Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 42

Emner: Bakkely strik - GAAA - 23/5 - endelig færdig!

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58
    Og side 27, 29 og 49. Så mangler jeg bare lige de sidste 8.

    Den fra side 27 ser lidt underlig ud, da den er strikket på rundpind udefra og ind, og den ender med 5 bobler! Men jeg satser på at den kommer i facon når den bliver syet sammen med de andre og det hele bliver vasket.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Bakkely

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58
    Nogle af firkanterne er også temmelig besværlige at strikke, og en enkelt kan godt tage mere end 6 timer, selvom jeg selv synes jeg er en habil strikker!
    Hilsen Bakkely

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58
    Så er endnu en portion færdige, og det er side 3, 11, 13 og 19, og nogle er mere besværlige at strikke end andre!!!

    Den på side 11 er strikket således: først strikkes den snoede rapport udvendigt, og det er altså ikke helt let at 'strikke om hjørner'. Derefter samles masker op indvendigt og der strikkes ind mod midten på strømpepinde mens der tages ind så man ender med 4 masker. Til sidst strikkes den alleryderste kant i riller.

    Den på side 19 er strikket udefra og ind, først på rundpind og derefter på strømpepinde.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Bakkely

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58
    Her er lige 3 mere og det er side 25, 43 og 51.

    Den på side 25 strikkes således: Først strikkes snoningskanten, og også her skal der strikkes 'om hjørner' så man ender med en firkantet ramme. Derefter strikkes midten for sig selv og til sidst sys de sammen og der hækles en kant i sammensyningen for at skjule den. Midten var dog noget besværlig, for de steder hvor det forhøjede ligger vandret, er det lavet ved at strikke det med et nyt stykke garn på et par strømpepinde og så er det strikket sammen med det eksisterende i hver ende. Derved er det muligt at det kan komme til at ligge vandret, og det ser ud som om det aldrig ender.

    Nu mangler jeg bare en firkant og den er jeg allerede godt igang med. Derefter vil jeg hæfte enderne, vaske alle firkanterne og så sætte dem fast på flamingoplader så de kan tørre i den rigtige størrelse. Så håber jeg det bliver lettere at sy dem samme.

    Tilbage er så 'bare' lige at strikke kanten og sy den på.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Bakkely

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg syntes godt nok det har været et arbejde, men utrolig spændende at følge, og jeg glæder mig til at se det som en samlet endhed..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Hvor er det superflot arbejde og så hurtigt du har strikket det

    Hvor meget garn har du brugt indtil videre?

    Sidder her og er vanvittig nysgerrig og spændt på at se det færdige tæppe
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58
    Tak for de rosende ord.

    Man bliver helt bidt af det, og skal liiiige se hvordan firkanten bliver som færdigt, og så skal man liiiiiige se hvordan den næste ser ud.... og inden man ser sig om, så er den også strikket.

    Men som jeg skriver tidligere, så kan en enkelt firkant sagtens tage over 6 timer at lave, og nogle af dem endda en del over 6 timer!

    Til de 23 firkanter jeg har lavet til nu har jeg brugt knap 1900 gram garn, dvs. 38 nøgler af Brugsens strømpegarn, så det er ikke noget billigt projekt. Det hele er strikket i dobbelt garn, så det bliver rimeligt solidt, lige til en skovtur.
    Hilsen Bakkely

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58

    Endelig færdig!!!

    Så er mit GAAA tæppe endeligt færdigt. Ialt har jeg brugt 47 nøgler garn - 2350 gram - og det har taget lige under 4 måneder! Det har været et stort arbejde.

    Jeg manglede lige at vise et billede af den sidste firkant, så den er her også, og så er der et nærbillede af kanten og et hjørne. Kanten er lavet af en snoning over 12 masker på hver 14. pind. Det giver ialt 128 snoninger på 6 meter og den var bestemt ikke spændende at lave.

    Da jeg var færdig med alle firkanterne, hæftede jeg alle enderne, vaskede dem og spændte dem så op på en plade til tørring, så de alle havde målene 30x30 cm. Det gjorde det lidt lettere da de skulle sys sammen, men det var da et studie i tålmodighed, da der var forskelligt antal 'riller' på dem alle der skulle passe sammen.

    Og jeg lover at jeg aldrig gør det igen!!!!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Bakkely

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    01 Apr 2007
    Geografisk sted
    vestsjælland 4140 Borup
    Indlæg
    186
    Fabelagtig Flot simpelthen---Sikke et arbejde og Tålmodighed
    Kig ind på min Hjemmeside
    Medlem af Falkeklubben

  10. #30
    Maj-Britt Gæst

    Godt gået

    Det kalder jeg et stykke håndarbejde. Hold da op hvor har det været spændende at se på henad vejen. Tak for underholdningen. Det er lige før man kunne få lyst til at prøve, meeeen..... jeg tror ikke min tålmodighed rækker. Rigtig god skovturstur, må det fine tæppe blive vidne til meget fuglesang og gode filosofiske samtaler under himlen blå. TILLYKKE

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •