Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 9 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste
Viser resultater 81 til 90 af 99

Emner: strikkeringe

  1. #81
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    I får 2 nye billeder istedet for.
    Jeg håber de er bedre end de andre billeder. Det er de første 18 cm af halstørklædet. Og det ser nøjagtig ud på samme måde på den anden side.

    Strikkeringshalstørklæde2 001.jpg

    Strikkeringshalstørklæde2 002.jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #82
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg er lige ved at prøve at tegne det på min computer. Men det tager tid og kræver koncentration. Og det bliver vist ikke for flot.

    Nej! Jeg opgiver! Den blev noget skidt, som jeg ikke kunne vise. Jeg har slettet det igen.
    Okay - når jeg lige får tid, forsøger jeg at snuppe et foto af mit strik på den aflange ring, så kan du se, om det er magen til dit, eller om du skal til at lære mig noget nyt....
    Mange hilsener

    Kastanje

  3. #83
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg ved ikke, om man må fotografere noget i en bog. Ellers kan jeg godt tage et par billeder af det og lægge ind her.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #84
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg ved ikke, om man må fotografere noget i en bog. Ellers kan jeg godt tage et par billeder af det og lægge ind her.
    Hmmm...nej, det ved jeg faktisk heller ikke - må man ellers sende dem til hinanden pr. mail eller hvad ? Uuuh, de copyrightregler er bare så svære!
    Mange hilsener

    Kastanje

  5. #85
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2009
    Geografisk sted
    8270 Højbjerg
    Indlæg
    48

    strikkeringe

    Hej.
    Man kan skam også købe strikkeringe på www.Strikkering.dk
    Venlig hilsen fra Passapfan

  6. #86
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    I får 2 nye billeder istedet for.
    Jeg håber de er bedre end de andre billeder. Det er de første 18 cm af halstørklædet. Og de,t ser nøjagtig ud på samme måde på den anden side.

    Strikkeringshalstørklæde2 001.jpg

    Strikkeringshalstørklæde2 002.jpg
    Det her, som nogle af jer har set, når jeg har haft det med til vores krea møder, er vokset temmelig meget. Jeg har lige målt det og det er næsten 1 meter langt nu. Det vokser temmelig hurtigt. Der helt sikkert en hjemløs eller kriseramt, der bliver glad for det en skønne dag. Det er tykt, varmt og bredt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #87
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu er halstørklædet ca. 130 cm langt og 30 cm bredt. Det kan sagtens gå en gang rundt om hovedet og om halsen samtidig. Det kunne også bruges som et smalt skuldersjal. Så det er lige meget, om det er en dame eller en mand, der får det.

    Jeg vil lige strikke ca. 20 cm mere på inden jeg lukker det.

    Jeg vil lige prøve om jeg kan vedhæfte en primitiv tegning så I kan se, hvordan jeg "kører" garnet i 8-taller rundt om pindene. Tror I, at jeg kan finde det. Jeg ved, at jeg gemte den i min computer. Nu har jeg den!!

    strikkeringe prøve.jpg strikkeringe prøve.jpg

    Det er bare en primitiv tegning. Bare så I kan få en idé om, hvordan man gør.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #88
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Så får vi nok et billede af det færdige arbejde senere. Et stort arbejde.
    V.h. Betteklaus 9210

  9. #89
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg vil lige prøve om jeg kan vedhæfte en primitiv tegning så I kan se, hvordan jeg "kører" garnet i 8-taller rundt om pindene. Tror I, at jeg kan finde det. Jeg ved, at jeg gemte den i min computer. Nu har jeg den!!

    Det er bare en primitiv tegning. Bare så I kan få en idé om, hvordan man gør.
    Fin tegning! Jeg bruger samme teknik. Synes det bliver rigtig pænt til halstørklæder.
    Mange hilsener

    Kastanje

  10. #90
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    I skal nok få et billed af halstørklædet. Det ligger lige her ved siden af mig og det er tykt og varmt. Jeg bruger også 4 forskellige garner i nogenlunde samme tykkelse. Hvid, grå, sort og et der er både blåt og grønt (skiftevis). Det ser godt ud, at det er meleret.

    Ja, det ser bedst ud, når det er ret på begge sider. Det jeg fik begyndt på (som jeg pillede op igen -og brugte det samme garn igen) havde en ret- og en vrang side. Så jeg er glad for, at jeg købte de strikkeringe hæfter dengang. Det var dér, jeg fandt den rigtige teknik.

    Jeg vil lige tilføje, at jeg kun strikker på de 2 yderste pinde i hver side på hver anden omgang. Ellers bliver der en knudekant istedet for.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 9 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •