Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: hundefrakker + syvejledning

  1. #1
    Dorado Gæst

    hundefrakker + syvejledning

    Først har jeg målt Sadie’s hals, ryglængde, maveomfang
    og længde fra midt for til midt bag.
    (det koster lidt godbidder at få hunden til at stå stille)

    Billede 1:
    Jeg har så tegnet et mønster efter målene, medens hunden var i nærheden,
    så jeg kunne kigge på hendes former, mens jeg tegnede.

    Billede 2:
    Jeg har klippet mønstret ud i stout (ubleget lagenlærred) og riet det sammen på maskine.

    Billede 3:
    Prøvning af stoutmodellen: Der skal igen bruges godbidder, for at få hunden til at stå stille.
    Stouten er jo lidt stiv i det, så den kan foldes og klistres med malertape, ikke smart at bruge nåle til hunde. Og så har jeg tegnet rettelser hist og her med en rød blyant, mens hun havde den på.

    Billede 4:
    Rettelserne føres over på papirmønsteret. Som I kan se har jeg klippet det op i midten og limet det
    (Sadie er lidt svajryget) og så skulle der laves indsnit bag, og lidt ekstra på halsen.
    Men ramte nu egentligt meget godt første gang.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (26,1 Kb, 14 visninger)
    • Filtype: jpg 2.jpg (22,1 Kb, 9 visninger)
    • Filtype: jpg 3.jpg (20,1 Kb, 14 visninger)
    • Filtype: jpg 4.jpg (21,8 Kb, 11 visninger)

  2. #2
    Dorado Gæst
    Billede 5:
    Så er mønstret klar til brug. De små røde firkanter I kan se, er hvor mønstret skal være vinkelret.
    Mønstret er incl. 1 cm sømrum. Maveflappen er incl. 3 cm overfald

    Billede 6:
    Så er mønstret lagt klar til klipning på stoffet. Husk, maveflappen skal kun være på den ene del.
    (man kan evt. sy den på bagefter, det sparer stof.)

    Billede 7:
    Så er over og underfrakke klippet og er klar til syning.
    Denne frakke er lavet i fleece, så man skal huske, at underfrakken skal have vrangsiden ind mod hundens krop. (ellers modarbejder luv og pels hinanden)
    Sy indsnit, sammensy ryg, sammensy midt for, læg over og underfrakke sammen og vendesy dem forneden, hele vejen rundt. Vend frakken ud gennem halshullet.

    Billede 8:
    Jeg har nu riet frakken hele vejen rundt, for at kunne styre kanterne. Derefter har jeg lavet en udvendig stikning på maskinen, 1 cm inde.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 5.jpg (21,6 Kb, 10 visninger)
    • Filtype: jpg 6.jpg (17,3 Kb, 6 visninger)
    • Filtype: jpg 7.jpg (26,4 Kb, 6 visninger)
    • Filtype: jpg 8.jpg (18,8 Kb, 6 visninger)

  3. #3
    Dorado Gæst
    Billede 9:
    Jeg har foldet et kantebånd om de 2 rå halskanter, og syet det på.

    Billede 10:
    Så skal der velcro på. Jeg havde en bred rød velcro, men den sorte måtte jeg sy sammen af 2 baner, da den ikke var bred nok.
    Jeg har syet hooken på ydersiden af maveflappen, og loopen på indersiden af frakken.
    (man kan også bruge trykknapper hvis man hellere vil det)

    Billede 11:
    Her ser I det færdige resultat. Sadie æææælsker at få frakke på, hun er en rigtig frossenpind.
    Ja I tror det er løgn, men her er altså rigtig koldt på gulvene om vinteren her i Spanien.
    Denne første frakke, er ganske god, men strammer en lille smule midt for, så jeg har måttet lægge lidt på mønsteret til de næste. Vi syntes også den skulle være en smule længere bagtil, så det er også blevet rettet på mønsteret.

    Billede 12:
    Sadie har også fået sit navn på siden bag i dyamanter.
    Som I kan se, er denne frakke blevet lidt længere bagtil, den passer hende bedre.
    Frakken er syet i en tynd overfrakkefleece, en tynd underfrakkefleece, og så har jeg syet en mellemfrakke indeni af tinsulate (termofoér). Den er rigtig god varm denne frakke. Og det er nødvendigt til Sadie, hun er en ældre dame på 10 år, og hun har svært ved at holde varmen om vinteren.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 9.jpg (17,7 Kb, 6 visninger)
    • Filtype: jpg 10.jpg (22,5 Kb, 4 visninger)
    • Filtype: jpg 11.jpg (20,1 Kb, 15 visninger)
    • Filtype: jpg 12.jpg (21,2 Kb, 15 visninger)

  4. #4
    Dorado Gæst
    Billede 13.
    Her sidder Sadie i sin hundefrakke nr. 2 og venter på en godbid.
    Som I kan se, har hun fået et guccimærke i dyamanter på midt for.

    Billede 14:
    I regn og slud, hunden skal ud. Så Sadie skulle selvfølgelig også have en regnfrakke.
    Den er syet i et stykke gummieret termostof, med en tynd fleece som underfrakke.
    Her har hun også fået sit navn i dyamanter. (hundens mor og skrædderen er lidt småtossede)
    Denne frakke er lavet uden sømrum forneden. I stedet har jeg syet et kantebånd på hele vejen rundt.

    Billede 15:
    Sadie’s sidste frakke. Den er syet i 2 tynde fleecestoffer, med tinsulate (termofoér) imellem.
    Ligeledes uden sømrum forneden og med kantebånd på.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 13.jpg (19,7 Kb, 28 visninger)
    • Filtype: jpg 14.jpg (24,4 Kb, 21 visninger)
    • Filtype: jpg 15.jpg (25,4 Kb, 21 visninger)
    Sidst redigeret af hundeuld : 14-03-2013 kl. 10:36

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •