Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 32

Emner: Det der overgangsalder... hva pokker er det for noget ?

  1. #21
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nanse Se meddelelser
    Nu har jeg lige slået op i min bibel for at se om der stod noget om Melbrosia, og det gjorde der. I bogen anføres at der endnu ikke er nogen videnskabelig viden der understøtter at det skulle virke ( .... næh men er det ikke også lige meget hvis man selv synes det virker ??? ... ) men der anføres at man skal passe på med Melbrosia hvis man er pollen allergiker.

    Så faldt jeg også over en ganske anden interessant sætning, nemlig at de der humørsvingninger - tilstand af uligevægtighed m.v. ikke var nogen direkte følge af overgangsalderen men slet og ret skyldes søvnmangel fordi vi sover så dårligt på grund af hede/svedeture m.m.

    Den sætning tror jeg lige jeg øver mig på at lære udenad
    igen,

    Af og til har jeg hørt, at der er forskel på, om man:
    vågner op badet i sved
    eller om man: [CODE]vågner op og derefter får en hedetur[/CODE].

    Dog er jeg faktisk ikke helt sikker på, hvorfor man mener, at der er en forskel mellem de 2 udsagn.

    Jeg véd bare, at det sidste gjaldt for mig, men at det faktisk gik over, da jeg begyndte at spise mere frugt (især appelsiner) og en gulerod hver dag. Men jeg kan aldrig være sikker på, om det er en stakket frist!

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Jeg er pollenallergiker, men jeg kan fint tåle Melbrosia. Faktisk brugte jeg allerede Melbrosia, da jeg var midt i 30'erne, og vi gerne ville have vores 3. barn - jeg er overbevist om, at det hjalp med at regulere min mens, der gik fra at komme, som vinden blæser til at komme nærmest på klokkeslet...og vupti blev jeg gravid. Nu hjælper kapslerne så på mine hedeture - der er en mærkbar forskel.
    Hvad angår humørsvingningerne er jeg sikker på at din "bibel" har ret...det skyldes træthed. Herhjemme er det ikke kun børnene, der kan blive "sendt" i seng, når de er trætte og vrøvlede - jeg kan også
    Sidst redigeret af hundeuld : 26-07-2010 kl. 18:06
    Mange hilsener

    Kastanje

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    Undrer mig over at ingen har nævnt cello dem tager jeg hver dag, da jeg havde spist dem der var, købte jeg ikke nye, men det har jeg gjort igen de virker på mig ihvertilfælde. fås hos Matas
    held og lykke

  4. #24
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af vandhunden Se meddelelser
    Undrer mig over at ingen har nævnt cello dem tager jeg hver dag, da jeg havde spist dem der var, købte jeg ikke nye, men det har jeg gjort igen de virker på mig ihvertilfælde. fås hos Matas
    vandhunden,

    Sjovt nok fandt jeg - da jeg ryddede op i min "sundhedsmappe" for nogle dage siden - en gammel faktura for Chello Forte.

    Og jo da - det var dem, jeg startede med at tage. Men omkring 1½ måneds tid efter, at jeg var begyndt på dem, gik det lidt bedre med mig og jeg holdt en pause.
    Det skulle jeg nok ikke have gjort. Det varede lidt før hedeturene vendte tilbage, men da jeg så begyndte på Chello igen, virkede de simpelthen ikke mere.
    Derfor skiftede jeg til Melbrosia. (Og Melbrosia virker også, selvom jeg skulle finde på at holde en pause).

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Chello forte .....

    Dem havde jeg ikke hørt om før, men de ku da bestemt være værd at prøve .

    Er der flere der har erfaringer med dem ???

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Så er Chello Forte

    afprøvet ... :-( VIRKER OVER HELE HOVEDET IKKE ... Er snart ved at være helt desperat . Vågner efterhånden 5- 6 gange hver nat .. Alt er fuldstændig gennemvådt ... Og jeg er mega træt om morgenen.

    Jeg har nu hørt fra en anden at der skulle være noget som hed "Menoflora" som var godt .

    Nogen der har prøvet det ????

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af nanse Se meddelelser
    afprøvet ... :-( VIRKER OVER HELE HOVEDET IKKE ... Er snart ved at være helt desperat . Vågner efterhånden 5- 6 gange hver nat .. Alt er fuldstændig gennemvådt ... Og jeg er mega træt om morgenen.

    Jeg har nu hørt fra en anden at der skulle være noget som hed "Menoflora" som var godt .

    Nogen der har prøvet det ????
    Jeg var rigtig glad for Melbrosia - de virker 100%...........
    supersine669

    carpe diem

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    29 Oct 2009
    Geografisk sted
    4700 Næstved
    Indlæg
    196
    Citat Oprindeligt indsendt af nanse Se meddelelser
    afprøvet ... :-( VIRKER OVER HELE HOVEDET IKKE ... Er snart ved at være helt desperat . Vågner efterhånden 5- 6 gange hver nat .. Alt er fuldstændig gennemvådt ... Og jeg er mega træt om morgenen.

    Jeg har nu hørt fra en anden at der skulle være noget som hed "Menoflora" som var godt .

    Nogen der har prøvet det ????
    Trist du har det så dårligt, jeg føler med dig. Måske du skulle snakke med lægen, nu det er så slemt. Jeg håber du finder en løsning.
    Varmt Knus & Kram.


  9. #29
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Jeg kom i overgangsalderen som 38 årig. Fik hormonpiller i 5 år (nok alt for mange år) Men da jeg stoppede havde jeg hedeture i ca.1/2 år. Og så var det færdigt.
    Men så er der min søster, hun er 41 år og havde ikke mensens i et par måneder og fortalte mig at hun havde kvalme, nok fordi hun var forkølet Men nu er nr. 6 på vej Og vi glæder os.
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Jeg har taget hormoner i 20 år nu, tør ikke stoppe, fordi jeg så ryger luks ud i hedeture igen. Står det til mig, så vil jeg tage hormoner til jeg dør, det forebygger også knogleskørhed, som er en arvelig faktor i min familie.
    de venligste hilsener fra
    hulda

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •