Der er godt nok ved at være mange forslag til hvad du kan gøre.......Jeg har selv været meget plaget af eksem det meste af mit liv. Da jeg var spæd var hele min krop dækket, selv ind i ørerne. Da jeg blev størrer havde jeg konstant eksem i armhuler og knæhaser og jeg fik sprækker lige der hvor ørerflippen sidder fast til hovedet, så det lignede at mine ører var ved at falde af. Alt dette kom sig naturlivis af alagier, og det er først gået væk efter jeg har fundet frem til hvad det er jeg er alergisk over for, og holder mig så vidt mugligt fra det.

Da jeg var lille blev min mor også foreslået at bruge kordison creme, men det kan absolut ikke anbefales. Hvis det er nødvendigt, skal det kun være i meget korte perioder, og så lidt som muligt.

Weleda cremer vil jeg til hver en tid anbefale, det holdt min eksem lidt i skak da jeg var lille. Deres produkt serie er så utrolig stor. Der ud over var der en tidligere i indlæget der foreslog cilica......det har hun ret i, men jeg ville nu foreslå en tablet fra Vogel der heder urticalcin. Det er lavet af udtæk fra brændeneld og indeholder også cilica så vidt jeg husker.(det hjalp på sprækerne ved ørerne da jeg var lille)
Jeg er alergisk over for mælkeprodukter. Hvis jeg spiser ost f.eks. så får jeg eksem. Jeg begynder straks med at tage urticalcin, for det hjælper til at huden holder op med at slå ud, og den bliver pæn igen.
Der ud over kan det da også kun være en fordel for en med hudproblemer, at drikke en god brændenelde the(Det smager forøvrigt rigtig godt....syntes jeg).
En tur i en helsekost foretning, ville måske kunne gavne dig. Der plejer de at være gode til at finde frem til produkter der kan afhjælpe en med mindre lidelser, som f.eks dine sprækede fingre.
Urticalcin kan forøvrigt købes i matas og i helsekostforetninger.

Uh nu "snakker" jeg vidst for meget. Det er bare så meget af mit liv der er fyldt med problemer der ligner dit, så jeg vil så gerne hjælpe hvis jeg kan.