Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 34

Emner: Brillerens

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Brillerens

    Som (næsten) ny brillebruger kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan f..... holder i jeres briller rene og hvad renser/vasker i dem i når glasset er ligesom smurt ind i leverpostej.

    Jeg har snart prøvet alle de mærker i brillerens der findes på marked og jeg synes ikke lige der er nogen der siger spar to.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  2. #2
    lige overfor Gæst
    Opvaske middel er ganske effektiv, men måske ikke IN

  3. #3
    symadammen Gæst
    Jeg har brugt briller i snart 50 år og efter min bedste overbevisning er den bedste metode denne - lidt opvaskermiddel på glassene, skyld godt under hanen og poler efter med et rent viskestykke eller anden blød klud. Det er effektivt og også billigt.

  4. #4
    OPR1 Gæst
    Jeg har læsebriller placeret strategisk rundt i hele huset og de rengøres allesammen med vidundermidlet: opvaskemiddel

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg bruger samme metode som symadammen og det virker. Vi har et viskestykke hængende, som kun bliver brugt til briller. Jeg har også prøvet diverse midler, men opvaskemidlet er det bedste (og billigste) .
    Knus Rita

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    brillerens

    jeg tror det der er sket er at jeg har fået lagt en hinde af opvaskemiddel på glasset og når jeg så samtidig døjer med tørre øjne lige for tiden, så går det rigtig godt.

    Jeg pudser og pudser og pudser. Nu har jeg så lige taget et rent viskestykke og pudsede hinden væk.

    Hvis vor herre havde tænkt sig lidt om, så havde han udstyret os med øjne, som ikke forandrede sig med alderen. Ergo må vor herre være en mand for vi kvinder ville da vælge den letteste løsning.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg skulle også lige til at foreslå opvaskemiddel! Det bruger jeg også, når mine briller er særlig slemme. Jeg kommer et par dråber på glassene både udvendig og indvendig, smørrer det rundt med en finger, skyller dem under den varme vandhane og tørrer/gnider dem med en klud eller et stk. køkkenrulle. Så er de fine og rene igen.

    Ellers er sprit eller vinduesrengørings middel også godt. Du ved det, man sprayer på viduerne og så tørrer af bagefter. Det bruger jeg også sommetider.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Her er i huset bruger vi alles klar! som er sprit servietter man kan købe i aldi
    Kig gerne forbi min blog

  9. #9
    hobbyisten Gæst
    Jeg kan kun give de fleste ret her på tråden, dog vil jeg lige advarer kraftigt mod noget mange ikke tænker over, nemlig Celolose (Eller hvordan det nu staves), altså alle former for træfibre, de ridser glas og plastik.

    Der er træfibre i papir, altså køkkenrulle og servietter, og i bomuld altså håndklæder/viskestykker.

    Alle optikkere udleverer gerne en pudseklud, og disse indeholder ikke disse fibre, så hvis du er en af dem der ikke skal skifte glads så ofte, ligesom mig, så betyder dette meget.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af vtj Se meddelelser
    jeg tror det der er sket er at jeg har fået lagt en hinde af opvaskemiddel på glasset og når jeg så samtidig døjer med tørre øjne lige for tiden, så går det rigtig godt.
    Hinden kommer når du bruger opvaskemiddel men ikke får skyllet det hele væk. Vandet skal være meget varmt for at fjerne det hele. Men jeg holder med de andre i at opvaskemiddel er det bedste.

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •