Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 17 af 24 FørsteFørste ... 7131415161718192021 ... SidsteSidste
Viser resultater 161 til 170 af 235

Emner: Lenemormeinilds 2010...

  1. #161
    lenemormeinild Gæst
    Så fik jeg lavet endnu et alfabet færdigt:-)
    Ja jeg kan godt mærke julen sig nærmer med de mange ting som skal laves:-) Men det er jo super hyggeligt.

  2. #162
    lenemormeinild Gæst
    Tak Lis, jeg må indrømme jeg er selv hammer stolt af de sjove bogstaver som er temmelige populære
    Og så trænger disse hånddukker sig på som skal afleveres i denne uge og det glæder jeg mig til
    Nu blev fårene helt færdig så mangler jeg kun æslet og det skal nok blive færdigt
    2 stk får.jpgJa ja en af kattene måtte jo med på billedet

  3. #163
    lenemormeinild Gæst
    Endnu engang TAK Lis det giver energi at få ros så nu fik jeg lavet æslet også(mulddyr eller hest)
    Men den er er god sammen med hånddukkernesyntes jeg selv.

  4. #164
    lenemormeinild Gæst
    Her er en engel som skal bruges som broche, men jeg kan ikke helt finde ud af hvor vidt der skal være ansigt på englen eller ej??? så i må rigtig gerne komme med jeres meninger, det er i jo hammer gode til så må jeg finde ud af hvad jeg gør til sidst, nu vil jeg bare gå igang for jeg skal lave 80 stk så der skal lige turbu på hækelnålen de næste dage godt det ikke er muligt at få en fartbøde med hækelnålen

  5. #165
    lenemormeinild Gæst
    Så blev de sidste hånddukker færdige i denne omgang og de sidste er 2 stk fårehyrder til krybbespillet, nøj hvor jeg glæder mig til den 30 november hvor jeg skal se dem blive brugt også skal der tages billeder af dem samlet2 stk fårehyrder.jpg
    Modtagerne var vild med alle dukkerne, ja så bliver jeg da bare super glad for at fortætte med mine opgaver til hende i fremtiden

  6. #166
    lenemormeinild Gæst
    Da jeg ikke helt kunne have engle med til montering da jeg skulle i byen idag så fik jeg klaret en anden lille opgave jeg havde lovet at se på om jeg kunne klare.
    Så jeg printede et billed ud af en HavfrueBarbie og tog garn og strikkepinde med og vupti ja så kom den til at se sådan ud.
    havfruebarbie.jpg
    Jeg er selv meget tilfreds med resultatet og det er jo det vigtigste, så nu venter jeg spændt på svar fra den som har givet mig opgaven

  7. #167
    lenemormeinild Gæst
    Så blev jeg færdig med de 80 små engle så nu er de klar til aflevering nu står den på luciakjoler og flere krybbespilsdukker:-)

  8. #168
    lenemormeinild Gæst
    Takker for alle roserne på englene, de har også været hele arbejdet værd og jo jeg vil gerne dele opskriften hvis der fantes en sådan hihi
    Ja jo det gør der men det er min egen jeg lige har fundet på
    men jeg vil gerne skrive hvordan jeg har gjort, håber det kan bruges ellers må du/i gerne skrive igen så vil jeg forsøge at uddybe.

    en hæklet engel

    ben + krop.
    slå 20 luftmasker op hækel 4 rækker fastmasker

    arme
    slå 10 luftmasker op og hækel 4 rækker fastmasker

    sy delene rundt om en piberenser bøj den lange på mindten og læg den korte imellem nu er det kroppen med arbe og ben
    hækel rundt om en vatkugle 12 mm og lim eller sy den på som hoved. (man kan også købe 15 mm og lime på hvis man vil have ansigt på.
    glorien er 12 fastmasker lavet i en magisk ring.
    vingerne er klippet i tyl =en firkant med en snor bundet på midten.
    Kjolen er lavet i mohair garn og her har jeg slået 14 luftmasker og saml med en kædemaske i den første maske og hæklet *2 stangmasker og 1 luftmaske * gentag fra *-* ialt 10 gange = 20 stangmasker, vend og lav 2 omgang på sammemåde, en om gang med luftemaskebuer.
    Træk en snor igennen maskerne øverst og bind den sammen rundt om livet på englen.

    Jeg har syet sikkerhedsnåle bagpå så er det en broche


  9. #169
    lenemormeinild Gæst
    Så har der været gang i lucia kjolerne her hænger den første af de 30 kjoler der skal sys.
    Lucia kjolefremstilling 004.jpg
    Mønsteret fik jeg jo af en anden rokker så er det jo nemt at komme igang samt 3 andre yder hjælp til at de kan blive færdige inden Luciadagen som jo banker på men, men jeg har jo også lige lidt Julemarkeder på Nyvang som skal gøres klar

  10. #170
    lenemormeinild Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    YOU GO GIRL!!!!!
    Tak søde, jeg hygger mig jo og¨så med det

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •