Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Tøj og Mode.....

  1. #1
    mutti Gæst

    Tøj og Mode.....

    Hej.

    Jeg har lyst til at komme med et lille suk, som godt nok er blevet til noget positivt.

    Tøj og mode, det er jo noget som følges ad, og nu er jeg jo i den situation at jeg sidder ned hele tiden. I øjeblikket er der meget smart tøj synes jeg, men det er slet ikke smart når man sidder, og så har jeg det ikke så godt med at have lange bukser på .... efter en operation, så jeg skal helst have nederdel på, gerne en der luner lidt, nu det bliver vinter, ikke for kort og ikke for lang. Så som I kan se, er jeg ret vanskelig. Og det er næsten ikke til at finde sådan en nederdel for tiden. Det er ikke mode lige nu.

    Så nu har jeg valgt at strikke nogle stykker til mig selv. De er varme og jeg får dem som jeg gerne vil have dem. Ja skulle det gå helt galt så kan jeg godt selv sy endnu

    Men er der andre end mig der har erfaret, at når man sidder i kørestol, så er man nød til at have en anden tybe tøj ??
    Mon det er derfor, at jeg ind i mellem ser kørestolebrugere der sidder i joggin tøj. ???? Det nægter jeg at gøre

  2. #2
    klasus Gæst
    Jeg læste en artikel for et stykke tid siden - kan desværre ikke huske hvor - hvor en kørestolsbruger skrev, at hun var glad for den nye mode med Haremsbukser, for de var behagelige at sidde i.

  3. #3
    mutti Gæst
    Ja det kan jeg godt forestille mig, men jeg er nok lidt forfængelig, derfor ikke noget med joggingtøj, jeg vil ikke ligne en som bare sidder der. Havde jeg været 20 til 30 år yngre, så måske ja til Haremsbukser. Nu vil jeg vælge at strikke en pind mere.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Koldby,Thy
    Indlæg
    15
    Hej. Der har været /er en fabrik på Thyholm, som laver tøj til piger i kørestol, men kan ikke huske hvad de hedder, men det må da kunne findes ud af, dem der har behovet. Jeg har valgt at sy tøjet selv, så får jeg det som jeg vil. Hilsen Kolfifi

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ved du hvad mutti jeg syntes bestemt du skal lave dig nogle lange nederdel.. også fordi jeg ved du er knald god til opskrifter, så er der måske nogen der bliver glade for dem... så ikke lange bukser til dig
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    24 Jun 2009
    Geografisk sted
    København Ø
    Indlæg
    6
    Hej !
    Jeg har en mor der sidder i kørestol.
    Jeg har fundet flere slå-om nederdele til hende. Det er hun glad for.
    Min mor har desværre taget en del på efter hun er kommet i kørestol, så buksevalget bliver ofte af jogging-typen. Jeg køber oft sorte velourbukser, det kan se fint ud med nogle gode toppe.
    Men min mor er jo også en ældre dame !
    Hilsen Helle

  7. #7
    strikketøsen Gæst


    Jeg har lige "googlet" teksten 'dametøj til kørestolsbrugere' og der er bl.a. dette link:

    http://www.handywear.dk/Voksne/filer/dame%20tøj.htm

    Håber at det måske kan have interesse!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Min svigermor er også kørestolsbruger efter en blodprop i hjernen .. hun er bestemt ikke buksebruger .....hun syer selv sit tøj ...bluser , bukser og nederdele ....det er ikke kedeligt tøj trods hendes alder 77 år ...det er bla. vildtdyrs motiver ....

  9. #9
    mutti Gæst
    Hej.
    Jeg har siddet og hygget mig lidt over denne tråd.
    Jeg synes at I er kommet med nogle gode svar. Jeg kan sagtens sy mit tøj og strikket det kan jeg også. Det var nok mere nogle tanker, fordi jeg tit høre det med at man kan tage noget joggin tøj på, og tøj som er nemt at få af eller på. I denne uge har jeg strikket mig en top til min første nederdel i denne omgang, men det bliver nok ikke den sidste. Jeg lægger et billede ind under strik af det sæt jeg har strikket. Og tankerne omkring det.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •