Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 17

Emner: Lpn 2010.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133

    Lpn 2010.

    Så blev min nye taske færdig. Den er hæklet af et gammelt VHS-bånd. Indeni er syet foer af rødt fleece.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133
    Nej, jeg har desværre ingen opskrift på tasken, den er udelukkende hæklet ud fra fantasien. Jeg er startet fra bunden med en lang række luftmasker, som jeg så hækler rundt om til en passende størrelse. Derefter går det bare derudaf. Klappen er hæklet frem og til bage. Nærmere kan jeg ikke forklare det. Der er ikke andet for at prøve sig frem. Materialet er jo billigt. Men jeg kan sige så meget, at der lige nøjagtig gik et helt videobånd i 240 min. længde til.
    Det er et sjovt materiale at hækle i, man får bare så sorte fingre af det.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133

    Rundt regnet

    Så hoppede der sørme også en "Rundt regnet" -vest fra geilsk af pindene. Hmm....den har godt nok været længe undervejs. Lavede først en lilla i str. s, men syntes den var lige lille nok. Den sorte blev så strikket et nr. større. Så den lilla bliver en ommer.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133

    Bonderøvsstrik

    Fik striktrøjen færdig til sønnike lige efter nytår. Strikket næsten 2 gange, da den viste sig at være for lille. Lavet i viking superwash. Kunne slet ikke få strikkefasthed til at passe, måtte gå flere pindestørrelser op, Stod på banderolen, pind 3,5-4. Men syntes arbejdet blev meget tæt og stift. Så var der heller ikke garn nok, så jeg måtte afsted og hente mere...grrr.
    Resultatet blev heldigvis godt og den har godt nok været meget brugt i vintertiden.
    Forleden sad jeg og så "bonderøven" på nettet, sjovt at se, at han havde en trøje på magen til.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133

    babyrangle

    Så blev mit første forsøg på min hæklede stjerne/babyrangle færdig.
    Jeg har ikke noget mønster, hvad gør man så? Igang med forsøg.
    Fik fat i en kegle (isbæger) og brugte den som skabelon. 12 stk. kegler. Kunsten var lige at få dem ens...grr. men det lykkedes til sidst. Den er monteret (hæklet sammen) med et kinderæg med majskorn indeni, så den kan rasle.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133

    ostetørklæde og babyhue

    Så fik jeg ostetørklædet færdig. Strikket i evilla.
    Babyhuen er strikket i en rest merinould. (lanett fra sandnesgarn). En rigtig god model, som sidder godt på babys hoved.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133
    Tak for roserne. Ja det er godt jeg har ferie en gang imellem, så jeg kan få nogle af mine mange projekter færdiggjort. I dag fik jeg lavet 3 jonglérbolde færdige til min datter. De er fyldt op med ris.
    Nu bliver det forhåbentlig også snart havetid, så får jeg nok ikke lavet så meget håndarbejde.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133

    Mathildes blomsterklæde

    Så blev mit blomsterhalstørklæde endelig færdig... efter at ha´ hæftet en million ender!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133

    Babyvest og hue

    DSCN8835.jpg
    Så blev min lille babyvest færdig, den er strikket i babyuld. Den skal bruges til barselsgave til en kollega, som skal være bedstemor i starten af maj.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133

    strikketøjskurv

    En strikketøjskurv er netop afsluttet. Hæklet at et stykke isoli, som er klippet op op i en lang strimmel. Nu er der dømt pause med hæklenålen, da tommeltotten er ret øm. Det er hårdt ved fingrene at hækle med stofstrimler...har jeg fundet ud af!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •