Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 10 FørsteFørste 123456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 99

Emner: strikkeringe

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    [quote=Strikkelene;209357]Du kunne jo også lave halsedisser (rør til at have om halsen istedet for et halstørklæde) på dine største strikkeringe. Der skal du jo bare strikke rundt og rundt til de er lange nok (ca. 18 - 20 cm). De behøver ikke at være så lange, at man også kan tage dem om hovedet.
    quote]


    Ja det var ikke nogen dum idé. Det kan være jeg lige skal lave nogle stykker af dem som det næste. Skal lige have afsluttet et halstørklæde jeg blev færdig med i går.

    Tak for tippe
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Dem har jeg også fået lavet et par stk. af. Hvis du gør lige som jeg og lukker af med en hæklenål (og 1 eller 2 luftmasker mellem hver maske), så bliver kanten elastisk og ikke så stram. Det har jeg selv fundet på og det virker godt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Dem har jeg også fået lavet et par stk. af. Hvis du gør lige som jeg og lukker af med en hæklenål (og 1 eller 2 luftmasker mellem hver maske), så bliver kanten elastisk og ikke så stram. Det har jeg selv fundet på og det virker godt.

    Hmm ja det lyder også som en rigtig god idé, men jeg har absolut ingen forstand på at hækle, så jeg er bange for det er helt uden for mit "ekspertiseområde"
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, så ved jeg ikke, hvordan du skal lukke den af. Mon ikke der er nogle af de links, nogle af de andre strikkeringestrikkere herinde har lagt ind, der kan vise dig, hvordan du så lukker af. Den skal jo ikke lukkes af som til en hue.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    I går købte jeg fire strikkeringe i "CC hobby" for 150kr.
    http://www.cchobby.dk/pages/product.asp?itemGuid=586128
    V.h. Betteklaus 9210

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Tillykke med dem, Betteklaus!
    Så ved jeg godt, hvad du skal hygge dig med når du får tid.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    I kan tro, at jeg skal hygge mig. Var så heldig, at netop i dag kunne jeg hente bogen "Strik uden pinde" af Jette Hilger på biblioteket. Den ser rigtig spændende ud. Der er både opskrifter der er let/ middel eller svær. Jeg vil gerne starte med en der er svær, men tør ikke. Er bange for at det går i fisk for mig, hvorefter jeg måske ville miste interessen for at strikke på ringe.
    Enden på det hele bliver en opskrift i kategorien let/ middel. Det må jeg da kunne finde ud af.
    V.h. Betteklaus 9210

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, du kan da strikke nogle almindelige huer. Du strikker bare 30 - 35 cm og trækker så en dobbelt 60 - 65 cm lang garnende gennem maskerne (det er en god ide, at binde en sikkerhedsnål i den anden ende, så du ikke kommer til at trække tråden ud igen) og vipper dem af pindene en efter en til sidst, vender huen om på vrangen og binder den godt, grundigt og stramt. En hue kan man strikke på få timer (i retstrikning). Du skal nok øve dig på ret, før du prøver med vrang eller ribstrik. Vrang tager længere tid at strikke.

    Jeg trækker altid både nål og sikkerhedsnål på tråden, inden jeg lægger den dobbelt og binder (før jeg trækker den gennem maskerne en for en).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Jamen, tusind tak for allle de gode råd jeg har fået her. Men min tanke var nu at strikke en 'halsdisse'. Men er den mon sværere end en hue?
    V.h. Betteklaus 9210

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af betteklaus Se meddelelser
    Jamen, tusind tak for allle de gode råd jeg har fået her. Men min tanke var nu at strikke en 'halsdisse'. Men er den mon sværere end en hue?
    Nej slet ikke - det er en rigtig god begyndelse, for det er bare at strikke rundt og rundt til den ønskede længde
    Mange hilsener

    Kastanje

Side 5 af 10 FørsteFørste 123456789 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •