Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Uro af filt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432

    Uro af filt

    Jeg vil gerne lave en uro som kan hænge over vores kommende barns pusleplads. Tænker på en af filt, som kan "ses nedefra". De fleste uroer er lavet til at man ser dem fra siden, men det nytter jo ikke, når den bette ligger under den.

    Har I nogen forslag? Måske en med sommerfugle?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Jeg lavede en med små filtdyr. hvert dyr fik en påsyet gardinring, plaseret efter hvordan den skulle ses nedefra..

    Den snor de blev sat på ringen med fik så en lille tøjklemme bundet fast..så kunne de skiftes ud eller komme ned og blive leget med..
    Marianne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Det lyder som en god idé. Lavede du bare nogle dyr sådan frit fra fantasien?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Nej jeg lånte nogle bøger på bib..men jeg kan ikke lige komme efter hvad de hed.. men det var noget med filtdyr..

    I bogen "Sjov for børn" af Gitte Shou Hansen, er der små bamser man kan bruge..
    Marianne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Filtdyr for børn af Marianne Ilsfort er god

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2009
    Geografisk sted
    7870 Roslev
    Indlæg
    75
    Man kunne måske lave søstjerner og brodere forskellige ansigter på den side der vender nedad? og en krabbe? og vandmænd med lange tentakler i flotte farver? Jeg har ikke nogen mønstre, men det var hvad der sådan lige faldt mig ind
    Ha' en go' dag
    /NInse

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Tak for alle svar og idéer!

    Det gik her til morgen op for mig, at jeg vist burde have nævnt, at jeg tænkte på filtplader, ikke at jeg selv ville filte.

    Overvejer lige nu at lave 2 sæt, et med bondegårdsdyr og et med havdyr (søstjerne, hval, musling osv) og så bruge fæstnings-/udskiftningssystemet som MaBaPe foreslog.

    Flere idéer modtages dog gerne.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Sjov idé... altså nu mangler jeg bare børnene at lave alle de gode ideer som I kommer op med...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •