Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 10 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 99

Emner: strikkeringe

  1. #21
    jannie Gæst
    det kan du tro jeg vil og hvis ikke du selv har nogen kan du låne af mig til at øve dig på

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    De er hurtige og nemme at bruge. Jeg bruger den gule til store huer (herrestørrelse, kalder jeg dem, 30 cm strik), den blå til mellemstore huer (til damer/store børn, 25 cm strik) og den lyserøde/pink vil jeg bruge til børne huer, når jeg kommer så langt. Jeg gætter på, at jeg ikke behøver at strikke mere end 20 cm til en børnehue.

    Jeg forstår stadig ikke det med at lave hæl på strikkeringe strikkede sokker! Hvis jeg bruger den lyserøde/pink med 24 pinde, kan jeg da ikke bare lægge ekstra pinde til, da jeg jo i forvejen har alle 24 pinde i brug. Det lyder mystisk. Det ene varmestue halstørklæde har jeg strikket på den lyserøde/pink ring (frem og tilbage). Det var bare for at prøve at strikke frem og tilbage på den. Men det ruller noget i kanterne. Det kan jeg ikke gøre for!

    Jeg er endnu ikke begyndt at strikke på strikkeringene efter opskrifter. Jeg strikker nærmest efter mit eget hoved istedet for.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Aug 2008
    Geografisk sted
    silkeborg
    Indlæg
    206
    det ser bare helt vildt spændende ud med de ringe der, det må jeg prøver en gang ..
    Mimi K jensen

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Du kan roligt gå igang, Mikik! Det er sjovt og hurtigt f.eks. at lave en hue. Man "kører" bare garnet om pindene og vipper de nederste "tråde" over de øverste. Sådan strikker man maskerne. Når man synes, at det er stort nok, lukke man af (enten ved at hækle maskerne sammen til en "åben" ring til f.eks. en halsvarmer. Eller man trækker noget garn gennem maskerne og binder godt for dem. Så har man en hue.

    Lige et tip, når man skal trække et stykke garn gennem maskerne og trække til, når man laver en hue. Bind den ene ende af garnet til en sikkerhedsnål. Så undgår I, at garnet smutter ud af maskerne mens I trækker det igennem med plastiknålen. Den metode bruger jeg hver gang.

    Jeg sidder netop nu og hygger mig med min bærbare computer, min gule strikkering (er ved at færdiggøre en hue, som helst gerne skal med til Randers i næste uge) og så lytter jeg til min radio imens.

    Det er ikke så ringe at være strikkeringenes herre/dame!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Så fik jeg taget en hue mere af den gule ring. Den kan også nå at komme med til Randers. Jeg skal også gøre huen på den blå ring færdig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Aug 2008
    Geografisk sted
    silkeborg
    Indlæg
    206
    ja det lyder da godt nok nemt, hvor er de billigst henne disse strikkeringe ?? og skulle man bruge en plastiknål ??
    Mimi K jensen

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Man får både nål, strikkekrog og brugsanvisning med, når man køber en strikkering. Du kan købe dem hos Panduro Hobby.
    Her finder du dem:
    http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxServlet?p=SHOP

    Gå ind i "Tema" og klik på "håndarbejde". Scroll ned til "Strik og hækling" og klik på den, scroll ned til "Værktøj" og klik på "vis". Strikkeringene (Quick knit) starter på side 3. Der kan du se alle størrelserne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085

    Video til at strikke hæl på quickknit uden huller og video til at lave fingervanter

    Denne teknik er den bedste til at lave hæl med..ingen huller..jeg mener at opskriften fra panduro giver huller og derfor ikke er den bedste opskrift man kan få.. Isela Phelps måde er superhun har rigtig mange trin for trin videoer til al slags quickknit
    http://www.youtube.com/watch?v=qVTQp...eature=channel

    Her er video til at lave halvfinger vanter fra en anden knitter (10 videoer ialt trin for trin) ..ved ikke om man kan købe klipsene i Danmark
    http://www.youtube.com/watch?v=lNZ4RYHMKjs

  9. #29
    strikpigen Gæst

    strikkering

    Prøv lige at kikke på: strikkering.dk

    Glædelig jul
    Knus
    Strikpigen

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Tak skal du have for den adresse!
    Den er god at have!

    Nu glemte jeg helt at sige, at jeg har pillet det halstørklæde, jeg var ved at strikke på min aflange strikkering, op. Jeg fandt en fejl og da jeg ikke kunne rette den, så måtte jeg pille det hele op (jeg havde ribstrikket ca. 5 - 10 cm). Men sikke et arbejde med at rede det sammenfiltrede garn ud bagefter. Nu er jeg begyndt igen. Men denne gang bliver det kun i retstrikning. Vrang er for langsomt at lave på sådanne store ting.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 3 af 10 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •