Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 32

Emner: Det der overgangsalder... hva pokker er det for noget ?

  1. #11
    strikketøsen Gæst
    Må også lige give supersine669 ret i, at Melbrosia er en god opfindelse!

    Jeg begyndte på hedeturene for vel snart ét eller 1½ år siden. Det har været så slemt, at jeg kunne hive bluse/trøje (og jeg havde altså noget inden under også!) af og på op til 30 gange dagligt.

    Det er forfærdeligt, for det rammer i flæng - f.eks. når man har hevet indkøbene ind i bussen og sidder der med alt vintertøjet på ... ...
    Der er tidspunkter, hvor man bare havde mest lyst til (her i vinter) at lægge sig midt i en snedrive.

    Jeg tog Melbrosia og så gik det bedre. Så holdt jeg op og troede en overgang, at overgangsalderen var gået i hi, men den tog revanche, så jeg spiser Melbrosia igen nu. Og de er bare helt .

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Så skulle du bare vide, hvor varmt det var at køre med X-bussen fra Thisted til Aalborg i eftermiddags. Og det var ikke på grund af hedeture, at jeg nærmest følte, at jeg blev stegt levende. Kun i Fjerritslev fik vi lidt gennemtræk et øjeblik. Chaufføren kunne nok ikke finde ud af, at åbne for tagvinduet. Der var mindst 30 graders varme i bussen og jeg havde taget min tykke jakke af. Så jeg nød at komme ud i køligheden igen, da vi kom til Aalborg.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    Birgitma Gæst
    Jeg har en kollega der fik en nål i øret, den sad så den linede en ørering jeg ved ikke hvor lang tid hun havde den i, men den hjalp.

  4. #14
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Så skulle du bare vide, hvor varmt det var at køre med X-bussen fra Thisted til Aalborg i eftermiddags. Og det var ikke på grund af hedeture, at jeg nærmest følte, at jeg blev stegt levende. Kun i Fjerritslev fik vi lidt gennemtræk et øjeblik. Chaufføren kunne nok ikke finde ud af, at åbne for tagvinduet. Der var mindst 30 graders varme i bussen og jeg havde taget min tykke jakke af. Så jeg nød at komme ud i køligheden igen, da vi kom til Aalborg.

    Jeg er glad for, at jeg ikke også skulle "steges" - men hvis ikke det var fordi Sorø Sø var hel- eller halvfrosset her over vinteren, plejer jeg at sige, at jeg har det så varmt, at jeg kunne hoppe i søen ...

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    Jeg er glad for, at jeg ikke også skulle "steges" - men hvis ikke det var fordi Sorø Sø var hel- eller halvfrosset her over vinteren, plejer jeg at sige, at jeg har det så varmt, at jeg kunne hoppe i søen ...
    Ville du så hoppe i oppe i Andebugten (ved Feldskovvej)?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Melbrosia ? Hm ... Nå !!!

    Det tror jeg faktisk jeg har hørt om før det der Melbrosia, men glemt det igen. gad vide om man sku prøve. Man kan da umuligt få det værre af det.

    Det der med at det rammer i flæng ... ja det skal jeg da nok lige komme i tanke om .... For et stykke tid siden stod jeg på biblioteket og talte meeeeget seriøst med en af bibliotekarerne om en koncert vi meget gerne ville med til begge to men hvor det var ultra svært at få billetter til , og pludselig ... slog det der hedeslag ned i mig
    Gad nok vide hvad han tænkte bibliotekaren da jeg stod der og afmonterede alt hvad der var inde n for anstændighedens grænser ...
    HAR besteemt mig til at sku det ske igen .. så GØR JEG DET ...
    siger som det er : ... PUUUUUH HA ... det der overgangsalder er ikke til at spøge med ....
    Sidst redigeret af hundeuld : 26-07-2010 kl. 18:06

  7. #17
    strikketøsen Gæst
    Det synes jeg bare, at du skal gøre.
    Jeg siger det og jeg har endnu ikke mødt nogle, som ikke har haft fuld forståelse for det!
    Melbrosia virker ret godt for mig - man kan jo altid holde op igen, hvis det er uden virkning.
    Sidst redigeret af hundeuld : 26-07-2010 kl. 18:06

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Jeg tager også Melbrosia...egentlig var jeg holdt op, fordi jeg mente, jeg sagtens kunne klare det uden, og det er jo en ret krads pris, men min mand købte nogen til mig igen for kort tid siden. Han mener helt klart, at det er penge, som er givet godt ud...som grund mumler han et eller andet i skægget om en knapt så hidsig kone eller noget i den stil Jeg ved overhovedet ikke, hvad han taler om...mig hidsig og opfarende ?? Nå men i hvert fald så virker det på mine hedeture - og på mine humørsvingninger.
    Mange hilsener

    Kastanje

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Vi snakker tit om det på vores arbejdsplads, da vi kun er kvinder. Mange af dem bruger natur middel, bidronningeføde. Jeg personligt GLÆDER mig til overgangs alderen, i håb om at slippe for migræne i forbindelse med menses og ægløsning.
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Melbrosia m.m.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kastanje Se meddelelser
    Jeg tager også Melbrosia...egentlig var jeg holdt op, fordi jeg mente, jeg sagtens kunne klare det uden, og det er jo en ret krads pris, men min mand købte nogen til mig igen for kort tid siden. Han mener helt klart, at det er penge, som er givet godt ud...som grund mumler han et eller andet i skægget om en knapt så hidsig kone eller noget i den stil Jeg ved overhovedet ikke, hvad han taler om...mig hidsig og opfarende ?? Nå men i hvert fald så virker det på mine hedeture - og på mine humørsvingninger.

    Nu har jeg lige slået op i min bibel for at se om der stod noget om Melbrosia, og det gjorde der. I bogen anføres at der endnu ikke er nogen videnskabelig viden der understøtter at det skulle virke ( .... næh men er det ikke også lige meget hvis man selv synes det virker ??? ... ) men der anføres at man skal passe på med Melbrosia hvis man er pollen allergiker.

    Så faldt jeg også over en ganske anden interessant sætning, nemlig at de der humørsvingninger - tilstand af uligevægtighed m.v. ikke var nogen direkte følge af overgangsalderen men slet og ret skyldes søvnmangel fordi vi sover så dårligt på grund af hede/svedeture m.m.

    Den sætning tror jeg lige jeg øver mig på at lære udenad

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •