Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Chain stitch

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106

    Chain stitch

    Hej.

    Jeg har købt et hæfte med nogle broderiark til kort. Og der er selvfølgelig en masse billeder af færdige kort som man kan bruge til inspiration. Men en af de kort de viser har de brugt noget som de kalder "kettingsteek." Nu ville de jo være synd at sige at jeg er go' til hollandsk men jeg har da ved hjælp af google translate fundet frem til at det hedder chain stitch på engelsk. Og nu har jeg så siddet og googlet det lidt. Men ikke om jeg forstår hvordan man skal gøre det på kort. Der er masser af videoer der viser hvordan man gør det på stof, men det kan jeg ikke lige se hvordan man kan overføre til kort.

    Er der en af jer der kan greje den - og forklare det til mig på børnehaveniveau?

    Jeg har vedhæftet nogle billeder fra bogen, så I kan se hvad jeg mener.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    klasus Gæst
    Det er kædesting - se lige her http://www.hendesverden.dk/handarbej...len/kadesting/

    Har broderet kilometervis af disse på espadrillos - Det var supermoderne tilbage i 70'erne

    Blev lige så nostalgisk at jeg glemte at du godt kan stikke nål helt igennem og lade en løkke blive på retsiden og derefter stikke nålen op et stykke længere henne, hvor du så lægger løkken om nålen og trækker helt igennem
    Sidst redigeret af klasus : 21-03-2010 kl. 23:20

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Det er kædesting - se lige her http://www.hendesverden.dk/handarbej...len/kadesting/

    Har broderet kilometervis af disse på espadrillos - Det var supermoderne tilbage i 70'erne

    Blev lige så nostalgisk at jeg glemte at du godt kan stikke nål helt igennem og lade en løkke blive på retsiden og derefter stikke nålen op et stykke længere henne, hvor du så lægger løkken om nålen og trækker helt igennem
    Åh Klasus 1000 tak for det link. Jeg tror rent faktisk jeg har fattet det nu!
    Det er ingen hemmelighed at det der med at sy aldrig har haft min interesse, så jeg undrer mig stadig over at jeg er så vild med at sy på kort

    Så kan jeg godt gå i seng med ro i sjælen og så fortsætte hvor jeg slap i morgen

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Hej! Den ser spændende ud, den bog! Hvor har du købt den henne?
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Citat Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
    Hej! Den ser spændende ud, den bog! Hvor har du købt den henne?
    Haha, der satte du godt nok lige min hjerne på overarbejde lige fra morgenstunden. Jeg havde da glemt hvor jeg havde købt den :)

    Men det er den her:
    http://lenes3d.dk/?p=productsMore&iProduct=5398

    Husk at du får 10% hvis du tilmelder dig hendes nyhedsbrev

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •