Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 37

Emner: nette strik 2010

  1. #11
    nette strik Gæst

    Mange tak

    Mange tak for svar. på garn navnet den er jo strikket i koks, g karamel farvet garn, det med firkant størelserne lyder lidt underligm men det står måske i opskriften . har søgt på trendsetter garnet det findes også i usa men her i eu har jeg ikke kunne finde det,

    Hilsen Nette
    Sidst redigeret af hundeuld : 24-07-2010 kl. 23:58

  2. #12
    nette strik Gæst
    Kom i tanke om.
    De 3 strørrelser, du skriver firkanter, det er måske str. small, medium, large og ikke noget med firkanterne at gøre, tror du ik??

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Kom i tanke om.
    De 3 strørrelser, du skriver firkanter, det er måske str. small, medium, large og ikke noget med firkanterne at gøre, tror du ik??
    Nej, fordi der i strikkeinstuktionerne til hver firkant står 2 tal for de antal masker, der skal bruges. F. eks. Firkant 1: 45 masker til S/M og 49 masker til L/XL. Og fikant 4: 55/59.

    Du skal først strikke et "panel" med de største firkanter. Derefter strikker du nogle lidt mindre firkanter på panelet. Og ind imellem nogle steder skal der være nogle små firkanter. Derfor står der 3 forskellige størrelser firkanter.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    nette strik Gæst
    Mange tak for svarret, jeg kan godt se at den startes med de storre firkanter for neden. og derefter vendes det efter 3. række firkanter og firkanterne bliver mindre op efter, lige som andet domino strik ofte gør, men garnforbrug er til de 3 forskellige farver så.
    Jeg mener helt sikkert jeg har købt rigeligt garn, men det bliver spændende når jeg bliver færdig, fik strikket et stort stykke i går.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    9400 Nørresundby
    Indlæg
    153
    syntes også den grønne er flot... hvilken mærke garn fik du købt?

  6. #16
    nette strik Gæst

    Garn mærke

    Jeg har købt drops merino extra fine, det er jo et fast spundet garn ,det synes jeg er best når nan strikker domino/skyggestrik at det er ret fast,
    Sidst redigeret af hundeuld : 01-01-2011 kl. 19:06

  7. #17
    nette strik Gæst

    Godt i gang

    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    mange tak for svarret, jeg kan godt se at den startes med de storre firkanter for neden. Og derefter vendes det efter 3. Række firkanter og firkanterne bliver mindre op efter, lige som andet domino strik ofte gør, men garnforbrug er til de 3 forskellige farver så.
    Jeg mener helt sikkert jeg har købt rigeligt garn, men det bliver spændende når jeg bliver færdig, fik strikket et stort stykke i går.
    harlequin coat 002.jpg

    harlequin coat 005.jpg

  8. #18
    nette strik Gæst

    Spændende strik bliver man afhængig af.

    Ja det går godt fremad, men spændende strik bliver jeg nærmest afhængig af, det er så dejligt afslappende at strikke, jeg stresser helt af ved det, det kan ske at jeg sætter mig til strikke selvom jeg kommer sendt hjem fra arbejde og selvom det er efter midnat, bare for at koble af.
    Jeg skal nok sætte billed i af den færdige.
    Hilsen Nette.
    Sidst redigeret af hundeuld : 01-01-2011 kl. 19:07

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg synes også, at domino strik er spændende at strikke. Og det er ikke så tungt at sidde med og man har ikke en hel masse masker, der skal strikkes på én gang. Man strikker jo kun én firkant ad gangen og har kun de samme få masker at strikke.

    Jeg er gået i gang med den første firkant i Coco Vee sjalet i forskelligt bladet garn og jeg vil lave det mangefarvet. Det bliver varmestuestrik.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    nette strik Gæst

    Ærme

    Mange tak. Er nu begyndt på ærme.
    nu begyndt på ærmet 003.jpg
    Sidst redigeret af hundeuld : 16-07-2010 kl. 22:33

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •