Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 58

Emner: Sne storm i 2010

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Vi er totalt sneet inde. De fraråder al unødvendig udkørsel i hele Thy. Jeg har endnu ikke set noget til sneploven på den nærmeste lidt større vej (den min mors vej er en sidevej til). Så vi kommer nok ingensteder i morgen. Vi skulle ellers have været i byen. Men i går købte vi lidt ekstra ind, så vi var klar til at sne inde.

    Det er lige et vejr at sidde og lave varmestuestrik i.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Ja i Thy har der altid været meget sne (når det endelig sner) kan huske vi kunne lave snehuler som børn, hvad er den af dikte er ham gemalen ikke ude at pudse idag? eller kunne sommerdækkene ikke holde til sneen? min gemal er træt af sne (vi havde ove 30cm før jul) men kun 4-5cm nu men det er ikke sjovt at vade i snedriver i rundt i folks haver og pudse vinduer (der skovler man jo ikke sne ) men man får kolde og våde fødder så det godt at han har et varmt
    Jeg kan jo blive indenfor og nyde synet af sneen hvis jeg da ikke lige skovler sne men så kan jeg jo bare sætte mig ind til brændeovnen med en kop kaffe og strikketøjet, mens jeg har siddet her og skrevet har min mor sendt en sms om at de nu har ca 50 cm sne så ja i thy kan de det der med sne,

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Thy er temmelig udsat og kan have et meget barskt vejr, fordi når vinden er i nordvest, så kommer den hele vejen ude fra Atlanterhavet (det stykke hav, mellem Norge og Skotland, hvor Færøerne jo også ligger). Men når man er vant til vejrforholdene i Thy (mange siger, at Thy har sit eget vejr), så indretter man sig efter det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Birgitma Gæst
    Jeg skal da også lige love for der kommer sne i Frederikshavn, jeg er ved at have ondt at manden herhjemme, det plejer at være mig der rydder sne herhjemme, fordi han er på arbejdet når det sneer, men jeg blev opereret d. 21 dec i knæet og går stadig med krykker, så nu har han dobble arbejde hver gang det sneer.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Vi er også lukket helt inde på Mors. Skal ikke regne med at komme fri før torsdag...

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502

    sne

    her er lidt åbybro vejr bag den hvide dør er vores brændselsfyr og gæt hvem der skal ud at fyre det er ihvertilfælde ikke min tur, og er støvlerne ikke høje nok må vadersene findes frem, sne dyngerne er 1m høje mindst .
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    held og lykke

  7. #17
    beta Gæst
    Her er et anderledes snebillede inde fra den lune stue, med lidt julehygge endnu, det er ikke sneploven der har kastet sneen på vinduet, på vores vej kommer der ingen sneplov og vejen er lukket af sne.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #18
    JanJac Gæst
    Min søn VIL hen til en skolekammerat, så han måtte i gang med at rydde vejen vi bor på. Vejen er som en trekant - deraf navnet - og vi bor næsten nede i bunden, så først skulle der vurderes hvilket ben der skulle ryddes. Det med et jævnt lag over det hele eller benet med færre men store driver.
    Det blev det første. Det tog halvanden time og da han manglede få meter kom en traktor og kørte en tur hele vejen igennem.

    Ved vores indkørsel
    P1010004.jpg

    Her nærmer han sig en ryddet vej.
    P1010012.jpg

    Snedriver udenfor genboernes huse. Den ene er frisør, men der har endnu ikke været kunder.
    P1010006.jpg
    P1010005.jpg

    Janne

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu venter jeg spændt på den første der melder de ikke kan komme ud af deres hus for sne, det har jeg prøvet i 1960erne den 12 april på Tåsinge , vi måtte kravle ud af loft vinduerne og så dumpe ned i sneen, for pokker hvor det var et arbejde bare at få lavet plads til man kunne begynde at fjerne så meget at døren kunne komme op.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #20
    Isanna Gæst
    Vi har ca. 75 cm sne over hele gårdspladsen - og op til døren. Heldigvis er min mand og bonussøn frygtløse, så de travede gennem sneen hen til garagen for at hente sneskovlene. Så nu er der en pæn skovlet gang fra døren hen til fyrrummet og den anden vej ud i indkørslen - hvor bilen meget fornuftigt blev parkeret i går eftermiddags.

    Blev for en times tid ringet op af en veninde af familien. Hun ville lige høre hvordan det gik hjemme hos os. Hun var noget bekymret for om jeg skulle være i fødsel - og så i det vejr. Det er der nu ikke tegn til. Har først termin d. 24. men skal have kejsersnit næste torsdag.

    Hørte dog i radioen, at 4 fødende kvinder var blevet bragt til hospitaler rundt om i Nordjylland ved hjælp af både ambulance og militærkøretøjer. Ja, når børnene melder deres ankomst så kan selv ikke en snestorm holde dem tilbage

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •