Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 23

Emner: Forskelige broderet ting

  1. #11
    Tina Gæst
    Super sødt broderi du har lavet

    7 mdr. er jo ingen tid.

  2. #12
    Janne Gæst
    Nej hvor er den altså bare sød!
    Jeg har godt set opskriften et sted. Er det et du selv har samlet sammen til? Altså fundet garn, stof osv.

    Kender ellers godt det med "forbudet", men jeg hænger det op herinde på mit "eget værelse" Eller på sønnens

  3. #13
    symadammen Gæst
    Supersødt broderi - ærgeligt at manden ikke vil have det hængende - du må vist opdrage ham lidt bedre

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Tak for jeres ros

    Selvfølgelig er det lidt ærgerligt jeg ikke selv får det hængt op, men så må jeg jo lære at spørge inden jeg går i gang ;-) Vi er jo to der bor her, så jeg er ikke sur på ham eller noget (jeg har fået lov at hænge et kæmpe broderi med roser op over vores spisebord i stuen, og i gangen hænger der et broderi med en vandpost og musvitter, så han er bestemt ikke ond ;-) )

    Jeg synes helt klart det hører til i et køkken, så jeg må have fundet et andet køkken det kan hænge i ;-)

    Og ja, opskriften er fra Hendes Verden og jeg har selv købt stof og dokker :-)

    lotus> Hehe, ja det var da selvfølgelig en idé, men jeg må hellere være sød og lade ham få lidt fred *G*

    mrslangholz> Ja, det er herligt at se motivet begynde at træde frem. Jeg plejer at tænke på det lidt som et puslespil Jeg har også fået at vide jeg har en pudsig teknik, for jeg gør det at jeg gør én farve færdig ad gangen, så synes jeg nemlig det er sjovest at følge med i. Har aldrig tænkt over at der er meget mere tællearbejde *G*
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    kunne være det er det jeg skal følge kan aldrig finde ud af hvad jeg skal lave først
    Kig gerne forbi min blog

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    mrslangholz> Nej, det kan altid være lidt af en udfordring Jeg har ikke fået taget så mange billeder af processen, men der er et par stykker på min blog, og du kan se hvordan det skred frem med mit broderi med roserne her. Synes det er rigtigt sjovt som det føles som om det hele går langsomt i starten (fordi der også er så meget tællearbejde) og så går det pludselig stærkt
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Så er der igen lidt nyt fra mig

    Denne gang er det en juledug med dompapper. Kittet har jeg fået af min svigermor som arvede det fra sin mor, og ikke mener hun selv kunne se ordentligt til at lave det.

    Da først den røde kant og de grønne grene var lavet, gik det andet lynhurtigt, fordi de andre farver ikke dominerer så meget.

    Den mangler "selvfølgelig" at blive strøget og monteret, men regner da med at nå det inden jul ;-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Jeg kan rigtigt mærke at jeg for tiden nyder det håndarbejde hvor der ikke skal tænkes så meget, men bare skal følge en opskrift ;-)

    Jeg har lige færdiggjort en UFO jeg overtog fra min mor. Da jeg modtog den så den ca. sådan her ud.

    morsblaajul.jpg

    Jeg gik troligt i gang med den grønne guirlande fra venstre mod højre, indtil jeg kom til midten og det ikke stemte mere! Jeg talte og talte og talte, og kunne simpelthen ikke finde fejlen. Det var først efter et stykke tid at det slog mig, at det jo kunne have været min mor der havde begået en fejl! Og rigtigt nok, det var sådan det stod til.
    Nu er jeg lidt perfektionistisk på det punkt, så jeg valgte at pille op, så jeg kunne lave det rigtigt. Dvs. de to øverste figurer til venstre røg sig en tur, samt kanten til venstre og det af guirlanden jeg havde lavet. Jeg pillede dog ikke juletræet op.

    Herefter gik det rimelig hurtigt, og nu mangler jeg altså blot at montere (blot og blot, det kræver selvfølgelig også lidt)

    morsblaajul3.jpg

    Da jeg var i gang med at sy det gule hår, træsko og flammer, fandt jeg ud af at der ikke var gul nok! Så jeg måtte i mit beskedne lager (der består af rester fra andre broderier) og finde en gul. Det blev en der var lidt mere orange. Derfor pillede jeg det gule op på det juletræ der var lavet i forvejen, så have jeg nemlig lige præcis nok til det gule ved nisserne, og så brugte jeg den anden gule ved juletræerne, så der trods alt er lidt symmetri ;-)

    morsblaajul4.jpg

    morsblaajul5.jpg

    morsblaajul6.jpg

    Jeg har valgt at det er den gave jeg bruger som Mors dags gave i år. Jeg har fortalt hende at jeg var i gang med en gave, men ikke hvad det var (det er ved at være et stykke tid siden jeg overtog broderierne) Jeg tror hun bliver lidt overrasket Men den bedste gave jeg kan give, er og bliver nu altså tid ;-)
    Og jeg er allerede i gang med det næste broderi. Denne gang er det en laaaang løber, som får en bort - over halvdelen var syet, så det var lige til at gå til. Det er så i stikkesting - agtigt, er ikke helt sikker på hvad man vil kalde det..
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Flotte ting du får lavet.

    Hilsen Musse


  10. #20
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Tak musse

    Jeg har de sidste par dage fået monteret til den store guldmedalje, hvis jeg selv skal sige det

    morsblaajul7.jpg

    juledugdompap3.jpg

    Denne lyserøde løber er en jeg har overtaget enten fra min mor, eller også da min Bedstemor døde. Uanset hvad har jeg nu gjort den færdig og den er kommet hjem til min mor Den var lidt over halvt færdig og endda monteret, så det var ret nemt for mig.
    lyseroedloeber4.jpg

    lyseroedloeber2.jpg
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •