Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: syet bamser

  1. #1
    Kilde Gæst

    syet bamser

    Jeg har ikke kunnet logget på Rokken i evigheder - næppe Rokkens skyld men min oldgamle slidte computers Men nu kører det vist på den bærbare, så jeg tænkte, jeg lige ville vise jer de sidste bamser jeg har lavet over sommeren.

    Den første er Grisby - en stor bamsefar på 41 cm. (hvilket er pænt stort for bamser) lavet i lækkert halvlanghåret mohair med sorte glasøjne og broderet snude. Han har også fået "tæer og fingre".

    Den anden er en bamse i den japanske anime-stil - dvs. små kroppe og store hoveder og meget kort snude - lavet i en rest skøn gammelrosa mohair med guldnister i, sorte glasøjne og broderet snude....og stålkugler i nummeren, så han fik lidt mere vægt ("bly i r****" kan man tale om her meget bogstavligt! )

    Grisby er delvist syet i hånden, delvist på maskine - og Nuser er helt håndsyet. Delene er for små til at sy på maskine.

    Jeg får ikke syet særlig meget i øjeblikket - og faktisk kun bamser når jeg endelig syr - så bamserne jeg syr på i øjeblikket er en bamsebjørn med åben mund og noget nyt jeg skal prøve: At filte ansigtet på. Nu må vi se, hvordan det går.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dejligt at se dig igen, og igen nogle herlige bamser du laver
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Hjørdis Jensen Gæst
    Dejlige bamser du har fremstillet, jeg glæder mig til at se bamse med filtet ansigt, det er nemlig sjovt at lave, og udfaldet blir meget personligt ! Tror ikke der er to der blir' ens overhovedet.


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Nej hvor er de bare kære Kilde
    og Julemor

  5. #5
    Kilde Gæst
    Tak for de pæne ord

    Det er også dejligt at være tilbage, Hundeuld Der er jo altid hyggeligt her på Rokken - og masser af inspiration til både det ene og det andet.

    Ja, jeg er også spændt på filtningen. Jeg har taget et amerikansk online kursus i at filte ansigt på bamser, og hende der holder det laver de mest fantastiske bamser - og jeg har også set nogle af kursusdeltagernes bamser færdige...og de kan skræmme helt små børn, så fæle ser de ud - så jeg er spændt på, om det er noget for mig, men det er en spændende teknik og åbner helt nye muligheder, ikke bare med bamser.

    Både min datter og jeg filter til den helt store guldmedalje i øjeblikket. Det er supersjovt og jeg har aldrig prøvet det før - så jeg er fast kunde i den lokale strikkebiks i øjeblikket og køber merino uld i lange baner ... eller hvad det nu hedder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •