Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 58

Emner: Sne storm i 2010

  1. #21
    bettina louise Gæst

    snestorm i nordjylland

    så skulle jeg ud alligevel , hen til købmanden , gå i rask trav med hunden i sne helt op til knæene... pyyyhhh sikke en tur , bagefter så skulle der hentes brænde og da jeg er alene hjemme så er der kun en til det nemlig miiiig.

    så skulle der også tændes op i brædeovnen,,, mmmm dejlig varme




  2. #22
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    På den ene side af min lejlighed er der sne helt op til vinduerne.. Men på den anden side hvor min dør er, er der heldigvis nogle hække som har gjort at der ikke kom så meget sne på stigen ud.
    Min søster tog toget hjem fra Fyn igår, for at være sikker på at kunne komme hjem. Men hun strandede herude hos mig i flere timer, fordi vi ikke kunne få hende transporteret fra Lindholm og til Sulsted. Nøj, det var hun godt nok træt af, der var jo ikke så meget at lave herude hos storesøster.
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Nu venter jeg spændt på den første der melder de ikke kan komme ud af deres hus for sne, det har jeg prøvet i 1960erne den 12 april på Tåsinge , vi måtte kravle ud af loft vinduerne og så dumpe ned i sneen, for pokker hvor det var et arbejde bare at få lavet plads til man kunne begynde at fjerne så meget at døren kunne komme op.

    Nu prøver jeg igen! Det forsvandt før, da jeg havde skrevet noget.

    Jo Hundeuld! Det er lige før, at det er os! Vi har heldigvis en dør ud gennem laden (som vi bruger til garage, brændeskur, værksted mm). Og ad den dør kan vi stadig komme ud. Men efter som vi ikke kan lukke ladeporten, så ligger der også driver inde i laden. Vi har endnu ikke forsøgt at åbne halvdøren inde i krogen af gårdspladsen.

    Min mor har en ca. 2 meter høj hybenbusk ud for sit soveværelses vindue og den er næsten helt begravet i en kæmpestor snedrive. Der er mange snedriver rundt om huset. Omme mod vest ligger én helt ind til husmuren lige under vinduet. Min mor ville for sjov prøve, om hun kunne åbne vinduet og hun måtte nærmest skubbe til det øverste af driven, for at kunne åbne det. Vi skal snart en lille tur ud at gå (og måske skovle lidt sne). Jeg garanterer, at driverne, der ligger på vores vej, er mere end knæhøje. Men sne er jo blød at falde i. Jeg tager mit kamera med. Så skal I få sne at se!!!

    Heldigvis var vi så fornuftige da vi var i byen at handle i mandags, at vi købte lidt ekstra ind, så vi kunne sne inde med god samvittighed.

    Vi har heldigvis nogle rare naboer med traktorer, der gerne kommer og rydder vores vej for os. Ellers er det lige vejr til at sidde herinde og lave varmestuestrik.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    Thomas' mormor Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Isanna Se meddelelser
    Vi har ca. 75 cm sne over hele gårdspladsen - og op til døren. Heldigvis er min mand og bonussøn frygtløse, så de travede gennem sneen hen til garagen for at hente sneskovlene. Så nu er der en pæn skovlet gang fra døren hen til fyrrummet og den anden vej ud i indkørslen - hvor bilen meget fornuftigt blev parkeret i går eftermiddags.

    Blev for en times tid ringet op af en veninde af familien. Hun ville lige høre hvordan det gik hjemme hos os. Hun var noget bekymret for om jeg skulle være i fødsel - og så i det vejr. Det er der nu ikke tegn til. Har først termin d. 24. men skal have kejsersnit næste torsdag.

    Hørte dog i radioen, at 4 fødende kvinder var blevet bragt til hospitaler rundt om i Nordjylland ved hjælp af både ambulance og militærkøretøjer. Ja, når børnene melder deres ankomst så kan selv ikke en snestorm holde dem tilbage
    Har tænkt meget på dig Isana om du var en af de fødende i militært køretøj. Et er at ankomme med storken men en PMV det er da godt nok festligt.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, jeg har også tænkt meget på dig, Isana. Skal du til Thisted, Aalborg eller Nykøbing Mors at føde? Er Thisted ikke det nærmeste sygehus?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Min mor ringede idag og fortalte at som der ser ud ved dem har hun ikke oplevet i de 30 år de har boet der (de bor i en lille by uden for Hurup i Thy midt mellem Struer og Thisted) sneen ligget op til sålbænken ved vinduerne ud mod vejen (som ikke er blevet ryddet) og for enden af deres hus står deres bus under en snedrive på 3m. de kan slet ikke se ud af vinduerne i stuen hvor driven ligger så hun havde fundet en bagemix frem så de har brød til de kan komme ud af huset igen og så sidder jeg her i Tønder mid 4-5 cm sne

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Citat Oprindeligt indsendt af Zirikit Se meddelelser
    Ja i Thy har der altid været meget sne (når det endelig sner) kan huske vi kunne lave snehuler som børn, hvad er den af dikte er ham gemalen ikke ude at pudse idag? eller kunne sommerdækkene ikke holde til sneen? min gemal er træt af sne (vi havde ove 30cm før jul) men kun 4-5cm nu men det er ikke sjovt at vade i snedriver i rundt i folks haver og pudse vinduer (der skovler man jo ikke sne ) men man får kolde og våde fødder så det godt at han har et varmt
    Jeg kan jo blive indenfor og nyde synet af sneen hvis jeg da ikke lige skovler sne men så kan jeg jo bare sætte mig ind til brændeovnen med en kop kaffe og strikketøjet, mens jeg har siddet her og skrevet har min mor sendt en sms om at de nu har ca 50 cm sne så ja i thy kan de det der med sne,
    Nej han holder fri. Har forbudt ham at kører mere på sommerdæk
    Så vi hygger os.

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    tak for roserne for billedet.. syntes også selv det ser hyggeligt ud..
    Glæder mig hver dag over vores lille plet..

  9. #29
    Enaj Gæst
    Jeg gik på arbejde i morges. 45 stive minutter tog det at forcere ca 1 m højt sne. Jeg har 1 kilometer til arbejde.
    Heldigvis skulle jeg ikke ha´ børnene med i morges da manden ikke kunne komme afsted på job.

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Vil lige se om jeg kan lægge et billede op
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •