Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 36

Emner: Revner i fingeren

  1. #11
    strikketøsen Gæst
    Det er rigtigt. Det er den første, "Recover cream", jeg bruger til mine tørre hænder.

    Jeg kan godt huske - hed den ikke artisan-glycerin. Min mor brugte den meget, såden en fedtet creme - den STANK, så vi unger hurtigt rendte af hus.

    Uhhh - alle cremer der ender på noget med -cort virker rigtig godt pga. cortisonen, de indeholder. Jeg har også prøvet sådan en - og jeg skal love for de virker - men som det skrives, skal man huske ikke at bruge den for længe ad gangen.
    Sidst redigeret af hundeuld : 16-04-2009 kl. 01:11

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    64
    jeg har læst noget om en creme fra Cosborg, den kan købes i Matas. Jeg ved at den hælecreme jeg brugte derfra gjorde at jeg ikke dannede hård hud igen. Men kender ikke den til revner på hænderne. Har dog selv bøvl så måske skulle jeg lige tjekke om den er lige så god som de andre creamer de laver. *S*
    knuzzzz hhzh
    You cannot do a kindness too soon, for you never know how soon it will be too late

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Jeg fandt dette tip:

    Her er en super "rensesæbe", som renser olie og andre grimme ting af selv de mest nassede hænder.

    Du tager lidt alm. opvaskemiddel - Den slags som man bruger til at vaske op i hånden, og godt med kaffegrums, som du masserer hænderne godt ind i - Nu ser dine hænder rigtig væmmelige ud, ikke?

    Nu skyller du så hele herligheden af, og VUPTI!!! -Du har rene og babybløde hænder.

    Måske kan kaffegrums hjælpe dine hænder?
    supersine669

    carpe diem

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Min mor har også en pegefinger, der altid revner. Hun plejer at bruge kopattesalve.

    Huden på mine hænder er tit så tør som "gammel sandpapir" om vinteren. Sommetider "sovser" jeg dem ind i en masse fede cremer lige inden jeg skal sove. Det hjælper noget. Ellers tager jeg nogle kapsler Kæmpenatlysolie (Gammalinolen) i en periode og det hjælper godt. Evt. kan man supplere med kapsler af Silica (silicium/kisel) der også er godt for hud, hår og negle. Det tager jeg også ind imellem.

  5. #15
    Tina Gæst
    Jeg bruger en creme der hedder Calendula fra DR. SCHELLERS.
    Kan købes til en rimelig pris hos Matas.
    Smørre mine hænder hver aften i vinterhalvåret, og vupti ingen problemer med tørre og revnede hænder.

  6. #16
    Nette Gæst
    Du får sikkert rigtig mange råd. :-)

    Jeg kender det også godt. Det starter fra ledet, således jeg heller ikke engang kan have garnet til at ligge rigtigt over pegefingeren.

    Jeg smører med Decubal, den røde repair, Marselisborgcreme, strudsecreme ( den er meget dyr) eller noget creme m. honning jeg engang har købt fra "Forever Living".

    Jeg tror egentligt "bare", det handler om at smøre tit, rigtig tit, og så ellers lade hænderne få en pause et par dage, selvom det kan være rigtig svært.
    I mit tidligere erhverv, hvor jeg vaskede hænder 45 gange om dagen på arbejdet, gik det helt galt om vinteren. - Det lyder tåbeligt, men der fandt jeg ud af, at hvis jeg sprittede dem af efter vask, så revnede de aldrig helt lige så meget, som hvis jeg ikke gjorde.

    Nette

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tove: der er mange gode råd på banen. Som mange andre har vi også de problemer her i familien. Især begge børnene er hårdt ramt. Som børnelægen har sagt: det meste eksem kan smørres væk, men det kræver stor stor vedholdenhed, og ingen springen over hvor gærdet er lavest. Må sige hun har ret.
    Decubalcremerne og archiv cremerne bliver også brugt her - når det er i ro. Ellers er der kun handsker på - hver nat - og hænderne smurt godt ind i Locobase, der er både repair cremer, fedt cremer og cremer mod den ekstrem tørre fiskehud/hårde hud. De fås på apoteket.
    Vil lige sige at man kan få tilskud til disse cremer, hvis hudlægen skønner det er et kronisk problem ud over det almindelige. Vores creme budget her er over 1000 kr pr. måned, så vi er storforbrugere
    Hilsen Strikke Marie

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Fedtcremen virker kun, når den bliver pakket ind i bomulds handsker eller klude.
    Strikke Marie

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Bomuldsplaster kan gøre det ud for stof, og bliver på huden.
    Strikke Marie

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Jeg vil anbefale 'Finger care' fra Cosborg, den er super. Jeg vasker og spritter hænder ustandselig på arbejde og når jeg har fri fletter jeg pil og roder i jorden og det bliver ekstra slemt i koldt vejr. Men når jeg bruger Fingercare en eller to gange om dagen og ellers almindelig håndcreme ind imellem går det helt godt. Jeg sværger til kamfercremer og helosan.

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •