Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Opskrift på ragsokker

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397

    Opskrift på ragsokker

    Er der nogen som har en opskrift på ragsokker? Jeg har købt noget lækkert tykt Ragg-strømpegarn fra Hjertegarn. Det skal strikkes på pinde 5, så de opskrifter jeg har på almindelige strømper passer ikke rigtig.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Fandt du nogensinde en god opskrift?

    Jeg søger maskeantallet jeg skal slå op når jeg har garn der strikkes på pind 5 og og pind 8, når jeg vil strikke en herre str. 42....


    Far har ønsket sig tykke sokker til jul...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    hej Brumby

    Senere fandt jeg ud af hvorfor jeg sandsynligvis ikke hørte noget. Jeg har jo lagt tråden under maskinstrik! Dumt!
    Men af anden vej fandt jeg et par opskrifter, som jeg har brugt med stort held (men altså håndstrik - som også var det jeg oprindeligt mente). Så hvis du også mener håndstrik, så skal jeg gerne kigge efter maskeantallet til dig (dog kun til pind 5, har ikke nogen til pind 8).
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    425
    Her er nogen til p nr 8 - der ligger også flere på deres side
    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=28&lang=dk

    Jeg har også en opskrift til p 5 - du kan sende din mail add hvis jeg skal sende den til dig

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Er der en af I andre, som vil/kan hjælpe mig med en opskrift på tykke ragsokker.? (P 4½ - 17-18 masker = 10 cm).
    Jeg har ikke fundet nogen, der rigtig passer... (har kigget på både bl.a. Järbo og Drops). Tak.!

  6. #6
    drebis Gæst
    Jeg har fundet en i et af mine gamle blade fra IngeLise.
    Sender dig lige en pm i eftermiddag
    Citat Oprindeligt indsendt af Enya Se meddelelser
    Er der en af I andre, som vil/kan hjælpe mig med en opskrift på tykke ragsokker.? (P 4½ - 17-18 masker = 10 cm).
    Jeg har ikke fundet nogen, der rigtig passer... (har kigget på både bl.a. Järbo og Drops). Tak.!

  7. #7
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Enya Se meddelelser
    Er der en af I andre, som vil/kan hjælpe mig med en opskrift på tykke ragsokker.? (P 4½ - 17-18 masker = 10 cm).
    Jeg har ikke fundet nogen, der rigtig passer... (har kigget på både bl.a. Järbo og Drops). Tak.!
    er det voksne børn mænd kvinder hvor tykke ben har de????

    En almindelig voksen mand er ca 18 cm 20 cm over anklen læste jeg engang.

    Regnestykket må blive 18 x18m divideret med 10 altså 18 x 1,8= 32,4 m det må vel så blive 32 m, så strikker du 20 cm til skaft og så strikker du hælen.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    @Drebis - tak, det vil jeg meget gerne have.! Havde også en fra "Ingelise" - men den røg ud under min flytning - sammen med stort set alle mine opskrifter (og nej, det var ikke med vilje ).
    @Jeanne - sorry - ja, selvf. en fordel at vide.. Det glemte jeg lige i skyndingen.. Men damestr. ca. 38-39, tror hun har alm. slanke ankler/ben - men håber på, at Drebis har liiige det, jeg mangler.

  9. #9
    drebis Gæst
    så er der sendt en mail og vedhæftet opskrift
    Citat Oprindeligt indsendt af Enya Se meddelelser
    @Drebis - tak, det vil jeg meget gerne have.! Havde også en fra "Ingelise" - men den røg ud under min flytning - sammen med stort set alle mine opskrifter (og nej, det var ikke med vilje ).
    @Jeanne - sorry - ja, selvf. en fordel at vide.. Det glemte jeg lige i skyndingen.. Men damestr. ca. 38-39, tror hun har alm. slanke ankler/ben - men håber på, at Drebis har liiige det, jeg mangler.

  10. #10
    Zanne Gæst
    På Jarbo.se er der flere opskrifter på ragsokker - fra baby til herrer.
    Zanne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •