Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Susoes 2010

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170

    Susoes 2010

    Så vover jeg mig endelig ud i at få lagt lidt billeder ud. Regner med denne tråd vil hjælpe mig med at bevare et positivt selvbillede, da jeg er rigtig god til at begynde en masse nye ting, og knap så god til at afslutte dem
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af krj Se meddelelser
    Rigtig fine sokker. Undskyld min uvidenhed, men hvad er det for et par "dimser" der også er billeder af.
    Tak, det er spoler med håndspundet uld. Nok svært at se, da rokken bliver "væk" når billedet skal vise det der er på. Det er hjemmefarvet alpaca og merino der er på spolerne og den røde skulle gerne snart blive til et sjal, men det er jo en lidt lang proces, når udgangspunktet er uld lige fra fåret, men noget af det mest afstressende jeg kan foretage mig.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170

    1 forsøg med engelsk opskrift

    Så har jeg fået strikket af mine Japanske kirsebærfibre. Kastede mig endelig over en opskrift på engelsk og har opdaget at det slet ikke er så svært
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Tak skal du have. Hvor langt er det fra nakke til "halespids" samt vingefang ?
    Mine mål er: Længde: 46cm og vingefang 100cm. I følge opskriften kaldes det et lille sjal, mit har størrelse som et stort tørklæde. Viser lige et billede som jeg har tænkt at bruge det.
    Hvis man gerne vil have det større, er det meget nemt at gøre. Midterdiagrammet skal blot øges med 2 gentagelser på hver side af midten for hver 22. pind.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170

    Endnu et sjal

    Så blev Anemonesjalet endelig færdigt, men med næsten 500 masker på pinden og meget tynd silke er det lidt af en udfordring for tålmodigheden. Desværre har jeg sjusket lidt ved opspændingen kan jeg se på billedet, men håber det falder rigtigt alligevel
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170

    UFO blir´ FO

    Endelig er en af mine mange ufoer blevet til en fo. Jeg har været i gang med denne cardigan siden foråret og troede jeg skulle bære den her i sommer. Nå, mon ikke jeg kan bruge den til vinter med en T-shirt under? Trøjen er strikket af håndindfarvede silke og merino fibre, og er dejlig blød.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170

    Ny hat.

    Så har jeg lige brugt et par aftener på at strikke en hat. Jeg regner med den kan bruges som julegave. Garnet er igen hjemmespundet og består af BFL/silke og alpaka og den er blevet meget blød og varm.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Har for nylig spundet og farvet yak og det er blevet det mest fantastiske bløde garn, som nu er omsat til et par sokker og en djævlehue til mit nye barnebarn, der kommer til verden til jul.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170

    Igen et håndspundet sjal

    Så blev endnu et sjal færdigt. Jeg har strikket i håndspundet garn, der består af 85% Cheviot og 15 % silke. Det er spundet meget tyndt og derefter tvundet. På grund af vinteren, som betyder at det kan være svært at fotografere i dagslys, yder billedet desværre ikke farverne fuld retfærdighed. Det er en meget mørk lilla med små tvis af blåt der giver en tweed effekt. Jeg har strikket på pind 5 derfor virker mønsteret meget åbent, men det er alligevel varmt og blødt.
    Hmmm nettet driller, billede må komme lidt senere.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af Susoe Se meddelelser
    Så har jeg lige brugt et par aftener på at strikke en hat. Jeg regner med den kan bruges som julegave. Garnet er igen hjemmespundet og består af BFL/silke og alpaka og den er blevet meget blød og varm.
    Så er restgarnet blevet til et par fingerløse vanter og har ca 40cm. tilbage af garnet. Så passer det vist ikke bedre.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •