Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Embird hjælp

  1. #1
    jpu1238 Gæst

    Spørgsmål Embird hjælp

    Jeg har lige købt Embird og Studio til, men jeg synes slet ikke jeg kan overskue programmet og hvordan man bruger det, jeg har tidligere brugt Bernina´s Designer plus v5, men synes at den laver så utrolig mange sting når jeg laver mine egne broderier, og da jeg har købt nogle af de broderifiler som ligger på Embird.com af hunde osv. bliver jeg altså VILDT imponeret, men jeg synes absolut IKKE jeg kan få det til at se sådan ud. Jeg har været inde på utallige websider for at finde hjælp, men da både disse og manuallen til Embird er på engelsk synes jeg dælme det er svært, er der nogen der har nogle fif´s i ærmet??

  2. #2
    klasus Gæst
    Det nemmeste vil være, at du spørger hver gang du sidder med et givent problem.

    Jeg kender Embird ret godt, da det er mig der har oversat programmet til dansk, og kan derfor spørge "opfinderen" hvis der er noget, der skulle være helt sort.

    Jeg har tidligere sat mig for, at hver gang I kommer med et konkret spørgsmål, vil jeg lave en "mini-manual" og lægge den i download og der ligger da to indtil nu http://rokken3.dk/forum/local_links.php?catid=258

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Designer programmet er ellers et rigtigt godt program, jeg bruger det hver hver gang jeg laver broderier, men ethvert program kræver man sætter sig grundigt ind i det, hvis man vil have et godt resultat.
    Held og lykke med projektet.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Dec 2008
    Geografisk sted
    Taastrup
    Indlæg
    21

    Smiler

    Hej
    Jeg har fundet denne svenske side http://embird.se/

    Der er der en del videoer om hvordan de forskellige værktøjer i Embird bruges, Godt nok på svensk men hun viser hvordan tingene bruges og der er også PDF filer
    Hilsen
    annlin

  5. #5
    jpu1238 Gæst
    Hej Alle.
    Tusind tak for jeres hjælpsomhed, super link Annlin- takker mange gange!
    Mht. et konkret spørgsmål, så har jeg dette....
    Jeg har som sagt Designer, og når jeg ønsker at bearbejde de broderifiler jeg har derfra (ART-filer) i Embird, kommer det frem som en billedfil og IKKE en broderifil, så der er ingen sting el.lign kun et meget grov pixeleret billed, og jeg kunne nemlig rigtig godt tænke mig at kunne bearbejde stingene mm i Embird.
    På forhånd tak for jeres tid, og svar.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    gem dit broderi i et format embird kan læse, pes er et bud, det kan de fleste programmer læse.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #7
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af jpu1238 Se meddelelser
    Hej Alle.
    Tusind tak for jeres hjælpsomhed, super link Annlin- takker mange gange!
    Mht. et konkret spørgsmål, så har jeg dette....
    Jeg har som sagt Designer, og når jeg ønsker at bearbejde de broderifiler jeg har derfra (ART-filer) i Embird, kommer det frem som en billedfil og IKKE en broderifil, så der er ingen sting el.lign kun et meget grov pixeleret billed, og jeg kunne nemlig rigtig godt tænke mig at kunne bearbejde stingene mm i Embird.
    På forhånd tak for jeres tid, og svar.
    Det forstår jeg ikke - Embird håndterer også art-filer, og for at være helt sikker, har jeg lige downloaded et par stykker og jeg har ingen problemer overhovedet?? Jeg kan både redigere i editoren og i studio?

    Nå du starter Embird, starter den i manager - dvs. den viser kun billeder af dine broderier, og når du så har fundet det du ønsker at redigerer kan du vælge at klikke på Editoren 1 eller Studio 2 (se billedet - klik på det, så det bliver større)

    Skulle det ikke være det, er du meget velkommen til at maile en af dine filer til mig, så skal jeg teste den og forhåbentligt give dig en forklaring.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Mar 2007
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    29
    Jeg er også flittig bruger af Embird 2008, men savner meget at kunne printe vejledning ud til 2008/20010. Den vejledning som ligger på Embirds hjemmeside er jo til 2004 og der er jo sket rigtig mange gode forbedringer siden.
    Har du kenskab til om der kommer en ny vejledning ??

    (har endnu ikke taget mig sammen til at få opdateret til 2010 - for er det ikke noget med jeg skal slette 2008 før jeg kan installere 2010 ???)

  9. #9
    klasus Gæst
    Den engelske vejledning der ligger her http://www.embird.com/sw/embird/EmbirdManual.pdf skulle være til 2008.

    Nej du skal IKKE afinstallerer for at opdaterer fra 2008 til 2010 og det er gratis.......

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    07 Mar 2007
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    29
    Hej Klasus

    Når jeg går ind på det link kommer jeg godt nok til brugervejledningen, men alle skærmbillerne derfra er fra Embird 2004.
    Så er der lavet en ny vejledning, for Embird 2010 kan jo trods alt mere end 2004 ?

    Jeg prøvede at opdatere til 2010 lørdag aften, men jeg skulle først afinstallisere 2008 før jeg kunne installere 2010.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •