Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 37

Emner: nette strik 2010

  1. #21
    nette strik Gæst

    Færdig med coat.

    Nu er jeg færdig med Harlequin Coat, synes den er blevet gaske fin, den skal jeg nok få brugt her i dette kølige forår,
    Viser lige et par billeder.
    Hilsen Nette.
    GO`weekend til alle.
    Strikkey coat færdig 004.jpg

    Strikkey coat færdig 006.jpg

    Strikkey coat færdig 009.jpg

    Jeg er str. 40.
    Og jeg har brugt Merino extra Fine 500 g koks og 35o g grøn, måske lidt tung garn til den,Jeg over vejer nu om jeg skal lave den længere, har garn til det. vil lige sove på det.
    Sidst redigeret af nette strik : 08-05-2010 kl. 19:14 Årsag: tillæg

  2. #22
    nette strik Gæst

    Strikker flere firkanter i.

    Mange tak for de mange rosende ord i har sendt.

    Her kedelig fri søndag hygger jeg mig med, jeg strikker min Harlequin Coat længere, sætter en stor firkant mere i så den bliver 15 cm længere. Var meget i tvivl i går om længden var ok, jeg tror jeg bliver rigtig glad for at jeg gør det, den er så spændende at strikke at det næsten er vedmodigt at jeg nu snart er færdig.

    Rigtig gò morsdags søndag til alle.
    længere 002.jpg

    Hilsen Nette.
    Sidst redigeret af hundeuld : 01-01-2011 kl. 19:08 Årsag: Glemte lige.

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Den er da helt utrolig flot. Tillykke med den.

    Er den fra en strikkebog, eller hvor har du mønsteret fra?

    Jeg har lige kigget på det link som I viser, men jeg kan ikke finde ud af, om det er en bog man skal købe eller et mønsterark.

    Er der en der gider finde det nøjagtige link til mig? Ikke fordi jeg tror jeg kommer til at strikke den, men ville bare gerne have købt opskriften.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  4. #24
    nette strik Gæst

    Ca 100 timer tror jeg

    Jeg har regnet lidt på det, tror jeg har brugt ca 100 timer på den,( strikker hurtig når det kun er ret og vrang) jeg strikker så snart der er tid til det, jeg føler det er så afstressende at strikke, alt andet forsvinder ud af tankerne,
    Jeg har den fra
    http://www.sigknit.com/dbpage.php?pg=home

    Hilsen Nette.
    Sidst redigeret af hundeuld : 01-01-2011 kl. 19:08

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Dominostrik er ikke spor svært. Man strikker kun én firkant ad gangen og samtidig strikke man den sammen med nabofirkanten (firkanterne). Det er jo det gode ved det, at man ikke sidder med 500 masker hele tiden. Det kan allerhøjest være ca. 70 masker, man skal have på pindene til de største firkanter. Jeg strikker dem gerne på en rundpind. Så skubber jeg maskerne ind midt på rundpinden, når jeg lægger det fra mig. Så taber jeg ikke masker.

    Jeg vil nærmest kalde "hæftet" for en lidt stor, tyk bog. Men der er mange spændende ting i det/den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    nette strik Gæst

    Lidt færdig strik April/maj.

    Vil lige vise jer.
    strik 008.jpg

    strik 010.jpg

    Cardigan str.1,5 år 003.jpg

    Garn prøver og karl `s trøje 003.jpg

    Garn prøver og karl `s trøje 005.jpg

    Nu hvor vi er kommet over i en ny mdr. synes jeg lige jeg ville samle op på noget af det jeg har fået strikket færdig i april og maj mdr, igen er det mit ejet hjemme lavede(design).
    Håber vi ik`på den første rigtige sommerdag i morgen????

    god aften til alle.
    Hilsen Nette.

  7. #27
    nette strik Gæst
    Harlequin coat og kasket til baby born 001.jpg

    Harlequin coat og kasket til baby born 004.jpg

    Jeg har hygget mig med at lave mønster/ strikke Harlequin coat i mini str. til baby born. 66 små firkanter blev det til, så havde jeg desværre ikke mere garn,
    kasken synes jeg paser ganske godt dertil. også et mønster der er lavet om til mini, fra voksen str.
    Denne gang har jeg skrevet ned, hvis der er nogen der er interesseret i mønster.
    Go`aften til alle.
    Nette.
    Sidst redigeret af nette strik : 10-06-2010 kl. 17:43 Årsag: glemte billeder.

  8. #28
    nette strik Gæst

    Ny bluse færdig strikket kalder den JEANS BLUSEN:Svar til Susja.

    GODMORGEN.
    Jeg har lige strikket Fiona fra Rasmilla efter mønster. Jeg er langt fra tilfreds, den er meget dyb i ærme gabet, stor og alt for rummelig, ja, jeg føler næsten det er en omstændigheds bluse. jeg tror den bliver trævlet op igen, øv.øv. Kender I også det at resultatet ikke bliver som I havde forstillet jer.

    fiona bluse.jpg
    Billedet fra hendes hjemmeside.

    Fiona strikket øv 003.jpg
    Min færdig strikket Fiona.

    Er der andre herinde der har strikket denne model?????
    og er I tilfreds med den ?????
    Sidst redigeret af nette strik : 02-08-2010 kl. 10:28 Årsag: Ny bluse færdig strikket SVAR TIL SUSJA:

  9. #29
    nette strik Gæst

    Om strikning. måske ny model???

    Du har nok desværre ret i det du skriver.
    Citat.
    Men måske er det selve modellen der gør at den kommer til at se lidt "omstændigheds-agtig" ud. For som jeg ser den model på ginen, så skal man ikke have særlig stor barm før den vil virke stor.
    Citat slut.
    Det er nok fordi jeg har noget mere barm, som den viste gine. men babserne er der nu engang.... Jeg kan desværre ikke mere vise jer et billed af mig i blusen. Da eftermiddagen er gået med dette.

    Hånd arbejde øv 006.jpg

    Jeg overvejer, hvad der så skal blive ud af garnet.
    Tak for jeres gode råd.

  10. #30
    nette strik Gæst

    Lidt af det jeg har strikket/hæklet den sidste tid.

    Det er ved at være et stykke tid siden jeg har lagt noget ind her på denne tråd. Så her er lidt af det jeg har lavet i sommer.
    Rosendugen er 105 cm i diameter, opskriften fik jeg Jensine mange tak for det.
    Hæklet rosen dug færdig stivet med sukker 002.jpg

    Hæklet kurv med strikket lakrids konfekt 001.jpg

    Lakrids konfekten har jeg set en gang vist nok på en svensk hj.side, da var det hæklet det hele jeg har længe gået med ideen i hovedet, og pludselig kom jeg i tanke om at der måtte domino firkanterne være perfekte. Brugte en hæklet kurv som jeg lavede tidligere på året, og den blev givet som fødselsdagsgave med penge i bunden.
    ,
    Hæklet kurv med strikket lakrids konfekt 008.jpg
    Det orginale billed.

    Lakridskonfekt310.jpg

    Sytråds bil og lakris mand 006.jpg
    Lakrids manden er min egen ide. Udfra billed. Måske lidt barnlig siger min mand, men han gør mig nu så glad, når han smiler til mig.

    Domino blusen er strikket i bomuldsgarn. dejlig nu hvor det har værret så varmt.
    Domino strikket Bomulds sommerbluse 001.jpg
    Sidst redigeret af nette strik : 24-07-2010 kl. 14:52 Årsag: Glemte et billed.

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •