Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 34

Emner: Brillerens

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det med køkkenrulle har jeg aldig tænkt over! Det bruger jeg tit til at tørre mine briller af med. Så er det måske derfor, at de er en smule ridsede. Men jeg har ikke fået skiftet glas i dem siden jeg fik nye briller i 1993. Jeg har været hos en optiker sidste efterår, og der mente man ikke, at jeg skulle have nye glas. Mine øjne blev gennemprøvet på kryds og tværs. Jeg har endnu ikke fået bestilt tid hos en øjenlæge (Fy Lene!!).

    Bliver vinduesruder også ridsede, hvis man tørret dem af med køkkenrulle/toiletpapir? Det skal jeg lige sige til min mor. Hun tørrer dagligt sine vinduesruder af, når der er kondensvand i dem.
    Sidst redigeret af Strikkelene : 08-02-2009 kl. 17:46 Årsag: Sidder og skriver forkert
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Isanna Gæst
    Jeg har i tidernes morgen købt noget brillerens på spraypumpe hos min optiker, men det bliver for dyrt i længden. I stedet har jeg gemt flaskerne og fylder efter med sprinklervæske. Det virker lige så godt som opvaskemiddel.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu er jeg den type der har hold jer fast 7 par briller

    Værksted briller
    Computer briller
    Læse briller
    Se briller
    Overgangs briller
    Køkken briller.
    og solbriller med styrke

    Jens har 3 par læse briller rundt omkring i hus og bil

    Her tager vi opvaske fadet, og ned med alle brillerne opvaskemiddel ved og lader dem ligge et minuts tid op - skylles i varmt vand og tørres af i en gammel gaza ble.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Nu er jeg den type der har hold jer fast 7 par briller

    Værksted briller
    Computer briller
    Læse briller
    Se briller
    Overgangs briller
    Køkken briller.
    og solbriller med styrke

    Jens har 3 par læse briller rundt omkring i hus og bil

    Her tager vi opvaske fadet, og ned med alle brillerne opvaskemiddel ved og lader dem ligge et minuts tid op - skylles i varmt vand og tørres af i en gammel gaza ble.
    Hvis der findes en opvaskemaskine til briller - så må det da lige være noget for jer

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Den var god, Inge K!!! En opvaskemaskine til briller. Hvad bliver det næste? En automatisk brillepudser!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    brillerens

    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    akke ja der er altid nogen der skal tjene penge...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #18
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af vtj Se meddelelser
    Den sidste skulle faktisk være ret god. Når man sidder på kontoret, er det ikke alle, der har opvaskemiddel og varmt vand ved siden af sig. :-)

    Jeg har nu også altid brugt opvaskemiddel, godt med varmt vand og et rent og tørt viskestykke.
    Man siger, at vinduer bliver pæne, hvis man pudser efter med avispapir, det har jeg ikke prøvet på brillerne, men måske det var en idé. LOL

    Nette

  9. #19
    symadammen Gæst
    Man siger, at vinduer bliver pæne, hvis man pudser efter med avispapir, det har jeg ikke prøvet på brillerne, men måske det var en idé. LOL

    Nette[/quote]

    Den med at polere vinduer efter med avispapir virker ikke mere - det var i gamle dage hvor tryksværten var sammensat på en anden måde end i dag. Jeg mener det var noget med at tryksværten indeholdt bly og det gør den ikke mere.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Så har det nok været godt for de blyindfattede ruder!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •