Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 10 FørsteFørste ... 2345678910 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 99

Emner: strikkeringe

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det kan du også gøre. Men så er det, at du skal finde ud af, hvordan du lukker den af, når du ikke kan gøre det med en hæklenål, som jeg gør.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    "Strikkelene": Heldigvis har jeg ingen problemer med hækling.
    Plejer at slå e-masker op, men i opskrifter står, at man skal hækle dem op. Der er gode billeder, hvordan man skal gøre, og det er gået godt indtil nu.
    V.h. Betteklaus 9210

  3. #53
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er godt, Betteklaus!

    Det plejer at passe, når jeg strikker en halsedisse ca. 20 cm. Og så lukker jeg af med en hæklenål og hækler 1 eller 2 luftmasker mellem hver maske. Husk at holde garnet bag ved ringen/maskerne (på ydersiden af ringen), når du tager dem af pindene. Og du holder ringen sådan, at du kigger ned i midten på den. Du hækler mod uret (samme vej, som når du strikker rundt). Det gør jeg og det er nok på vrangen, jeg lukker af. Men det lægger man ikke mærke til.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Tak for rådende om at "lukke af". Utroligt. som du kan lære fra dig. Jeg forstår det hele.
    Der var een der viste en billed-serie om strikkeringe. Det forstod jeg overhovedet ikke. Så jeg er glad, kan du tro.
    V.h. Betteklaus 9210

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg skriver jo bare det ned, jeg gør!

    Jeg vil gøre et forsøg på at strikke en sok på min pink/lyserøde ring. Hælen står beskrevet i hæftet "Fint med Quick Knit" fra Panduro. Galleri siger, at der er stor mangel på varmestuesokker og da jeg ikke er så god til at strikke sokker på strikkepinde, så vil jeg forsøge på strikkeringen. Jeg skal nok få lukket de huller, der kommer hvor hælen går over i overdelen af sokken. Nu prøver jeg. Jeg skal lige dykke ned i varmestuegarnet og finde noget, der er egnet til en prøve.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #56
    Gnert Gæst
    En dansk bog om at strikke uden pinde......den må jeg eje...hehe.

    Hvilke størrelse ring bruger i til halsedisse?
    (til mig selv)

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Til en dame/stort barn/teenager bruger jeg den blå ring (18 cm i diameter). Det gælder også for huer til dame-/stort barn/teenager hoved. Herrestørrelser laver jeg på den store gule (23 cm i diameter). Mindre ting og ting til mindre børn laver jeg på den lyserøde/pink ring (13 cm i diameter). Det plejer at passe, når jeg strikker en halsedisse ca. 20 cm, før jeg lukker af. Man kan nok bedst måle sig frem, hvor lang den skal være. 20 cm er bare sådan et cirka mål (+/- nogle cm alt efter hvor stor man vil lave den).

    Panduro hæfterne er en slags tynde blade de koster ca. 20 kr. pr stk. Jeg har 3 men måske er der lavet flere siden jeg købte mine. Jeg strikker ikke så ofte efter opskrift. Mere efter mit eget hoved (egne ideer).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #58
    Gnert Gæst
    Den blå??????
    Den har jeg lavet en hue på, men den kunne hverken jeg eller kæresten passe og endda heller ikke hans søn på 5 år, og det var kun med nød og næppe at hans datter på 3 kan passe den, så hvis jeg skulle have en tube over hovedet fra den......hold da fest.

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2010
    Geografisk sted
    Skanderborg
    Indlæg
    16
    Hej Jeanne

    Jeg har set dem hos Terapi - Hobby i Hasselager ( ved de også har postordre) med et sæt på 4 ringe til 142,80 ( side 25 i deres katalog).

    De kalder dem blot for strikke lise.

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Så må du have strikket meget stramt. Ellers ved jeg ikke, hvorfor du ikke kan passe en hue/halsedisse, der er strikket på den blå. Jeg har lige strikket en hue (varmestuestrik), på min blå ring. Og den kan jeg sagtens få på mit hoved og mit hoved måler 53 cm i omkreds (har lige målt det med mit målebånd).

    Men så kan du bruge den gule. Den er større end den blå. Så må du kunne få halsedissen over dit hoved. Jeg kan få hele mit hoved gennem den gule strikkering og og få den ned at ligge på mine skuldre. Den ligger der nu!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •