Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 37

Emner: nette strik 2010

  1. #1
    nette strik Gæst

    nette strik 2010

    Der har tidligere været en tråd om bogen SWING SWAGGER DRAPE af Jane Slicer - Smith. Jeg vil gerne i gang med Harlequin Coat som den er på forsiden af bogen, men kan ikke finde det passende garn, er der mon nogen der kan hjælpe ?????

    Til dem der ikke kender bogen prøv at kikke ind her.

    http://www.sigknit.com/dbpage.php?pg...id=KitsfromSSD

    Hilsen og go`dag til alle.

    Nu har jeg brugt eftermiddagen med strikke prøver, i forskellige farver, og er nu i syv sind,,, hvilke farver skal jeg bruge.Garn prøver og karl `s trøje 006.jpg

    Garn prøver og karl `s trøje 009.jpg

    Garn prøver og karl `s trøje 011.jpg

    Garn prøver og karl `s trøje 012.jpg

    Jeg vil meget gerne høre jeres mening.

    Mange tak for jeres hjælp med valg af farver, jeg har købt 1,5 kg garn i dag, så håber jeg der også er til en hat, Ja, det er et stort projekt, men spændende, der skal bare strikkes i aften, og mange andre, glæder mig til at komme igang, nu skal aftensmaden lige
    laves, og så finder jeg pindenne frem je skal nok vise billeder senere.
    GO aften til alle.
    Hilsen Nette.
    Sidst redigeret af nette strik : 24-07-2010 kl. 15:15 Årsag: Ny overskrift

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    Skjern
    Indlæg
    220
    Skal det være uld ?? - og hvad med antal masker pr. 10 cm. / pindstr. ?

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    Skjern
    Indlæg
    220
    Hvis det ligger omkr. 22 masker pr. 10 pr. cm vil jeg tro 2 tråde supersoft vil kunne bruges - se f.eks. lavendelgarden.dk eller holstgarn.dk.

    Alternativt er der jo Isagers Alpaca 2, Tvinni og Højlandsgarn og sikkert maaaaange flere som jeg ikke lige kan komme på.

  4. #4
    nette strik Gæst
    Mange tak for dine svar, meeen der er ingen af de garn der har de rigtige farver, jeg har jo først kikket mange forskellige hjemmesider, inden jeg efterlyser det her, jeg synes ikke jeg kan finde farverne, jeg har prøve strikket en firkant i Sandnes alpakka den er meget rigtig i størelsen men de fører jo ikke de farver, dem der har bogen må kunne se m antal og farve nr.??????????????????????????
    Jeg udtrygte mig nok ikke godt nok i det første indslag.

    Hilsen Nette.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Så prøver jeg igen!

    Det skal vist være uldgarn (gerne Merino) i en mellemtyk størrelse. Pindestørrelser fra 3½ til 4½. Der står godt nok 3,25 og 3,75. Men de størrelser tror jeg ikke findes i danske strikkepinde/hæklenåle. Jeg har aldrig set de størrelser herhjemme.
    Du kan læse om bogen i vores afdeling med boganmeldelser. Der har jeg selv lavet en tråd om bogen.

    Jeg ville bruge, hvad jeg har af garn eller evt. kan finde af lignende garn. Jeg vil ikke bestille garn helt fra Australien.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    nette strik Gæst
    Hej Strikkelene.
    Mange tak for dit svar.Mange tak for pindestørrelse. Ja jeg har læst dit indslag,
    står der også i bogen hvilken garn der skal bruges evt. farve nr. den (gyldne) ja karamel farvede synes jeg er rigtig flot. men kan ikke finde noget garn der passer, det må ikke kradse det kan jeg ikke have på.
    Hilsen og go`aften.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Så vidt jeg kan se findes den i 3 farvevarianter:

    1. Jægergrøn, citrongul og limefarvet.
    2. Kaffebrun og sennepsgul (eller karrygul)/beige (en blanding af de 2 farver) - lidt lige som hvis man kommer mælk i kaffen.
    3. Mørk lilla, blommefarvet og bordeaux (vinrød). Så vidt jeg kan oversætte de engelske navne på farverne (og jeg kan også se farverne på billederne i bogen).

    Jeg kan bedst lide 3. farvesammensætning.

    Jeg synes, dine farveprøver er lige flotte. Så det er lidt svært at vælge imellem dem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    nette strik Gæst

    Engelske navne på garn i bogen

    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Så vidt jeg kan se findes den i 3 farvevarianter:

    1. Jægergrøn, citrongul og limefarvet.
    2. Kaffebrun og sennepsgul (eller karrygul)/beige (en blanding af de 2 farver) - lidt lige som hvis man kommer mælk i kaffen.
    3. Mørk lilla, blommefarvet og bordeaux (vinrød). Så vidt jeg kan oversætte de engelske navne på farverne (og jeg kan også se farverne på billederne i bogen).

    Jeg kan bedst lide 3. farvesammensætning.


    Jeg synes, dine farveprøver er lige flotte. Så det er lidt svært at vælge imellem dem.
    Hej igen. Be- be. Kan du ikke skrive de engelske navne på farverne i bogen til mig.

  9. #9
    nette strik Gæst
    Mange tak til alle for hjælp af valg af farver.
    Ja det er et stort arbejde, jeg har købt 1,5 kg garn i grøn og koks.
    jeg skal nok vise billeder senere,

    Nu skal der bare strikkes.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg citere lige Nette Strik:
    Hej igen. Be- be. Kan du ikke skrive de engelske navne på farverne i bogen til mig.
    Nu har jeg det hele samlet og kan poste det her.

    Du skal bruge letvægtsgarn.

    Til de mindste firkanter:
    9 balls (nøgler) Trendsetter yards merino VI (romertal 6) i 81 hunter green A,
    7 balls i 329 citrus B og
    3 balls i 328 lime C.

    Mellemstørrelsen:
    11 balls Trendsetter yards merino VI i 305 Charcoal A og
    9 balls i 9905 Camel B.

    De største firkanter:
    15 balls Signature pure new wool DK i 738 dark plum A,
    12 balls i 627 Rose B og
    5 balls i 626 Plum B.

    Der har vist sneget sig en skrivefejl ind, har jeg lige set. Garnet hedder Trendsetter Yarns Merino VI.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •