Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 99

Emner: strikkeringe

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nej, den blå kan ikke gå over hovedet. Men det, du strikker på den, kan godt gå ned over mit hoved enten som hue/ørevarmer/pandebånd eller som halsedisse.

    Jeg skal da købe mig en sort ring, hvis den er til salg i vores Brugs.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #72
    Gnert Gæst
    Jeg købte pakken med en sort og en grå ring (den grå har samme størrelse som den gule ring) i sidste uge.

    Den sorte er godt nok stor og ved ikke rigtig hvad jeg kan bruge den vil, men eje den skulle jeg...hehe

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg skal nok finde på noget at bruge sådan en stor ring til!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #74
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu har jeg også købt en grå og en sort ring. Den grå er samme størrelse som den gule. Men den sorte er lidt større. Jeg kan lave et langt rør, som kan bruges både som hue og halsedisse.

    Jeg glemte lige at fortælle, at både strikkekrogen og den blå plastiknål manglede. Men det gør ikke noget, dem har jeg så mange af efterhånden.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu har jeg også startet en strikkeringe-tråd i det norske site Trådsnella.

    Her er den:
    http://www.norge123.no/Grupper/Forum...623762716A733D
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Her er en tråd, som Klasus har overset! Og der er vist et par stykker mere om strikkeringe, som ikke er kommet op under strikkeringe underafdelingen.

    Nu har jeg igen - for jeg ved ikke, hvilken gang - pillet halstørklædet på min aflange/rektangulære strikkering op og er begyndt helt forfra. Fordi nu har jeg ved hjælp af et af de hæfter, jeg købte af Heddimor, fundet ud af, hvordan man strikker et halstørklæde, så det bliver ens på begge sider. Helt retstrikket. Jeg snor garnet rundt om pindene som et 8 tal (nærmest). Skiftevis fra den ene og den anden side.

    Her kommer mine første billeder af det. Jeg håber, I kan se dem, selv om de er blevet lidt uskarpe.
    Halstørklæde1 001.jpg

    Halstørklæde1 002.jpg

    Halstørklæde1 003.jpg
    Halstørklæde1 001.jpg (11,1 Kb)

    Halstørklæde1 002.jpg (13,8 Kb)

    Halstørklæde1 003.jpg (12,6 Kb)
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser

    Nu har jeg igen - for jeg ved ikke, hvilken gang - pillet halstørklædet på min aflange/rektangulære strikkering op og er begyndt helt forfra. Fordi nu har jeg ved hjælp af et af de hæfter, jeg købte af Heddimor, fundet ud af, hvordan man strikker et halstørklæde, så det bliver ens på begge sider. Helt retstrikket. Jeg snor garnet rundt om pindene som et 8 tal (nærmest). Skiftevis fra den ene og den anden side.
    Det ser spændende ud. Jeg har desværre ikke prøvet det endnu, så jeg har ingen erfaring.
    V.h. Betteklaus 9210

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det var faktisk ikke så svært at lære. Men jeg bruger de yderste pinde til at vende med (selv om, at der står i hæftet, at man nærmest skal springe dem over). Det ser godt nok ud alligevel. Og nu er det retstrikket på begge sider (hvor man før kunne se vrangen).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Strikkelene, jeg har lidt svært ved at se det på billederne, men det der med 8-tals-snoningen, er det anderledes end den instruktion som fulgte med den aflange strikkering?
    Mange hilsener

    Kastanje

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg er lige ved at prøve at tegne det på min computer. Men det tager tid og kræver koncentration. Og det bliver vist ikke for flot.

    Nej! Jeg opgiver! Den blev noget skidt, som jeg ikke kunne vise. Jeg har slettet det igen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •