Det skal ,ige med at min tepotte er meget mindre, som den jeg strikker til. det ser lidt voldsom ud.

    Jeg har ikke snydt, der er et hul hvor musen kraver ind, det tror jeg ikke der er på den oprindelige opskrift.

  6. #36
    nette strik Gæst

    Jule gave strikkeriet er færdigt for i år.

    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Ja tiden går, jeg har aftalt med dem jeg er på julegave med, at hvis de vil have strikket eller hæklet julegave, skal de give ønske inden datoen i dag, 2 mdr. før jul.
    de fleste sagde hvad de ønskede, samme dag jeg spurgte, i dag er så de sidste ønsker kommet pr. sms. og er skrevet på min julestrikke liste.

    Røv med ører.X

    3 par herre sokker -45. XXX

    Tehætte med hul til hank og tud. Gerne grønne farver X

    Barbie fest kjole lilla/gul. Taske til. X

    Sofa pude som tegning, Stjerne. X

    Turkis top enkelt, gerne bomuld. X

    Toilet pung og toilet papirs skjuler, med blomster. X

    2 skåle med strikket lakrids konfekt. X

    2 sæt grydelapper kraftige.X

    Hæklet grøn sofa bords løber mål ????? husk. X

    Elefanthue, herre str. DET BLIVER EN HUE, X

    Sort sommer fugl til vindue.X

    2 sjaler X

    Hue, Pulsvarmer og halse disse 10 år X

    Blomster buket elma

    Julestjerne X


    Sokkerne har 3 X fordi de er lavet DET JEG HAR HELT FÆRDIGT ER DER SAT X VED.......................
    det er samme ønske hvert år (.ja så kedelige er mænd.)

    Jeg mangler opskrift på elefant hue, voksen str. og til strikket/hæklet tehætte, hvis der er nogen der har, hærer jeg meget gerne fra jer.
    Har taget fotos af alle strikkede og hæklede julegaver, synes lige jeg vil vise jer dem, inden det bliver pakket ind og sendt ud af huset.

    Det eneste jeg ikke har fået strikket er elefanthuen, det blev en almindelig hue, har ikke kunne finde ud af at strikke den som han ønsker sig, dog ikke opgivet, måske det nye år bringer mere hel med ide til mønster.
    3 par sokker og hue.jpg

    Bordløber,2 lakrids skåle, sommerfugl, julestjerne, hjerter-.jpg

    Buket.jpg

    Det halve kongerige sjal..jpg

    Dukketøj, taske.jpg

    Hæklet sommer fugl vindues ophæng..jpg

    Kasket, halsedisse, pulsvarmer, 2 sæt krys og boller grydelapper..jpg

  7. #37
    nette strik Gæst

    Flere fotos.

    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    har taget fotos af alle strikkede og hæklede julegaver, synes lige jeg vil vise jer dem, inden det bliver pakket ind og sendt ud af huset.

    Det eneste jeg ikke har fået strikket er elefanthuen, det blev en almindelig hue, har ikke kunne finde ud af at strikke den som han ønsker sig, dog ikke opgivet, måske det nye bliver mere hel med ide til mønster.
    3 par sokker og hue.jpg

    Bordløber,2 lakrids skåle, sommerfugl, julestjerne, hjerter-.jpg

    Buket.jpg

    Det halve kongerige sjal..jpg

    Dukketøj, taske.jpg

    Hæklet sommer fugl vindues ophæng..jpg

    Kasket, halsedisse, pulsvarmer, 2 sæt krys og boller grydelapper..jpg
    Papiraskjuler, kosmetik taske, røv med øver,.jpg

    Pude dukketøj.jpg

    Turkis top.jpg

    Julestrik færdig 003.jpg

    Julestrik færdig 004.jpg
    Resten af dagen er sat af til indpakning. dog kan jeg godt se håndbold imedens.

    Rigtig glædelig jul til alle.

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •