Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Tekstilarbejder med billeder

  1. #1
    SanneG Gæst

    Tekstilarbejder med billeder

    Hundeuld efterlyste håndarbejde forleden, så nu har jeg fået taget billeder af de ting jeg har lavet på det sidste. Det er meget forskellige ting.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af SanneG : 11-08-2007 kl. 16:41 Årsag: Syvejledning tilføjet

  2. #2
    SanneG Gæst
    Her er lige lidt mere. Den blå kurv er mit første forsøg. Er egentlig meget godt tilfreds med resultatet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er søren jensme et godt ophold du der havde...

    Jeg er vildt imponeret .
    Den blå skål .. er den filtet ? eller er den "lagt " og så syet sammen ?????
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    SanneG Gæst
    Jeg er ved at lave en billedserie om hvordan skålene laves, men det er stof strimler som snoes omkring en tørresnor og syes sammen. En af de andre havde en kurv med til sygrej, som jeg lurede lidt på og som hun villigt fortalte om, hvordan skulle laves. Så nu er jeg lidt vild med teknikken, og er i gang med en mere. Det er en smadder god måde at bruge sine stofrester på.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sanne du er bare en skat.. glæder mig..
    Man må jo egentlig kunne lave den stor, så katten også kunne putte sig i den..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    mutti Gæst
    Hvor har du lavet nogle fine ting. Jeg glæder mig også til at læse lidt om hvordan du laver de skåle.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Se det var oplysende.. jeg havde troet den var blevet syet i hånden
    Tak for en god vejledning...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    SanneG Gæst
    Jeg er hooked på stofkurve. Kan slet ikke lade være. Heldigvis skal jeg på høstmarked, så jeg kan forhåbentligt sælge et par stykker, ellers tror jeg ikke, min mand synes det er så sjovt ret meget længere.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    SanneG Gæst
    Lige et billede mere.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    veile Gæst
    Nu må I gi' mig et spark hvis jeg er for "bedrevidende" ......

    Teknikken hedder løbbinding (bedre kendt i vestjylland som halmbinding) teknikken er oldgammel (4000 år gamle fund i ægypten) Man er tvivl om hvad der kom først - krukker med pølser af ler, eller kurve med pølser af halm, fyrrenåle og alt muligt.
    Jeg så en dame på Pilefestivalen som lavede små kurve med papirgarn. En tyk omviklet med en tyndere.
    Hvis kernen (i dit tilfælde tøjsnor) dækkes helt hedder det lukket løbbinding, som det feks også ses på indianernes kurve (se billede) Normalt sys man pølserne sammen samtiddig med at man vikler. På den måde kan man styre mønsteret ved at skifte farve
    hvis pølserne kun sys sammen hedder det åben løbbinding, som det f.eks. ses med halmbinding.

    Det er sjovt at møde teknikken udført med en symaskine, men man må jo forny sig

    mange hilsner
    Piletossen

    se mere på:
    www.loebbinding.dk/index.php?menu=loebbinding

    http://tbn0.google.com/images?q=tbn:...sket-Maker.jpg

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •